Doo doo doo


Hej hopp!

Hur har ni det där hemma? Så som alla skriver på fb om våren och solen så verkar det inte gå någon nöd på er iallafall :-) Så gott att ni slapp vintern i år, det blev ju bara en liten köldknäpp o sen var det över. Det har dock inte hindrat folk från att åka på semester för det har varit möcke fölk på Lanta :-) Nu tycker dock jag att det känns att säsongen börjar lida mot sitt slut. Det är inte samma tempo längre, till och med vi som bor här börjar röra på oss lite och hälsa på varandra igen. Några vänner som har en vädligt populär restaurang en bit bort var här och tog en kaffe igår och det har de inte gjort sedan säsongen började, de tyckte också att det kändes lugnare nu. En dryg månad kvar sedan blir nog Lanta kav lugnt.

Vi har börjat spåna lite på vad vi vill förändra till nästa år, självklart inte utan lite slagsmål mellan mig o Jens men nu är vi ändå hyfsat på samma spår :-) Även om den här första säsongen varit jäkligt tuff emellanåt så har vi ju lärt oss massor och samlat på oss mycket värdefulla erfarenheter.

Jens hittade ett sushi-ställe på ön häromdagen, vi visste inte att det fanns och han blev sååå lycklig. Köpte typ 15 stora bitar och tryckte i sig, det var tydligen jättegott. Han kom fram till mig med ett leende efteråt och sa: - Jag är så glad att.....(jag trodde han skulle säga: -jag träffade dig...men sa istället: - jag har hittat ett sushi-ställe. Där ligger man i lä, har inte sett ögonen tindra så på honom sedan vi kom hit  :-)

Oliver är inne i en grymt härlig värld som jag tror vi alla avundas honom. Hans fantasi har inga gränser. Vet egentligen inte hur mycket utav det han berättar som är sant men jag tvivlar lite på de randiga och prickiga gubbarna som bor nere vid dammen i skogen.... men vad vet jag :-) Han är väldigt lycklig iallafall och tror självsäkert att hela världen kretsar kring honom. Härom dagen när Jamie hade en klasskompis på besök som hette Alfred.... så var det tydligen Olivers vän. Oliver tyckte dessutom att han skulle heta Julio... och efter en stund sa han: - Julio, kom så går vi ner till bungalown. Alfred tittade förvånat och lite misstroget på Jamie....då pustade Oliver och sa: - Ja ja, Jamie kan också hänga me.... :-)

I söndags åkte jag och Jens till Krabi, det var faktiskt jättemysigt att komma iväg själva. Vi tog minibussen till Big C i Krabi som är typ som en stor galleria. Vi hade bara ett enda måste, nämligen att köpa ett kassaskåp och när det var gjort gick vi bara runt o strosade, fikade, shoppade lite till oss själva och barnen, åt lunch och fikade igen :-) Vi hittade ett café med munkar i alla dess former och överdragna med glasyrer och choklad... mums! Bidde väl ingen hälsodag direkt men jag köpte iallafall träningskläder o det är ju nyttigt ;-) Hittade faktiskt en butik med riktiga adidas-kläder, det kändes som julafton. Dyrt som tusan men oj vad skönt med funktionsmaterial, det går ju inte att hitta på Lanta. Sen gick vi mest runt o skrattade över hur enormt fula kläder det finns att köpa, hawaii-skjortorna verkar vara en hit här nere för utbudet är enormt.

Vi gick också omkring på Home-pro som är lite som ett mini-Ikea. Fanns så fina möbler o dörrar o spisar o lampor..... så vi drömde oss bort lite. Det var mycket vi skulle ha i vårt framtida hus / bungalow. Men man märker också hur våra behov har förändrats för när vi bodde i Sverige köpte vi alltid saker som vi tyckte var så himla snygga, man var ju så influerad av trender o sånt. Nu låg mest fokus på praktiska saker som typ riktigt bra förvaringsgrejor..... - men åhh, tänk var bra den hade varit, vi hade ju kunnat få undan alla kläderna där, alla leksakerna i de lådorna och sedan kunde vi hänga de krokarna över så vi fick en ren yta i bungalown vilket skulle ge plats för en liten mathörna....... Ja ni hör själva, prioriteringarna förändras när man bor på 25 kvm :-)

Jag har inte kunnat gå på några dagar, min tränade har flippat ur lite o sist körde vi stenhårt med tunga vikter ute på en asfalterad väg....vi körde gående utfall med tunga vikter i typ 30 minuter....jag hade träningsvärk redan på vägen hem. Men dagen efter kom tiill o med tårarna när jag skulle sätta mig på toan så ont hade jag, det gick liksom inte att varken böja benen eller sitta på rumpan. Fick precis ett sms nu där hon skrev att vi ses imorgon och att jag ska förbereda mig på en ny rond med gående utfall..fattar bara inte hur det ska gå till....kanske blir sjuk eller nåt? Tack o lov kompenserar jag iallafall all träning med att äta mycket godis så jag inte förlorar några hg, det vill man ju inte!

Om två veckor kommer Jimmy....ska bli skitkul. Längar efter den här sköna avslappnade känslan som man bara har med sin familj, när man skrattar hela tiden för man har samma humor. Fick smak av det nu när kusin Thomas var här, vi är ju väldigt lika i vår släkt måste jag säga :-)


Nu har Thomas, Anneli, Mats och Anette åkt hem till Svedala, kram på er, hoppas ni kommer tillbaka någon gång!!



Mamsen....



Oliver och Ning bakar bröd..... och jag råkade äta upp Olivers bulle efteråt vilket jag fick lida ordentligt för, han var riktigt arg o sur.



Här sitter Deang och Lai, de verkar trivas så bra hos oss ..... och ja Sara, visst är han en goding, det var avgörande vid anställningsintervjun ;-)


Lägger upp en låt som vi lyssnat mycket på här nere.... doo doo doo med gruppen Job 2 do. De är så sköna!






Och här kommer tjejernas favorit i Thailand.... när Sec Loso och Bird kommer upp på scen så kastas det trosor vill jag lova :-) Sec Loso är den största favoriten, det är han som sjunger andra versen, den lockiga coolingen.




Pöss o kram på er!

//Caroline


Postat av: Corrina

Oj, vad vi längtar tillbaka nu , vi pratar om det varje kväll :-)) Men snart så beställer vi nästa resa ....

Postat den: 2012-03-15 / 12:19:58


Postat av: PG

doo doo doo kan man höra live hos Neng rest.......

Postat den: 2012-03-15 / 14:22:47


Postat av: anna norberg

Hej på er

Har bara halkat in på er underbara sida och läser alla era uppdateringar, 31 mars åker vi ner med våra nära och kära för att ha en härlig semester och passa på att gifta oss. Min blivande man höll på att dö när jag packade 4 påsar salt karra ( godis) i resväskan. Är er evig tacksam över påminnelsen att det inte går att köpa salta godisar på lanta :) kanske ni får en påse när jag kommer ner ?!

tusen tack för att jag får följa erat äventyr/ vardagsliv på lanta

/

Anna från Härnösand

Postat den: 2012-03-15 / 19:43:47


Postat av: Ingela

Oj vilken mamsen på bild........vad fin du är...

En jätte stor kram till dig Sonja,från mig.



Kram

Ingela

Postat den: 2012-03-15 / 20:55:57


Postat av: Mellika

Jag bara läser och njuter av dina inlägg..känns som om du står precis framför mig och berättar. Jag har nog lika lätt att visualisera som Oliver låter det som;)

Men, nu vill jag bara kramas och få hem Er..längtar efter att få prata med dig öga mot öga..

<3<3<3

Postat den: 2012-03-16 / 23:01:19


Postat av: Els-Mari

Kan inte låta bli att skratta . Jag ser Oliver framför mig när han pratar med sin nya kompis.Han har verkligen fantasi. Saknar er, men ni kommer ju snart hem.Det ska bli härligt.Många kramar till er alla.

Postat den: 2012-03-19 / 21:26:48


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!