Oj vad tomt det blev!


I går morse åkte Jimmy med familj hem och det blev så himla tyst o lugnt här. Känns lite vemodigt, de var ju här en hel månad o jag hade liksom vant mig. Det har ju kommit andra gäster i deras ställe men det tar inte lika mycket plats på nåt sätt.

Kristoffer och Isabelle är kvar i Thailand, de ska resa runt en månad men Jimmy, Nettan, Johan och Lisa åkte hem. Men det dröjer nog inte så länge innan Jimmy är tillbaka iallafall för han har ju tagit sitt dykcert nu och vill ju så klart använda det.

Corrina och Anders är kvar en dag till, de åker på måndag vidare till AO Nang där de tillbringar sista dagarna. Sedan blir det lugnt här i en vecka innan Jens familj kommer hit, det ser vi fram emot! :-)

Idag åkte jag o barnen med mormor, Corrina och Anders till Klong Dao o låg vid Paz bar o slappade några timmar. Vi åt en god lunch på Easy Bar innan vi begav oss hemåt och då åkte Corrina o Anders in till Saladan för lite shopping. Just nu sitter jag här o tittar på regnet som öser ner....mamma ligger o sover borta i hängmattan och Jens o barnen ligger nere i bungen o tittar på film. När regnet kom så samlades några gäster lite snabbt här i restaurangen men eftersom det är mitt emellan lunch o middag så dricker de kaffe istället. I högtalarna ljuder lite soft musik, chillout Ibiza heter radiokanalen, riktigt skön.


Mys i restaurangen sista kvällen innan Jimmy o gänget stack...


Sen gick vi ut o åt på en restaurang inne i Saladan, jättegoda pizzor. Efter det lite shopping....det hör ju liksom till :-)


Anders Busensson roar barnen som vanligt....


Jamie testar sin nya radiostyrda båt som han köpte för sina julklappspengar från farmor o farfar, det var poppis. Oliver valde istället en radiostyrd bil som ser ut som ett bi och låter som en turkisk marknad.


Här käkar Oliver lunch tillsammans med sin nya kompis Ludvig. Ludvig bor här hos oss en månad så de hinner leka många timmar :-)


Här ville Jens föreviga bilden av mig när jag lagar mat....enligt honom händer det nämligen ytterst sällan..... och nu kommer det bli ännu mer sällan.....



Här sitter slöfockarna.... och Nej, Anders håller INTE in magen ;-)


Jens försöker se lite viktig ut :-)

Nehe....nu måste jag kränga en chokladglass.....farligt att ha en egen glassbox.....men jag har faktiskt tränat 3 pass denna veckan :-)

Kram Caroline



Postat av: Jimmy G

Caroline ville bara berätta att jag gick ner 4 kg på papillon nu är jag på gång börja inte för sent ha det så bra

Postat den: 2012-01-14 / 11:39:04


Postat av: Caroline

Knappast att du gjorde bullen!! Gå o ät en påse jordnötter nu.

Postat den: 2012-01-14 / 12:41:34


Postat av: Monica

Oh, vad ni ser fina och frächa ut. Det är nästan så man längtar lite. Jag fattar inte att du är så långt bort Sonia. Har precis varit ute en timme med Laban o Pedro i skogen. En strålande dag. Ingen snö ännu. Ha det så bra. Tusen kramar till er alla. Monica.

http:///gronqvist.blogg.se Postat den: 2012-01-14 / 15:09:24


Postat av: Mona

Oj, vilka kontraster vi har ! Vi kommer precis hem från Idre och har haft en fantastisk vecka med härlig skidåkning med mycket varm choklad med vispgrädde :-)) Det var allt mellan -4 till -20 och perfekta backar. Vi avslutade tyvärr med en dags storm men vi börjar bli vana, stormarna avlöser varandra i Sverige den här säsongen !! Köket gjordes om när vi var iväg och vi är jättenöjda men det är tyvärr 4-5 fel fortfarande men inte alls lika "stora", vi har besiktning imorgon !

En stor kram till er alla !! Mona

P.s Har ni bokat resa till Sverige i Juni ?

Postat den: 2012-01-15 / 13:54:07


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!