Nu närmar det sig!!


 Hej o hopp!
 
Här är allt bra.... allra helst idag eftersom jag fick mig en tankeställare igår när jag läste en oerhört gripande historia om 16årige Sebbe som dog i cancer. Även om jag tycker att jag för det mesta är väldigt tacksam för det jag har.... så blev det 100 gånger starkare nu. Ibland behöver jag läsa sådant för att verkligen inse hur glad jag ska vara. Efter att jag o Jens brutit ihop en stund så gick vi in till barnen och bara kramade på dem en lång stund. Tack gode gud för att våra älsklingar är friska! Ibland kan jag skämmas över hur jag deppar ihop över småsaker eller är irriterad för att barnen aldrig lyssnar. Det är väl inte så farligt! Det enda som verkligen är viktigt är att vår lilla familj mår bra och älskar varandra.
 
Mer då? Jag har inte tränat så mycket på sistone (det var en underdrift) men häromdagen så spelade jag o Jens Xbox där man tävlar i att hoppa i olika kombinationer i takt till musik.... det resulterade i att vi fick en grym träningsvärk och gick väldigt ryckigt...såg ut ungefär som Gollum från sagan om ringen :-)
 
Jens var ju i Krabi i måndags för att fixa nytt arbetstillstånd. Det är ju såå tråkigt att åka dit o fara runt till revisor, sjukhus, work of labour osv...... men det värsta av allt var att i slutändan visade det sig att det saknades ett papper som måste ansökas om på Koh Lanta. Vår revisor hade missat detta.... vilket resulterar i att vi måste göra om hela Krabi-resan om en vecka igen... inte för att jag är förvånad, byråkrati i Thailand är tortyr.
 
Idag äntligen lägger de på ett "matta" på vårt tak bakpå restaurangen där köket och personalbostäderna ligger... så nu kanske det slutar regna in. Lite jobbigt att ställa ut hinkar överallt :-)
 
Nu ska jag åka ner till Papillon för vi ska åka till Saladan och hämta lite långkuddar som vi beställt till restaurangen. Sedan måste vi försöka färdigställa bungarna som är färdigmålade, vi öppnar ju om en dryg vecka för sjutton!!
 
 
Långfrukost på Garden Hill Café....älskar deras kaffe!!
 
Sen spelade vi bort frukosten...superkul...jag hade ett par riktigt roliga bilder på Jens när han stod o hoppade i kallingarna men jag fick tyvärr inte lägga ut dem ;-)
 
Mamma tog en välbehövlig paus ;-)
 
Eftersom det är regnperiod så såg det ut så här bara två timmar senare... vädret skiftar helt utan förvarning.
 
Här är vi nere en sväng på Long Beach.... så himla fint o öde just nu.
 
Solnedgången från vår lägenhet på kullen....
 
En ny dag och Jamie står o väntar på att vi ska bli färdiga för att köra honom till skolan... han trivs riktigt bra. Vi är så stolta över honom, han är helt uppslukad av läsning och skrivning nu. Var vi än är så passar han på att ljuda och bokstavera olika ord.
 
Jens åkte ju till Krabi i måndags och han hade självklart munkar med sig hem :-)
 
Och leksaker!! Som självklart gick sönder efter 5 minuter för kvaliten är ju som vanligt här i Thailand :-)
 
Ning kämpar vidare med engelskalektionerna....
 
Jens köpte en kaffebryggare i Krabi. Vi ska använda den till frukostarna på Papillon, det tar för lång tid att använda espresso maskinen för varje kopp. Så vänner o familj kan nu ta med Gevalia om ni vill ha svenskt kaffe :-)
 
Sötlöken Oliver :-)
 
Vi har i år en ny rätt på menyn bland desserterna.... Sticky Rice with mango. Här har Weiw och Naa provlaget rätten till mig o Jens...det var sååå gott :-)
 
Vi har bestämt oss för att inte göra den lika söt som thailändarna ofta gör, den är godare då. Sen ska portionen göras lite mindre, man blir proppmätt annars och det ska ju vara en dessert. Det är en fantastisk blandning av sött och salt, den måste ni prova!
 
Hoppas ni mår gott där hemma! Stor kram från oss :-)
 
//Caroline
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Corrina

Åh, Sticky Rice ....gud vad gott . Och så göm dig inte bakom en stol, utan fram med lite bikinibilder nu ;-))

Svar: Ingen vill se mig i bikini nu Corrina, tro mig. Man kan tro att jag har levt på sticky rice så vi avvaktar nog med det :-)
/Caroline

gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-09-20 / 07:27:24


Postat av: Ida

Jag vill veta lite hur det gick med den hemlige personen ni skulle träffa i tisdags??!! Bara för jag är Nicke Nyfiken ;) Å vad fint ni börjar få det,,,massor av bra ideer ju som ni verkställt! Bra jobbat :) Kram

Svar: Tack tack Ida :-) Det gick ju inge vidare med tjejen vi intervjuade, hon ville ha oss o vi ville ha henne men hon var bortlovad på annan håll. Olycklig kärlek helt enkelt :-)
//Caroline

gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-09-20 / 08:02:34


Postat av: Micke

Vad spännande att det snart är dags för säsongsstart! Hoppas ni får bra beläggning redan från början :) kul att följa!

Svar: Tack Micke, vi ser verkligen fram emot denna säsongen. Kul att du följer oss :-)
/Caroline

gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-09-22 / 01:41:48


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!