Nu är minsann högsäsongen här!


Hej på er!
 
Idag har mamma kommit äntligen, härligt! Barnen är lyriska, mormor är ju en favorit. Dock så är även Jimmy det och han åkte hem idag så det är lite tråkigt samtidigt. Mamma hade med sig massa godis... som inte jag ska äta :-) Spel, målarböcker och adventskalendrar till barnen från Corrina,...massor av panduro-julpyssel  från Mona så barnen var helt överlyckliga. Tack snälla söta mostrar :-) Sen hade mamma även med sig våra bröllopstavlor, vi tyckte det var dags att ta ner dem eftersom vi inte har några planer på att flytta hem på ett tag. Nästan så man blir lite kär när man tittar o minns den fantastiska dagen ;-)
 
Vi har fullt upp tycker jag, dagarna bara försvinner känns det som.... jag vet sällan vilken dag det är. Papillon är i stort sätt fullbokat from nu. Det är roligt faktiskt, vi tillbringar största delen av dagen på Papillon, det är så mycket att rodda med i högsäsong...jag tror vi hade glömt hur mycket det faktiskt är. Sen händer det alltid saker man måste ta tag i.... varje dag. Sen jobbar jag för Contribe också men det funkar bra eftersom jag kan sitta på Papillon o jobba, sen går jag bara ifrån när det dyker upp saker.
 
I helgen hade Jamie en kompis som sov över, det var självklart jättekul. De fick ha rummet för sig själva och Oliver som inne hos oss. Jag minns själv hur spännande det var första gångerna man sov över hos en kompis :-)
 
Våra katter trivs o mår bra. Det funkar väldigt bra ihop med Naala vilket förvånar oss allihop. Dock hoppar de gärna upp på vårt restaurangtak och tror uppenbarligen att det är ok att gå på toa där....vilket ställde till med problem pga lukten. Därför fick vi börja dagen idag med att åla oss upp på taket (ni förstår säkert att "vi" betyder Daeng :-) och spraya en massa citronolja, vi har läst att katter hatar det. Sen försöker vi nu få dem att hålla sig ute i trädgården.
 
Jag gjorde min första dubbelbokning igår...inte kul alls. Jag hade sedan tidigare en bokning i januari som jag fått in via mail men igår damp det ner en agoda-bokning på samma datum och det visade sig att jag glömt ta bort den bungen från agoda så därför blev det nu dubbelt. Vilken ångest... vi får se det löser sig.
 
Vi hade det jättetrevligt i helgen på Spa. Det var ju dags för lite personalvård så vi tjejer begav oss till Serenity Spa och gottade oss i 2,5 timme. Jag valde att börja med en body-skrubb....sedan oljemassage och sist en ansiktsbehandling.. ljuvligt! Vi var 4 personer som fick 2,5 timmars behandling var och för detta betalade vi 1000 sek....är det inte galet?
 
Jimmy, Jens, Daeng och Magnus (Round House) var ute o fiskade i fredags.... det gick inte lika bra. Det fick inte en enda fisk faktiskt så man får nog säga att det var en flopp :-) En uppsida var dock att de fick se vilda delfiner.
 
Som vanligt är det en massa personalproblem...eller det är väl egentligen inte problem men här i Thailand får man ha krismöten varannan dag. Thailändare är humörsmänniskor och man får ofta släcka bränder... ibland så ofta att det står en upp i halsen. Det känns som om det alltid är något! Sista dagarna har det varit en djup kris över vem som lagar maten till personalen och vilken tid den ska vara klar. En diskussion kring att alla måste tänka lite på vad de väljer att äta (några av dem väljer ju självklart att äta räkor eller nötkött till lunch varje dag) resulterade i en missuppfattning där några trodde att vi inte litade på dem vilket i sin tur resulterade i tårar och upprörda känslor där en av dem slängde nyklarna på bordet..... (de smög dock tillbaka och hämtade dem när känslorna lagt sig lite :-). Det har väl rätt upp sig nu men det dröjer inte länge till nästa kris... det är en del av vardagen här.
 
Åkte iväg för att hämta våra nattduksbord till bungarna som vi beställde för en månad sedan, det skulle ta 4 veckor för killen att tillverka dem, 9 st. När vi kom dit berättade han dock att han inte påbörjat dem ännu....och han hade tappat bort ritningen..... och han hade tappat bort vårt telefonnummer (vi ligger ju hela 3 km längre bort längs vägen :-) Det är också väldigt typiskt här i Thailand så jag blev inte ens upprörd faktiskt.... jag bara skrattade för mig själv.
 
Jag har ju börjat träna igen, kors i taket. Kört thaiboxning 2 dagar och imorgon är det dags igen. Känner mig faktiskt inte alls pepp men hoppas jag lyckas hålla kvar tillräcklig motivation.
 
Japp, det var nog allt för den här gången. Nu ska vi njuta en hel månad av att umgås med mamma och om 9 dagar ska faktiskt jag och Jens åka till Bangkok alldeles ensamma o njuta av lite egentid....det är nåt att se fram emot det :-)
 
En lycklig kattägare...
 
Fisketur med grabbarna!
 
Daeng in action....
 
 
Jamie fick också prova på....
 
Katterna tog sig snabbt upp på taket o levde loppan....
 
I tisdags började både Jamie och Oliver på beachvolley träning.... de tyckte det var superkul. Peo som håller i det är grymt tålmodig o barnen älskar honom.
 
Oliver hade lite problem med att få över bollen över nätet men man måste ju börja någonstans :-)
 
Jamie var jätteduktig, båda hans kompisar Lukas o Alfred var också med.
 
Paketöppning idag när mormor kom och hade med sig massor från mostrarna....
 
Här provar de på det nya spelet..... efter det så började mormor läsa en bok för dem som hon hade med sig...flera kapitel och eftersom det är en tjock bok så har de många kapitel kvar att se fram emot. Gissa om det är poppis när mormor kommer hit! Jimmy sitter i bakgrunden och väntar på sin taxi till flygplatsen...här avlöser de varandra :-)
 
Stor kram på er alla, hoppas ni mår fint!
 
//Caroline
 
 
 
 
 
 


Postat av: Alexandra

Hej Caroline och Jens! Fick er sida av Tessan på dagis. Visste inte att det var ni som flyttat till Thailand fastän Sara o Mattias pratat många ggr om er :-) Hooppas ni mår bra. Om ni kommer ihåg oss så är det vi som har varit hemma 2 ggr på cykelfest hos er. Desserten vi fick kommer vi aldrig att glömma och varmrätten ni bjöd på var grym. Måste säga att det är så coolt av er att sticka till Thailand och driva hotell.
Lycka till! Och har vi vägarna förbi Lanta, checkar vi in.

Hälsningar från ett regnigt Nättraby
Alexandra & Fredrik (Skillingenäs)

Svar: Hej Alexandra o Fredde.... kul att höra av er. Vi minns er mycket väl :-) Hoppas allt är fint med er. Ni är såå välkomna om ni har vägarna förbi!
Ha det gott!

Kram Caroline o Jens
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-11-01 / 19:03:49


Postat av: Micke

Härliga bilder! Längtar såå ner till Lanta och värmen. När börjar högsäsongen klinga av?

Svar: Tack Micke :-)
Högsäsongen slutar i mitten på april ungefär.....

//Caroline
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-11-03 / 07:50:14


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!