Vi hinner inte med!!


 
Nej då, jag har inte slutat blogga men jag har så sjukt mycket att göra hela tiden!! Det är verkligen fullt upp nu när vi är fullbelagda på Papillon samtidigt som jag arbetar för Contribe..... sen är det ju dessutom allt annat, barnen behöver klippa sig, fritidsaktiviteter, läxor, träning...ja ni vet.
 
Själv satt jag ju igång o träna förra veckan, körde hårt med thaiboxningen. Men så tog det stopp denna veckan igen... jag lyckas inte behålla motivationen helt enkelt. Imorse hade jag o Lisa bestämt för att träffas på boxningen kl 8.30 men jag avbokade, kunde inte förmå mig att gå dit, kände mig bara så jäkla trött o sliten. Lisa kände sig likadan så hon blev bara glad :-)
 
Att vi har så himla mycket nu beror till stor del på Röv-Pat som jag kallar honom för tillfället. Ni vet den där underbara trevliga killen som skulle börja jobba hos oss 1 november. Honom vi hade förberett för genom att lägga helt nytt schema och planerat arbetet i detalj för att allt skulle klaffa. Han som var sååå säker på sin sak och var jätteglad för att börja hos oss...... Jo den trevliga Pat dök aldrig upp o svarade inte heller i telefon. Därför får vi andra göra vårt bästa för att täcka upp för honom nu.
 
Vissa såg ju säkert mitt inlägg på FB häromdagen om att vi söker en svensk personal nu.... någon man kan lita på. Det är ju en himla tur att vi har så bra personal som vi har på Papillon, annars hade vi gått på knäna nu. Samtliga jobbar ruggigt bra nu...Weiw, Lai o Daeng är klockrena i köket och Ning sköter manager-rollen med bravur. Problemet är att vi har så mycket folk i restaurangen på kvällarna (ett angenämt problem) så vi måste in med en person till. Dessutom är det knökmycket att göra på morgonen när folk både ska ha frukost och boka en massa utflykter o ställa frågor.
 
Iallafall medan vi var mitt uppe i att planera vem vi skulle ta hit från Sverige så dök det upp en trevlig överaskning. En jättetrevlig o gullig tjej från England kom o sökte jobbet. Hon bor här på Lanta, är förlovad med en thailändare. Emma som hon heter har arbetat ett antal år inom restaurang och även reception tidigare och hon har även jobbat som flygvärdinna. Hon är jättesugen på jobbet, det är precis vad hon har letat efter. Och hon verkar faktiskt vara precis vad vi behöver :-) Hon verkar himla bra, ler hela tiden....vi är överens om lön o villkor och hon kan börja omgående. Yes! Enda problemet är att hon just nu har dengue febern och ligger på Phuket sjukhus....arghhh! Men hon räknar med att få komma hem till Lanta imorgon så kanske att hon kan börja nästa vecka, vi hoppas!
 
Mamma flyttade upp i lägenheten bredvid oss dagen efter hon anlände. Hon skulle egentligen bo på Papillon men trycket på bokningar var så högt så vi tyckte det var värt att betala lägenheten istället och hyra ut hennes bungalow. Den blev fullbelagd hela månaden på bara några timmar. Och vi njuter ju självklart av att ha henne så nära, mycket smidigare. Barnen är som galna, de kan inte få nog av henne. Mamma verkar njuta av att vara tillbaka i värmen, hon svalkar sig i poolen 20 gånger om dagen eller nåt. Sen läser hon mycket o bara tar det lugnt. Hon fick ju en cykel i födelsedagspresent så hon cyklar ner till Papillon då och då.
 
Jag fick veta igår att en vän till mig hemma i Sverige har fått bröstcancer.... fruktansvärt. Det är verkligen en hemsk sjukdom och det är nog den jag är mest rädd för. Jag hoppas av hela mitt hjärta att allt går bra för henne och att hon klarar sig igenom det här. Tack o lov är hon en stark, härlig människa som har en underbar attityd till livet..det kommer nog hjälpa henne på vägen.
 
Vi har fått en ny hund..... NEJ det är inte frivilligt. Dum är jag men inte riktigt så dum så jag skaffar två katter och en ny hund samtidigt (låter det iallafall gå några veckor emellan :-) Nej det är så att det dök upp en hund på Papillon för nån månad sedan och han bestämde sig helt enkelt för att stanna. Vi gissar att han är omkring 6 månader gammal. Vi har gjort allt vi kan för att få honom därifrån...faktiskt... men han vägrar. Vi måste ha motat ut honom 100 gånger men han bara vänder o kommer tillbaka. Vi har inte matat honom men då går han o äter nån annanstans o sen kommer tillbaka. Vi vill ju inte ha honom egentligen för det är fullt upp med Naala o katterna....dessutom är han helt galet trög, det går inte att lära honom ett dyft. Jens tycker han är precis som Ratata...spelar ingen roll vad vi gör eller säger, han bara viftar på svansen o verkar tänka: Jaha, ska vi leka!! Om vi skäller på honom o försöker skrämma iväg honom så lägger han sig helt sonika ner på rygg och väntar på att vi ska klia honom på magen. MEN...man kan inte låta bli att tycka om honom, det finns inget ont i honom. Sååå, vi börjar väl inse att han blir kvar hos oss nu. Vi ringde Lanta Animal Welfare igår och bad dem komma o hämta honom så att han kastreras....så det gjorde de idag. Vi kallar honom för Scoobi.
 
På fredag ska jag o Jens åka till Bangkok....själva! Mormor ska ha barnen och vi ska njuta av egentid. Vi har inte bestämt så mycket vad vi ska göra...bara ta dagen som den kommer o strosa runt. Äta gott, göra vad vi vill, bli lite fulla o ha roligt :-)
 
Hej så länge, hoppas ni alla mår bra där hemma!
 
Har knappt hunnit ta några bilder men här är några stycken iallafall.
 
Här sitter Oliver o Naala i ösregnet. Oliver bryr sig inte ett dugg, han såg bara en chans att leka i leran.
 
Dock var vi inte beredda på det här. Så här såg undersidan på Olivers lår ut på kvällen.... han märkte inte ens när han fick dem men vi tror att det är jordloppor som tog sig upp till ytan när det regnade och bet honom. Riktigt äckligt o det kliade som attan. Konstigt att han inte kände när han fick dem. Vi gick till apoteket o fick kortisonsalva o nu efter några dagar är det mycket bättre.
 
Jamie har snart tappat alla tänder i munnen, ser jätterolig ut! Ser också ut som om han ärvt mina gener så det blir väl en fet tandställning på honom så småningom.
 
Mormor softar i poolen :-)
 
Oliver är galen som vanligt, här showar han för oss, han spelar Rosa Pantern melodin på sin egentillverkade flöjt :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Monica

Hoppas ni får en helt underbar vistelse i Bangkok.
Krama Sonia och säg att jag längtar efter henne. Kram Monica.

Svar: Kram på dig Monica!
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-11-06 / 17:16:46


Postat av: Corrina

Oj,oj,oj, nu har vi växlat lite pengar och beställt tågbiljetter ....så nu är det bara packningen kvar ;-) Undrar när jag kan börja med den utan att Anders märker det....hoppas ni får det skönt i Bangkok och var snälla mot varandra ;-)

Svar: Packat tandborsten ännu?? :-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-11-06 / 20:30:49


Postat av: Lotta

Kul att det går bra och härligt att mormor har kommit :-)

Ett tips är 4D-bio i Bangkok! Skithäftigt!
Vänner till oss var i väg på en cykeltur i grupp när de var barnlediga i Bangkok. Var tydligen en upplevelse :-)

Hoppas ni får trevliga dagar och kan släppa jobbet ett tag.

/Lotta (mamma till Leia som fortfarande pratar om Oliver)

Svar: Söta söta Leia, vi minns henne mycket väl. Har ett jättesött kort på henne och Oliver :-) Tack för tipsen, vi hade underbara dagar i Bangkok!
//Caroline
gronqvist.blogg.se

http://lottaplott.blogspot.com Postat den: 2012-11-06 / 20:31:29


Postat av: hanna

Vad kul att ni har mycket att göra! Ha det så gott i Bangkok. Lite värme hade ju inte gjort något men vi satsar på nästa jul/nyår att kunna gå runt i bikini och svettas. kram hanna

Svar: Attans me.... vi som hoppades att få se er redan i år! Nåja... vi får hia oss :-) Kram på er!
//Caroline

gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-11-07 / 12:00:13


Postat av: mona hallberg

läser dina härliga inlägg på bloggen ger mig så mycket kul att se att det går bra för er, hälsa till Sonja jag kan också längta efter henne, vi hade så kul tillsammans när hon jobbade hos Lennart.

Svar: Tack Mona, Sonia hälsar tillbaka så gott. Hon njuter för fullt här nere nu :-)
//Caroline

gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-11-08 / 16:25:12


Postat av: Anonym

Hoppas du hinner blogga mer framöver!!!! Så kul att läsa. :)

Svar: ohhh tack tack :-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-11-08 / 22:41:53


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!