Ibland blir det för mycket....men sen vänder det :-)


Idag känner jag för att blogga så nu kommer det några rader..... :-)

Hade jag bloggat för två dagar sedan hade det nog låtit så här: Jag vill åka hem.....Fuck you all!..... ja ja ja, lite omoget kanske men det känns alltid coolare att vara arg på engelska :-) Det har varit några tuffa dagar men nu känns det mycket bättre. Vet inte riktigt vad det har varit med mig men jag har kännt mig riktigt labil, häromdagen så började jag helt plötsligt se dubbelt, allt blev helt snurrigt, kändes som en helicopterfylla så fort jag stod upp. Jens fick leda mig ner till bungen för jag kunde inte gå rakt, himla läskigt. Det tog hela dagen innan jag kände mig bättre. Kanske berodde det på stressen, kanske berodde det på att jag bara saknade något i kroppen, salter o sånt eftersom jag svettats mycket på morgonen när jag tränade. I vilket fall så har jag känt mig lite ledsen o svag liksom, jättetrött på Papillon o allting. Vaknade mitt i natten o fick ångest bara jag tänkte på allt som skulle göras dagen efter..... men Jens har varit jättebra och låtit mig vila och tagit över när jag behövt det.

Mitt i allt detta så när jag skakig kom på benen igen morgonen efter min "helicopterfylla", så börjar Weiw, vår kock med att säga på Thailändska: - Jag vill sluta om en vecka, jag har fått ett annat jobb. Jag fattade ju inte vad hon sa men jag såg på hennes min precis vad hon menade o det var liksom inte läge. VI ÄR MITT I HÖGSÄSONG O VI KLARAR OSS INTE UTAN KOCK!!! Det är alltså helt omöjligt att få tag på en kock så här mitt i säsongen o jag kände bara att jag orkar inte mer nu, det har varit för mycket! Jag började tjuta..... försökte verkligen hålla mig men det gick inte. Weiw blev alldeles förstörd när hon förstod hur ledsen jag var o hon började med tjuta. Sen bara bubblade allt ur Weiw, hon och Ning har inte funkat tillsammans på sistone och det var därför hon ville sluta, hon stormtrivs med mig o Jens men något sprack mellan dem för ett tag sedan och eftersom de till o med delar sovrum så funkar det inte. Ning som stod bredvid började diskutera med Weiw, först skrek de åt varandra, jag försökte lugna dem (mellan mina gråtattacker) , Jens var röd i ansiktet o försökte generat lugna ner oss, vilket vi självklart struntade fullständigt i (det går inte att tysta ner 3 arga kvinnor) och nu började Ning också gråta..... he he he, det här borde ha filmats. Till slut grät vi alla 3, grälade på varandra på olika språk och efter en bra stund så var allt utrett, vi kramades alla tre, berättade hur mycket vi tycker om varandra och Weiw ska nu stanna! Ja, så går ett utvecklingssamtal till här på Papillon :-)

Idag mår jag mycket bättre iallafall. Känner mig starkare o gladare.... och idag har det varit jättekul att prata med alla gäster igen, vi har verkligen supertrevligt folk här på Papillon. Har fått öva lite på franskan också, vi har en skön gubbe här som heter Henri o han talar ingen engelska. Mamma svansar runt honom också, hon älskar ju fransmän.....ohhh Bonjour Henri, comment allez vous?? ;-)

I lördags kom Jens familj hit, Els-Mari, Ronny, Jock, Nina och Ebba. Det var jättekul o träffa dem :-) De lullar omkring här o njuter för fullt av dagarna. Vi var ju lediga igår så då hade vi en heldag med dem. (Vi lät för första gången tjejerna ta hand om Papillon själva fram till vi stängde kl 14 och det gick jättebra).

Idag har Els-Mari o Ronny varit på en utflykt till öarna runt omkring..... och Jens har visat Jocke, Nina o Ebba runt lite på Koh Lanta, de tog mopparna och verkade ha en toppendag. Jocke o Nina har på bara några dagar blivit helt frälsta i Thailand, jättekul :-)


Oliver o Ludvig leker så fort de får chansen o har jättekul ihop.



Fast han har ju självklart alltid tid för brudar ;-)



Min man! Nästan så jag vill ta på honom när han är så här fin :-)



Äntligen har vi köpt en nytt kylskåp, det var hopplöst svårjobbat i köket med ett för litet skåp så nu är vi supernöjda, ett dubbelkylskåp med belysning.... vi bara suckar av njutning när vi går förbi :-)



Vår fina Ning....som är en klippa. Hon kommer iallafall inte lämna oss i sticket, det är jag säker på.



Här har gänget precis anlänt....



Hells Angels på väg ut på äventyr ;-)



Jamie skolkade från skolan idag och följde med på äventyr, han njöt för fullt.



När jag var på väg till träningen sist (så fick jag det sagt :-), så tvärstannade jag moppen när jag fick syn på den här coolingen, kolla in halsbandet!

Avslutningsvis vill jag verkligen tacka för alla snälla kommentarer, vad roligt att ni tycker om att läsa vår blogg. Då kanske jag har något att falla tillbaka på om det här skiter sig :-)

Kram på er alla, vi hörs snart igen!

//Caroline


Postat av: hanna

wow vilket utvecklings samtal, funkar ju lika bra på det viset också!

Tror verkligen inte att det skiter sig för er, i vilket fall som helst så gör ni sådant som vi andra bara pratar/drömmer om och det ska ni vara stolta över.



kram

Postat den: 2012-01-23 / 15:06:21


Postat av: Caroline

Tack Hanna :-)

När kommer ni? Vi längtar efter er!

Postat den: 2012-01-23 / 15:56:00


Postat av: Corrina

Herregud, vad skönt att ni redde ut saker och ting....Nu kanske det går lättare :-)

Postat den: 2012-01-23 / 16:14:36


Postat av: Monica

Ja, ja utvecklingssamtal kan man ha på olika sätt. Huvudsaken att det slutar bra. Ni är två starka personligheter med olika synpunkter MEN HJÄRTAT HAR NI TILLSAMMANS. Kram på er. Monica.

http:///gronqvist.blogg.se Postat den: 2012-01-23 / 18:01:25


Postat av: Jimmy Grönquist

Ser ut som att jag måste ner igen o styra upp saker o ting , Poolkillen såg inget vidare ut, Ha det så bra.

Postat den: 2012-01-23 / 18:18:16


Postat av: Caroline

Ja snälla Jimmy, du vore toppen om du som är så bra på att prata känslor kan komma ner o hjälpa oss ;-)

Postat den: 2012-01-24 / 02:42:14


Postat av: Caroline

....ja Monica, jag tror faktiskt att vi har hjärtat tillsammans :-) kram på dig!



Eller hur Corrina, det känns mycket lättare i luften nu :-)

Postat den: 2012-01-24 / 02:45:11


Postat av: kung kent

KÄRRINGAR!!! :))))

Postat den: 2012-01-25 / 14:26:28


Postat av: Lena

Låter absolut som stress särskilt eftersom det är förknippat med nedstämdhet. Tänk att vi bodde hos er när allt detta hände och inte märkte ett smack! Proffsigt att lyckas med det tycker jag o vi spenderade ändå ganska mycket tid på området :) Tycker att ni gör ett fantastiskt arbete och vi har aldrig varit så nöjda med ett boende!! Eller med mat :) Supermysiga är ni och era familjer som vi fick förmånen att träffa, längtar tillbaka massor och risken är överhängande att vi blir sånna där återvändare :) :)

Tusen tack o kram

Lena och Micke

Postat den: 2012-01-25 / 18:35:15


Postat av: Caroline

Lena o Micke, vad glad jag blir! Tack snälla, det blev alldeles tomt här när ni åkte så ni får allt ta o komma tillbaka :-)



Kram!



O mes-Kent, du ska bara hålla truten ;-)

Postat den: 2012-01-26 / 08:27:42


Postat av: Anonym

Hipp hipp hurra för Elsmarie idag på sin 60 årsdag, kram Lotta å Stina

Postat den: 2012-01-26 / 14:47:27


Postat av: Grupp 4

Grattis från oss alla från ett vintervitt Ronneby.

Vi önskar dig en härlig dag!

Kramar från oss under 60!!!!!!!

Postat den: 2012-01-26 / 16:06:18


Postat av: Corrina

Hurra, hurra för Els Marie på DIN stora dag, hoppas den blir underbar :-)) // Corrina & Anders

Postat den: 2012-01-26 / 16:11:01


Postat av: Jimmy Grönquist

Grattis Els Marie

Postat den: 2012-01-26 / 16:47:14


Postat av: Anonym

Jag önskar mer än ngt annat just nu att du satt här mitt framför mig och gnällde lite över skiten runtom samtidigt som du drog en epsiod av Jensas envishet...

Saknar när du gnäller över gårdagens kalorier som du borde stoppat, samtidigt som du dricker ditt kaffe och samtidigt stoppar in kärleksmumsen med ett Mmmmmmm....

Saknar...allt med Dig just nu T O M när läser mig som en öppen bok..



Ärligt SKIT I ALLT OCH KOM HEM...:))

Postat den: 2012-01-27 / 11:10:39


Postat av: Caroline

Ha ha, Mellika min älskade vän.... <3

Postat den: 2012-01-28 / 15:12:22


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!