Grattis vår älskade Jamie på 7-årsdagen!


Ja idag är det ju ingen vanlig dag för det är Jamies födelsedag!!


Vi började med frulle på sängen... en bananashake med chokladglass i och rostat bröd med nutella.... det är finfint det :-) Jamie fick sin första present för dagen, en "riktig" polis-ficklampa.... Jamies kommentar var: Det här är nog den finaste presenten jag någonsin fått!



Sen gav sig Jens och Jamie ut på äventyr, de styrde moppen mot en grotta som ligger längre ner på ön.



Jamie lär ha träningsvärk imorgon :-)



Det är hård klättring inne i djungeln för att komma till grottan.



Så börjar grottklättringen... det är kolmörkt och de har bara pannlampor som lyser upp vägen.



De möter en kompis på vägen.....



och några till....



Det är riktigt trångt på sina ställen...



Och jättehögt till tak på andra ställen....



Här har vattnet skapat en skepnad av en munk i berget....



Hoooo hooooo!



Det gäller att titta var man sätter fötterna :-)



Efter grottklättringen som tar ca en timme, vandrade de ner igen.... och på vägen tittade de på gummiträden.. som för övrigt luktar som gamla sopor.



Efter det här hårda äventyret så var ju grabbarna självklart värda en stor gottig glass. Vi har hittat en grym glassbar längre ner på ön som gör riktigt fina glassdesserter. Lite "swenssons" nästan.


Nu på eftermiddagen så har Jamie fått fler presenter. En riktig kniv att tälja med av mormor..... och en laserpekare som gör massor av fina mönster.... och en fin kikare från mamma o pappa..... och en jättecoolt halsband med en drake på av Oliver.

Nu har Jens bakat Semlor!!!! och det ska vi äta som födelsedagsfika :-)



Ärligt talat Jamie

Hur känns det att fylla 7 år?
Känns väl bra.
Vad är speciellt med att fylla 7 då?
Att mormor ger mig saker som är farliga ;-)
Hur trivs du i skolan då?
Bra!
Har du någon bästis?
Japp, Lukas.
Har du någon tjej då?
Neeej.... men kanske snart.
Vilken är din högsta dröm?
Att äga en minibuss utan att behöva betala någon för den varje månad.
Hur tror du att ditt liv ser ut om ett år?
Jag dyker nog ofta...med tuber. Och jag bygger nog en hel del oxå.
Vad är det bästa med ditt liv just nu?
Att jag fyller år... och att jag är i Thailand.
Vad är det som är bra med att vara i Thailand då?
Här är varmt o skönt... och vi har egen pool.
Vad är den största skillnaden mellan Sverige och Thailand?
Allt går sönder mycket lättare här i Thailand.... och här badar man varje dag... i Sverige badar man bara typ 3 gånger per år.





Postat av: Els-Mari

Hej Jamie ! Vilket spännande äventyr du va med om, och va modig du är som vågade. Nästa gång vi kommer till er, så får du tala om var grottorna finns , så kanske vi också vågar besöka dom.Det såg så spännande ut. Ronny är väldigt nyfiken. Du få ha en bra dag med din kompisar, och hoppas att semlorna blir goda, som pappa har bakat.Det värmer att se så många fina bilder på dig, längtar då tillbaks.Hälsa alla , Många kramar från farmor, Ronny hälsar.

Postat den: 2012-02-11 / 10:33:26


Postat av: Jessika

Grattis Jamie!!!

Vilken födelsedag med en massa ävantyr :-)

Många kramar från Jessika

Postat den: 2012-02-11 / 12:08:57


Postat av: Corrina

Herregud !!!! En egen kniv, det måste vara häftigt att äga en sådan. Hoppas att du har haft en fin dag Puss och Kram Corrina och Busensson

Postat den: 2012-02-11 / 12:20:04


Postat av: Jimmy Grönquist

Stort Grattis Jamie,Jag har försökt ringa till dig men varken din mamma eller pappa verkar vilja att jag grattar dig i dag.Du får skriva till mig o tala om vad du önskar dig av mig så tar jag med mig det från sverige.Ha en bra dag Jamie från din starke morbror

Postat den: 2012-02-11 / 14:42:19


Postat av: Anonym

Postat den: 2012-02-11 / 15:19:28


Postat av: Anonym

Postat den: 2012-02-11 / 15:20:07


Postat av: Mona

Wow, vilken födelsedag. Jag tror jag åker ner i jun i när jag fyller 31 och så kanske jag kan få en liknande dag :-) Herregud vilka presenter ! V arför köper mormor farliga presen.ter ? Hon verkar ju vara helt wild and crazy !!Här är det 5 minusgrader och det står en kålpudding i ugnen. Om en stund blir det melodifestivalen och fruktsallad ! Imorgon är det 4:e invägningen för hela familjen :-)

Jättemånga kramar till Jamie idag <3

Postat den: 2012-02-11 / 17:51:54


Postat av: Angelica

Ett stort grattis till dig Jamie från fröknarna på Skogsgrinden! Hoppas du har en jättemysig födelsedag. Vi följer bloggen allihopa här hemma och tycker ni verkar ha det härligt i Thailand.

massa kramar från oss till dig och hela din familj. P.s. Fanny hälsar till Oliver :)

Postat den: 2012-02-11 / 18:41:29


Postat av: Jamie

Tack för alla grattis, jag har haft en jättebra dag. Jimmy min mamma o pappa vill inte prata med dig för de tycker du är töntig.... men jag önskar mig en minibus, kan du ta med det?? :-)



Mona, är det inte 131 du fyller? :-)



Hälsa alla från mig Angelica!!...och från Oliver.



Tack tack!

Postat den: 2012-02-12 / 04:57:42


Postat av: Ida

GRATTIS I EFTERSKOTT JAMIE!!!! Hälsa honom att han ser supercool ut på alla korten ;-) å att fladdermössen inte ser fullt lika coola ut :O



Ida & Isak Fisak

Postat den: 2012-02-12 / 20:57:22


Postat av: eva

Grattis Jamie ser ut som du haft en fin födelsedag. Vilket äventyr med grottan.

Eva

Postat den: 2012-02-13 / 07:24:09


Postat av: hanna/jimmy

Grattis igen Jamie! Vad imponerade vi blir att du fixade grottan. Vi kommer ihåg hur mycket vi svettades när vi var där. Hälsa bus Oliver också.

Kram

Postat den: 2012-02-13 / 09:28:13


Postat av: Fam Nilsson

GRATTIS!!!!!!

Till Koh lantas största busfrö.

Grattis från en frusen familj som längtar till er och värmen.

Grattis kramar från oss.

Postat den: 2012-02-13 / 18:17:03


Postat av: Jimmy Engwall

Grattis Jamie, Nästa gång vi träffas har jag en superfin present som väntar.

Postat den: 2012-02-14 / 10:06:21


Postat av: Mellika

Grattis Älskade Lilla Jamie på din födelsedag lite i efterskott.

Du är inte så liten längre, snart större än både mamma och Jens...(inte så svårt iofs ;) )

Vilken underbar födelsedag, annat än McDonalds:)



Jättestora och gosiga kramar ifrån

Mellika, Tommy, Domme, Pierris & Kewin<3<3<3

Postat den: 2012-02-16 / 16:35:31


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!