Gott nytt år och välkommen 2013!


Tycker allt man känner sig lite tom så här första dagen på nya året....vet inte varför. Jag hoppas att 2013 blir ett härligt år med massa nya äventyr :-)
 
Vi firade nyår tillsammans med Sara, Matte o barnen....Jimmy o Ning och all vår personal. Vi tillbringade kvällen på ThaiCat som ligger mitt på stranden på Long Beach. Det var en härlig, lyckad kväll med fint väder, massa god mat och dryck och skön stämning. Det smälldes raketer på stranden nästan hela kvällen och vi liksom många andra släppte upp en konvoj för "good luck" När barnen var för trötta så begav vi oss hemåt med Sara o Matte och på tolvslaget skålade vi in det nya året.
 
Vi är glada för att vi stängde Papillon både jul och nyår efter frukost. Det finns så många på ön som har jul och nyårsfirande och då kan vi passa på att njuta av familjen. Vi flyttade ju inte hit för att jobba ihjäl oss :-) Personalen var också nöjda, de fick klä upp sig och äta en brakmiddag.
 
Jens har jobbat idag och jag o barnen har varit vid Relax Bay med Sara, Matte o barnen. Fick precis veta att det blir ingen dykning för mig o Sara imorgon för det är för höga vågor.... tråkigt. Det får bli nästa gång Sara är i Thailand.
 
Nu har precis Sara o Matte lämnat lägenheten och flyttat in på Papillon sista dagarna. Imorgon kommer Ida och Isac och flyttar in i lägenheten bredvid, ska bli superkul att få mysa lite med dem :-) De ska stanna en hel månad!
 
Lille Min som hittades livlös i poolen är på bättringsväg. Han har en lång väg framför sig fortfarande men läget är stabilt och han verkar inte ha fått alltför stora men. Han hänger med när de pratar med honom och han kan följa instruktioner osv. Han dras med en infektion i lungorna men han får behandling för det. Underbart att höra... en ny chans!
 
Oliver o Valter spelar fiskspelet....
 
Jamie o Vidar är superstolta över sitt nybyggda mästerverk!
 
Godingar på väg ut på nyårsgalej!
 
Ha ha... så söta.... riktiga odågor i nästa sekund :-)
 
Nyårsmiddag på ThaiCat...
 
En härlig kväll med massa god mat...
 
Trots full restaurang så var servicen utmärkt o maten jättegod.
 
Alla var finklädda o propra dagen till ära :-)
 
Det blev mycket fisk o skaldjur....
 
Euuuu.... not my cup of tea :-)
 
Oliver marcherade bestämt fram till kocken och beställde 2 stora tigerräkor... han tyckte det var supergott. Jamie tog tacos med kyckling och grillad majskolv.
 
Vidar o Valter hugger också in på allt från fisk till bläckfisk och räkor...
 
Det blev en massa glass till efterrätt :-)
 
Efter middagen släppte vi upp en konvoj för Papillon... må 2013 bli ett underbart år!
 
Idag blev det beach-häng på Relax...
 
Första dagen på nya året känns bra! :-)
 


Postat av: Elisabeth

Hej på er!
Det var ett tag sedan jag var och kollade på er blogg men som väl är så verkar ni ha det underbart.
Jens, du vet väl redan vid det här laget att min kära kollega Carina har sagt upp sig och just nu si skrivande stund är ingen, som jag vet ,tillsatt på hennes tjänst som utlysts på 50%!
Men jag tröstar mig med att hon har inte dragit till Thailand iallafall :)
Vill passa på att önska er ett riktigt lyckosamt gott nytt år!
Ha det gott!
Kram
Elisabeth

(PS:snart kommer väl PG och Ingela och hälsar på :)

Postat den: 2013-01-02 / 09:44:43


Postat av: Micke

Gott Nytt! Ser fram emot många härliga blogginlägg under 2013! Keep up the good work :). Hälsningar från ett regnigt Malmö.

Svar: Tackar tackar... och gott nytt på dig me!
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-01-03 / 07:52:57


Postat av: Jens

Hej Elisabeth:-) Nej det viste jag inte, vad tråkigt för er i huset.. Just nu känns det inte som om jag har planer på att sadla om igen men vem vet om något år om tjänsten inte är tillsatt. Hans får väl köra dubbla tjänster sålänge:-) PG ja, den jöken har jag försökt maila för att se om de behövde någon transfer när de kommer men han dyker väl upp som gubben ur låden en vacker dag.. Hälsa alla så gott och ha det så bra.

http://gronqvist.blogg.se Postat den: 2013-01-05 / 02:55:09


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!