Galna Oliver


Han är en riktigt skön kille Oliver. Igår var första gången som han var med och hade avslutning på Lilla Svenska Skolan....han njöt av att stå på scenen :-) Redan när Helena, rektorn stod o pratade inför alla så var Oliver tvungen att göra sin röst hörd (undrar var han fått det ifrån ;-). Helena berättade för alla att de var välkomna att fira songkran på skolan....   då säger Oliver med hög röst -  Det visste jag redan!! Sedan berättar Helena att man kan komma när man vill men att de kommer vara där från kl 11...... Oliver igen som överröstade - Jag kommer vara här kl 10!
 
Oliver är så söt, han är inne i en period just nu där han går o gör presenter av allt han äger och sedan ger bort det till oss andra. Han säger alltid - Den här får du mamma för du är så snygg!! mmm, klok pojk :-)
 
Idag är det alltså Songkran, det thailändska nyåret. Vi stänger Papillon efter frukost för vi ska ut o kriga på gatorna :-)
 
Det är ganska harmonisk på Papillon nu, det är ju mycket lugnare och personalen passar på att njuta. Vi pular lite, går i trädgården och tar hand om gästerna. När det är lugnt så slappar vi lite, lägger oss i hängmattan i vilar. Jag har lagat min egen thaimat nu varje dag och är mäkta stolt över hur lätt det går. Gör nu gröncurry, rödcurry och peneang på egen hand.....igår gjorde jag en gröncurry till Jens också och fick godkänt :-) Väldigt enkelt att göra thaimat faktiskt om man har ingredienserna...iallafall curryrätterna. Har inte gett mig på någon phad thai ännu.
 
Har även bakat sista dagarna...har gjort min favvokaka Snoddas...blev riktigt bra. Gjorde också chokladbollar på musli, gud vad gott det blev....mycket krispigare och mer tuggmotstånd än när man bara har havregryn. Tyvärr har jag också ätit massor av det här så igår var jag till o med tvungen att ut o röra på mig för att minska ångesten lite. Gick hela Klong Dao stranden på morgonen med musik i lurarna och det var underbart. Hade nästan glömt hur mycket jag älskar att motionera på stranden. Kanske inte tillräckligt mycket för att göra om det men ändå ;-)
 
Oliver o hans kamrater på avslutningen i skolan....
 
Här spelar Oliver trummor medan de andra sjunger...
 
Att klä ut sig i hattar var han väl liiite skeptisk till :-)
 
När vi kom hem sa Oliver att han ville vara ensam och läsa en stund...vi fick inte störa. Handduken på huvudet går han jämt med, det är lite prinsessa över honom :-) Kan också berätta att boken han sitter o läser är Mr Grey...hahaha...tur han inte kan läsa!
 
Kram på er! Hoppas ni har en goo helg där hemma med massor av sol :-)
 
//Caroline
 


Postat av: Corrina

Ha ha ha, han är helt underbar detta barn ;-)

Svar: mmmm....trollunge :-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-04-13 / 12:09:09


Postat av: Sara

Haha, det där med att ingen får störa när han läser Grey måste han ju hört från dig! :)

Svar: Förmodligen till Jens jag säger det då, ha ha.
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-04-13 / 21:04:57


Postat av: sonja eliasson

Ljuvliga Oliver, charmtroll i stora mått , idag har fått lite värme.må så gott alla , härliga pappilon
Bo hälsar

Svar: ohh så härligt Sonja, hoppas det är våren som är på intåg nu :-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-04-14 / 09:04:48


Postat av: Ida

Hahaha, we all lööööve Mr Grey, Oliver kommer ju att bli en riktig hit hos kvinnorna om han fortsätter "läsa" de böckerna! :-)

Svar: Ha ha ha....det får bli första läsboken :-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-04-17 / 21:18:55


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!