Grattis Els-Mari 60 år!


Ja nu har vi haft ännu en födelsedag på Papillon, Els-Mari fyllde 60 igår. Vi skickade iväg henne på spa halva dagen där hon fick massage, bodyscrub, ansiktsbehandling samt klipp och slingor...... en ny quinna kom tillbaka på eftermiddagen :-)

På kvällen åkte hela gänget in och åt middag i Saladan på en skön restaurang som heter Papa´s. När de kom hem sent på kvällen så väntade lite skumpa på rummet. Els-Mari var så nöjd o glad så.....

Nu är det fredagseftermiddag, o vi har en riktig slappedag här...... det har varit hett o soligt hela dagen så nu ligger vi bara i varsin hängmatta o päser.... Jamie, Oliver o Ludvig leker hela tiden. Kanske är det här lugnet för stormen för vi väntar 11 st Japaner hit ikväll, de ska bo här i 2 nätter, blir spännande :-)

Det är en stor marknad inne stan o jag funderar på att åka in med mamma o barnen ikväll när jag är ledig, skulle behöver lite sköna slappe-byxor att träna i...... eftersom tvätteriet lyckades trolla bort min riktigt fina, dyra, underbara träningsbyxor från Sverige så jag nu inte har några :-(

Har precis läst ut Mia Skärringers nya bok, Avig Maria...... fan vad hon är bra, kan inte annat än älska henne. Hon får mig verkligen att tänka efter och känna en inre stolthet över att bara vara människa...svårt att förklara. Men jag rekommenderar alla att läsa hennes böcker.

En jättespännande sak har hänt här nere..... det kom upp en 4 meter lång Anakonda på vår strand från vattnet (Long Beach) häromdagen..... de fångade den o tog ner den till nationalparken..... hur coolt är inte det?:-)


Hon ser inte ut som 60 den här donnan..... hoppas Jens har ärvt de generna..... annars blir det till att dumpa när det blir så dags ;-)



Jocke (Jens bror) slappar välbehövligt efter en shoppingtur med Ebba o Nina :-)



Ronny o Els-Mari...






Oliver fick en jättekul spel av farmor o nu ska det spelas om o om igen..



Oliver är som en fisk i vattnet nu...



Blivande Yoga-instruktör??



På väg ut att fira Els-Mari...



På plats inne vid piren i Saladan....



Bon appetite....



Grabbarna grus snackade väl skit o ljög som vanligt :-)


Avslutningsvis kan jag säga att jag hade dött för en semla....varför måste det vara bilder och reklam för semlor precis överallt på internet....VILL HA!!!....men om det inte uppfunnits kolori-fria semlor så får jag nog stå över, suck!

Idag har PG o Ingela kommit ner tror vi, de skulle komma 27:e, ska bli jättekul att träffa dem.


Kram Caroline


Postat av: Mona

Ja, man får skatta sig lycklig om man ser ut så när man blir 60 år, men det är nog kört, man ser ju ut ungefär så idag :-) Grattis Elsemarie !!

Jag får nog komma ner snart och vara chef i Thailand ett tag, jag tror både Caroline & Jens behöver en chef...... :-)) Här går allt sin gilla gång, tiden springer iväg och och almanackan svämmar över men då är ju allt som allra bäst !! Jag hade en "nära döden upplevelse" häromdagen när Elsa och jag gick på Indoor Walking ..... Shit vad jobbigt, men dom som kan det där säger att det bränner kalorier som ingenting annat ! Kramar från Mona & Co

Postat den: 2012-01-27 / 18:18:36


Postat av: Lena

Anaconda?!!! Men de ska ju inte ens finnas i Asien utan i Sydamerika den måste ha rymt från någon ormfarm. Nu är jag galet nyfiken ni får luska i detta och ge mig mer info. Här hemma har helgångest slagit till, svårt att hitta på något roligt på sin första lediga tid efter Thailand det mäter sig liksom inte riktigt med en mysig kväll bland värme, kall Singha och kulörta lyktor :(

Postat den: 2012-01-27 / 19:11:52


Postat av: Monica

Oj, så snygg hon är Else-Marie. Kämpar febrilt med stavgång. Både Roland o jag fyller sextio i år. Man vill ju se något så när ut. En Anaconda? Det är ingen dålig orm. Sköt om er o tusen kramar till er alla. Monica.

http:///gronqvist.blogg.se Postat den: 2012-01-27 / 21:03:38


Postat av: Caroline

Ja Mona, det vill jag lova att vi behöver :-)



Lena,,,hmm, det var ju skumt. För det finns dessutom bildbevis på den.....men frågan är ju om den rymt från snake-farmen på Klong Kong då? Det där får jag luska i!

Postat den: 2012-01-28 / 03:39:28


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!