Lite lugn och harmoni på Papillon...


ohhhh så skönt, nu har vi äntligen en städerska igen. Hon är så blyg att hon inte ens vågar titta på mig, hon talar varken thailändska eller engelska......men vem bryr sig, jag är överlycklig att slippa jobba dygnet runt. Det är dessutom inte jag som lär upp henne utan en annan av våra anställda, Naa. Det var hon som fixade hit henne och det är hon som ordnar med hela upplärningen....jag ÄLSKAR Naa! Hon har visat sig vara en riktig guldklimp så nu har jag två anställda som jag hoppas av hela mitt hjärta kommer stanna hos oss.

Jag har ju som vanligt lyckats äta upp mig till en liten fetknopp under julen, jag har gått upp det jag gick ner och lite till...GOTT!! Så jag ringde min personliga tränare och sa att nu var det dags.... så igår morse gav hon mig en rejäl omgång kan man säga... i slutet på passet fick jag en yrselattack och var på väg att spy... lite vekt faktiskt :-) I vilket fall mådde jag illa i flera timmar sedan så jag bestämde mig för att jag behövde lite omvårdnad efter den sista tidens hårda jobb. Därför bokade jag och Corrina in oss på Dreamy Spa, ett ställe längre bort på Long beach som verkligen är såå fräscht och massörerna är vädligt duktiga. I nästan 3 timmar låg jag i ett moln av doftande aromatiska oljor och fick massage, ansiktsbehandliing och sedan avslutade de med att hälla heta oljor i mitt hår och massera....det ni! Jag var som en ny människa efteråt.

På fredag åker Jimmy o gänget hem och några dagar senare även Corrina och Anders, det kommer bli tomt vill jag lova. Jamie började skolan idag igen så nu börjar det faktiskt bli lite rutiner igen o det känns skönt.
Idag kom även Sofie (Anders dotter) och hennen vän Anna hit för att stanna några dagar, kul!

Jag har inte lyckats ta ett enda foto sedan sist....men det kommer nästa gång.

Kram på er allihop, hoppas ni har gott där hemma.

//Caroline


Postat av: PG

Inte så länge till!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat den: 2012-01-10 / 14:38:11


Postat av: Stina Thyr Alklid

Hej på er! Det är så härligt att läsa bloggen. Skönt att ni hittade en ny städerska, lycka till! Ja, unna dig lite avkoppling nu Caroline, det är du väl värd tycker jag.



Vill åter igen tacka dig för att Lisa fått uppleva så mycket tillsammans med er alla. Hoppas själv få besöka Thailand någon gång i framtiden.

Sent på fredag kväll hämtar vi Jimmy och "gänget" i Alvesta. Må väl. Kram från familjen Thyr Alklid

Postat den: 2012-01-10 / 18:43:23


Postat av: Caroline

När kommer ni PG?? Ska bli jättekul att träffa er!



Stina, det har varit ett rent nöje att ha Lisa här, hon är underbar och vi störtgillar henne allihop. Kram på er!

Postat den: 2012-01-11 / 06:42:11


Postat av: Anonym

hej på er

vi flyger ner 27/1 när vi har fått lite färg kommer vi smygande till er..

vi hörs ha de

//pg

ps ni har fått det jättefint på er resort

Postat den: 2012-01-12 / 15:32:55


Postat av: Eva

Ser ut som ni haft en bra jul och nyår, god fortsättning på er. Hur gammal var Oliver när ni flög till Thailand första gången? Funderar på att komma ner till er om 1 år och då är Melvin 2 1/2. Hälsningar Eva

Postat den: 2012-01-14 / 08:04:13


Postat av: Caroline

Gott PG!



Eva, Oliver låg i magen första gången han var i Thailand och han var nästan 2 år andra gången. Det funkar att åka till Thailand i alla åldrar,

Postat den: 2012-01-14 / 09:23:22


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!