Nu är vi heta ;-)


Herre gud, helt plötsligt fick jag 26 kommentarer på förra inlägget o jag var blev lite ställd. Men så kom jag på att det kanske har att göra med att vi var med i ett rapportage för några dagar sedan på Bra Vardag http://www.bravardag.se/artikel/visst-kan-man-flytta-till-thailand. Jag vet inte säkert men kul är det iallafall! :-)
 
Hur mår vi då?? Jo, rätt bra faktiskt. Har fått in hoppa in o jobba rätt mycket eftersom Naa är i Bangkok så vi är en person kort. Vad som är extra kul just nu är allt beröm vi fått av våra gäster...man blir ju alldeles lycklig att få höra hur bra de trivs och vilket underbart ställe vi har här, då känns det som om vi har lyckats! Sen är det ju så att det är gästerna som skapar atmosfären på Papillon och när det är så många sköna människor som det är just nu så blir liksom stämningen på topp. Det är också lite annorlunda när man kommit över peak-stressen som är över jul och nyår, det är mer avslappnade människor som är ute och reser den här perioden på året...det är svårt att bli lika avslappnad över peaksäsongen eftersom det är många fler gäster och vi i personalen är nog också lite mer stressade då vilket kanske smittar av sig lite. Nu har vi mer tid att verkligen lära känna våra gäster och det är ju så spännande!
 
Naa ska tyvärr sluta hos oss from mars månad. Det är självklart sorgligt men lite väntat. Det är inga "hard feelings" eller nåt och vi kommer fortfarande anlita Naa någon timme om dagen till att sköta våra inköp men Naa måste börja jobba mer i sitt familjeföretag som tyvärr blir väldigt eftersatt när hon jobbar på Papillon hela dagarna. Lojal som hon är så väntade hon med att ta upp det tills hon visste att vi hade personal på väg in (Sunny börjar ju i Mars). Vi kommer ha lite stressigt utan Naa i April eftersom Ning då har slutat för säsongen men å andra sidan kommer vi vara full styrka nästa säsong igen för då börjar ju även Kaeng hos oss (vår favoritservitör på vår favoritrestaurang).
 
Barnen mår toppen! De längtar till att vi ska flytta in i huset nu, bara 5 dagar kvar, yes!! Lisa har en pick-up så hon ska hjälpa oss att flytta. Barnen ska ju nu får egna rum så vi kanske kan slippa höra deras syskon gnabb emellanåt.
 
Jag och Lisa var ute i fredags, det var mysigt. Vi gick till The Tavern och åt Chicken Fajitas, sen fortsatte vi till Irie`s bar över gatan där det var livemusik. Irie´s var riktigt bra måste jag säga, vilken mysig bar! Alla som älskar avslappnade reggieställen måste bara gå dit. De har livemusik varje måndag men ibland även andra dagar. Baren är superfin, byggd helt i trä och bara naturmaterial överallt. Härliga rastaflätor-människor serverar och driver baren.
 
Snart kommer mamma ner med sin syster Nina....huamig....då blir Koh Lanta farligt...2 kvinnor i sina bästa år som ska ta sig an Koh Lantas nattliv ;-)
 
Känner mig fet o go som en liten rulltårta just nu, har inte tränat på evigheter. Men men.... motivationen kommer väl tillbaka någon dag.
 
 
 Skål! Jessica som bor granne med oss nu bjöd på rosé härom kvällen :-)
 
Den här fågeln flög in i ett fönster på restaurangen vi var på igår...visst är den fin?
 
 
Marknad i byn...
 
Rena paradiset för barnen...
 
Tivoli med enorma hoppborgar. Det är det enda vi vågar sätta barnen i för jag skulle aldrig låta dem åka någon av karusellerna...ett under att de inte rasar ihop :-)
 
Som den här exempelvis...ser ju fin ut på håll men är jäkligt rostig o fallfärdig när man tittar närmre.
 
Oliver i tigergapet (eller är det ett lejon?)
 
O pappa fick äta sushi....som konstigt nog inte smakade sushi :-)
 
Den här godingen låg i en av marknadsstånden.
 
Pöss på er!
 
Kram Caroline
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Frallan

Berömmet är den bästa belöningen med att driva resort!
Sedan blir jag bara så jäkla trött på den ständiga personalbristen på Lanta. Inte en enda verkar vilja arbeta. Jag säger det igen, ta in burmeserna!
Ha det fint resten av säsongen nu. Själv landade jag i ett vintrigt Sverige förra veckan efter tre månader i Thailandet!

Svar: Tack Frallan, hoppas du också har det gott där hemma! ....och jag håller med, burmeser är mycket duktiga och härliga människor.
gronqvist.blogg.se

http://tastelikechicken.blogg.se/ Postat den: 2013-02-17 / 13:09:20


Postat av: Longevity - en blogg om hälsa

Jag hittade hit via inloggningssidan, alltså er blogg ligger till höger som bild när man loggat in :-)

Svar: Ok, det förklarar ju en del :-) Kul att ha dig här i alla fall!
gronqvist.blogg.se

http://madelein.se/ Postat den: 2013-02-18 / 07:11:51


Postat av: Kajsa

Wow, vilken rolig blogg! :D Jag kommer tillbaka!

Svar: Det var roligt att höra! Välkommen :-)
gronqvist.blogg.se

http://babywilmer.blogg.se Postat den: 2013-02-18 / 13:10:55


Postat av: Anna Norberg

Hallo
Vi hamnade på The Tavern när vi var där i mars/april ifjol och det var det godaste grillade kött jag ätit på Lanta.
Jag hade med mig massor av salta godisar till dig/er men tyvärr kom vi aldrig till er. Men jag hoppas på att vi kan leta rätt på er nästa gång vi åker ner....för det kommer väl med all säkerhet att bli en 7:e resa till detta underbara land. Behöver ni arbetskraft from augusti så är vi intresserade av att stanna några måndader på lanta.
Ha de gott
Kram
Anna från Härnösand

Svar: Åhh vad synd Anna, salta godisar står ju högt i kurs :-) Hoppas ni kommer förbi nästa år....och vad det gäller arbetskraft så hade det varit toppen...om du bara varit thai. Det är väldigt riskabelt att ha utländsk arbetskraft.
Kram på er!
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-02-18 / 17:51:48


Postat av: Micke

Längesen vi fick läsa ett nytt inlägg nu.... :)

Svar: He he..... jag veet, jag hinner inte! :-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-02-23 / 23:50:42


Postat av: Rickard Havby

HeJ!
Hur har ni det vad bor ni och var ligger det i
Thailand?

Hoppas att ni har det bra!

Hör av mig snart igen!

Hälsa Jens från Rickard Havby!

Vi hörs Rickard!

Svar: Hej Rickard,
Vi bor på Koh Lanta som ligger i Krabiprovinsen i söder. Från Krabis flygplats ca 2,5 timme med bil (och bilfärja).

Vi har det gott, hoppas allt är bra med dig också! Jag hälsar Jens från dig :-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-02-27 / 13:38:45


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!