Lovely Bangkok!


Hej allihop.

Det har inte varit många inlägg här på sistone, fyy på mig :-)

Nu sitter vi här i Sverige igen....just nu vid Corrinas köksbord o äter lite lunch. Precis hemkomna från staun där Linus, min systerson ställde upp i en fitnesstävling. Ikväll ska jag träffa Sara och Anna o dricka lite vin...ska bli sååå kul, har ju saknat dem såå!

När vi först kom till Sverige höll vi nästan på att dö.... det var så kallt så vi ville vända. När flyget landade hör vi kaptenen säga.... - o här har vi just nu 9 grader. Vi tittade på varandra och ned på våra shorts o linnen... ok det här blir ju kul! Första dygnet satt vi med en fleecefilt virad runt oss...o hackade tänder. Men nu känns det bättre, idag var det ju riktigt högsommar. Självklart är det underbart att träffa alla :-) Och jag har även kommit igång att jobba inne på Contribe. Jag började med en heldag från 7.30 till 22 på kvällen....det var nämligen lite after work på kvällen. Var ganska mör efter det!

Vi hälsade på på dagis också häromdagen, det var jättekul. Olivers kompiser kände igen honom o började leka direkt :-) Vi var i huset o hälsade på vår hyresgäster o det såg jättefint ut, så skönt. Hämtade hem lite säckar med kläder också för vi hade ju inte några långbyxor med oss. När jag sedan skulle ta på mig mina favoritjeans så hade det konstigt nog hänt något med dem... de kom bara en bit över knäna innan det tog stopp. Antar att jeans krymper när de ligger nedpackade för länge ;-)

Här kommer lite bilder från vår Bangkokvistelse....


Hej då Lanta.... nu ses vi inte på 2 månader.


Hallå Bangkok.... vilken stad detta är!! Sjukt mycket människor och vilken puls :-) Här är vi på väg in på MBK, en galleria som består av 8 våningar shopping.


Frukost utanför vårt hotell, vi bodde på Rambuttri Village, mitt i smeten nära Khao San Road.


Angry Birds.... det bästa som finns just nu!


I say no more :-)


Mycket shopping blev det, här var vi på helgmarknaden som är mycket välkänd. Den bästa marknaden vi besökte var dock Pratunam... där fanns precis allt!


Vi åkte tuk tuks en del men mest taxi eftersom det är så jäkla hett.


Vi hann med många restauranger.. en av kvällarna var jag o Jens dessutom barnfria så vi gjorde Bangkok by night.... oj vad kul vi hade! Massa barer blev det... o mycket vin också. Dagen efter hade mamma "influensan" o kräktes fram till lunch ;-)


En av dagarna var vi på Ocean World...wow det var en glad överaskning. Barnen var helt lyriska o det var faktiskt himla kul.













Här ska vi ut med en båt o titta på hajar o rockor, de simmade precis under oss.


En tuk tuk som är ett akvarie...


O en sån här micro skulle man ha :-)


Vi avslutade med en 5Dbiograf....det var riktigt coolt! Stolarna rör sig o det kommer fram saker under sätet o skräms :-)

Vi har precis bestämt oss för att ta Bangkok några dagar på vägen hem igen för det är så himla kul!


Kram o hej så länge
//Caroline


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!