Ett farväl....


Hej på er,
 
Idag känns det lite tungt för vår kock Weiw lämnade oss igår. Hon hade varit iväg 2 dagar och skulle komma tillbaka i gårkväll igen och det gjorde hon.. men hon meddelade direkt att hon ville sluta på Papillon. Självklart försökte jag få svar på varför men jag vet inte den egentliga orsaken mer än att hon mår inte bra, hon vill åka hem till sin hemby. Hon sa att det var problem med hennes son men det tvivlar jag på. Dock var hon uppriktigt ledsen och vad det än var så vet jag att hon inte hade något val, hon pallade inte mer. Jag kan tänka mig att det var problem i familjen, hennes syster och svåger stod utanför och väntade på henne.
 
Självklart sitter vi riktigt i skiten nu, vi har ju ingen kock. Men ändå så känner jag mig inte alls arg på Weiw, bara ledsen för att hon lämnar oss. Jag kommer sakna att se henne varje dag och höra hennes Kah kah kah (som är hennes favoritord). Weiw har ju varit med oss från första början och hon känns som familj. Hon är ingen elak människa på något sätt och jag tror hon har haft det rätt tufft i sitt liv. Jag hoppas verkligen att hon hittar lyckan någonstans. Hon tog min hand innan hon gick och sa med tårar i ögonon att hon verkligen älskar mig o Jens....o det tror jag att hon gör. Vi har varit hennes familj och trygghet länge nu.
 
Sååå.... då kom den där smällen vi väntade på. Det har ju varit ovanligt lugn o smidigt hittills denna säsongen. Nu måste vi mitt i högsäsong fokusera på att lösa det här. Jag och Jens har kommit fram till några potentiella lösningar som vi ska undersöka idag. Jag är säker på att det kommer lösa sig på ett bra sätt i slutändan. Ibland kan framtvingade lösningar leda till utveckling och förbättring.
 
Förutom detta så mår vi alla bra. Njuter av att umgås med familj o vänner. Jimmy åkte tyvärr hem till Sverige igår men han har ju varit här en månad och lär komma igen :-)
 
Denna låg utanför vår dörr häromdagen... cool. Vi kom fram till att det är en blivande fjäril.
 
En mycket märklig tam ödla som kom och drack ur poolen igår...har jag aldrig sett förr.
 
Relax Bay häromdagen....
 
Jimmy, Linus, Anders o Corrina...som har fått så mycket sol o värme att de till o med drar sig undan till skuggan.
 
Jamie o Oliver sitter o käkar lite lunch på Relax-restaurangen. Den här restaurangen är för övrigt väldigt mysig och fin men servicen är under all kritik..... och dyrt är det också.
 
Snillen spekulerar på Papillon....
 
Några thailändare busar med Oliver när de fyller på vatten i vår pool....
 
Klong Dao igår.....
 
Vi tog en massage o Oliver tyckte om det ....lite för mycket kanske eftersom han somnade :-)
 
Igår kväll gick vi ut o åt med Corrina o gänget.... vi åt på Mr Wee Pizza.
 
Det var jättegott...de har inte bara pizza utan även thaimat och indisk mat.
 
En liten minnesbild av Weiw.... må hon hitta lyckan vad hon än företar sig!
 
Kram Caroline
 
 
 
 


Postat av: Lena

Jag tror att det är en ödla som kallas ormödla, det sa er personal till mig när jag såg en förra året. Den ser ut som en orm i buskarna om man bara ser huvudet och en del av ryggen, det var så jag upptäckte den och nervöst bad om hjälp i receptionen :)
Ses snart!

Svar: Oj, det var något nytt...men det kan nog stämma för den såg verkligen ut som en orm, rörde sig annorlunda också. Jaaa nu ses vi snart!!
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-01-16 / 21:59:03


Postat av: Caroline Sandstedt

Hej Caroline!

Vilken mysig blogg, jag kan inte hjälpa att jag får en känsla av att jag nog måste flytta till Thailand om ett par år!

jag heter också Caroline (fast Sandstedt i efternamn) och jag skriver för Stockholms
Skrivbyrå.
Nu till min fråga. Jag har fått det spännande uppdraget att skriva en artikel om hur det är att som svensk familj bo i Thailand, hur är det egentligen att skapa sig ett liv på en plats så långt borta som är så otroligt olik vår egen. Hur anpassar sig barnen till en helt annan kultur, och så vidare. Jag skulle vara så otroligt tacksam om du kunde tänka sig att ställa upp på en kortare
intervju via mail. Artikeln kommer hamna på http://www.bravardag.se/
en site om allt som rör vardagens små och stora frågor. Där publiceras
artiklar som motiverar, boostar och inspirerar.

Hoppas vi hörs snart:)

Du når mig på, [email protected]

Postat den: 2013-01-18 / 19:03:54


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!