En underbar dykdag!!


Här kommer lite bilder från vår härliga dag. Vi är sjukt nöjda, för att inte tala om Jamie och Oliver som är lyriska. Jamie gjorde sina första dyk och var sååå duktig...han var inte det minsta rädd utan tyckte bara det var kul, behövde inte gå upp till ytan en enda gång. Lisa sa att han är en naturbegåvning :-) Oliver var inte sämre han, snart 6 år gammal och som en fisk i vattnet. Han snorklar runt och dyker till och med ner 1-2 meter i djupet. På vissa ställen vi stannade var det rätt höga vågor och strömt men det bekom inte Oliver.
 
Jag och Jens hade bra dyk men det sista var kanske det bästa jag gjort...allt funkade perfekt, vi såg grymt mycket coola fiskar och allt kändes helt magiskt. Nu när man inte behöver lägga någon fokus på utrustning och annat så kan man verkligen njuta av att bara sväva omkring i djupet och undersöka alla vrår och skrevor i korallrevet. Det är galet hur många konstiga fiskar och andra djur som gömmer sig om man bara tar sig tid och tittar. Vi var nere i 50 minuter men det kändes som 20. Under mitt första dyk simmade vi in i en grotta 20 meter under ytan, det var också coolt...insåg då att jag verkligen skulle vilja uppleva vrakdykning...tänk vad mycket det finns att utforska i ett gammalt sjunket skepp :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hela familjen, från vänster Jens, Jamie, Lisa och jag....Oliver svävar vid ytan.
 
Jag som dansar fram lite snyggt :-)
 
 
En enorm muräna...
 
En cool snigel...
 
Jens som visar att han är ok...
 
 
 
Ibland simmar man in i enormt stora stim och det är så mäktigt för stimmet rör sig så enhetligt, stoppar du in en hand i stimmet så rör de sig på en tiodels sekund och formar sig omkring din hand, då kan aldrig röra vid dem. Det mest intressanta är ju hur de kan vara så samstämmiga, hur kan tusentals fiskar följa varandra så exakt, vem tar kommandot och säger -höger! -vänster!
 
Det är jag bakom stimmet med baracudorna...
 
Lionfish såg vi flera stycken, vi såg också en yellow boxfish som är såå cola och mycket mycket mer. Vill ner igen och igen och igen :-)
 
 
 
 
Tre trötta grabbar på väg hem...
 
En härlig dag går mot sitt slut och vi drar oss hemåt..
 
// Caroline
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: sonja å bo

Havet suger , ha det bra

Postat den: 2014-03-30 / 19:49:21


Postat av: Cecilia

Hej Caroline!

Jag har lusläst din blogg från början till..idag. Och jag älskar den! :)
Det är så underbart att sitta och läsa om era äventyr och att få se på alla underbara bilder du lägger upp!

Tack!
Jag kommer att fortsätta följa dig från lilla Åland. :)

/Cecilia som ska till Lanta i December på semester.

Postat den: 2014-04-01 / 17:15:00


Postat av: jocke nilsson

Ja då va det dags igen 39år, ja snart gubbe.
GRATTIS ! Från oss i Dönhult.

Postat den: 2014-04-01 / 20:39:48


Postat av: Caroline

Tack snälla Cecilia, vad gullig du är :-)
Jens hälsar o tackar Jocke...han har ett år kvar till gubbe åldern då ju :-)

Postat den: 2014-04-02 / 16:15:43


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!