Vårt nya paradis...


Natten som gick blev det inte mycket sömn, Oliver var jättesjuk och kunde inte behålla någonting i kroppen. Han kände inte ens när det kom så vi bytte nog lakan o handdukar 12 gånger i natt eller nåt. Han är fortfarande lite dålig trots att det snart gått ett dygn men ändå mycket bättre så det imorgon är nog allt bra igen. Vi gissar att han fick i sig något i går. Han åt exempelvis korv från kylskåpet utan att vi visste det och han sa efteråt att den smakade konstigt...kanske hunnit bli gammal. Usch o fyyyy!
 
I allafall sitter vi och tröstar oss med att vi ska flytta till ett underbart hus 1 mars. Vi hyr det på årsbasis och får därför ett bra pris. Vi är jätteglada för det här hela familjen, känns hur lyxigt som helst :-) Ligger på området precis bredvid där vi bor idag, så vi har nära till allt. Området har 2 pooler som alla kan använda men vår villa har dessutom egen privat pool utanför dörren. 3 sovrum, stort och fullutrustat kök, jättefint vardagsrum med jätteskön soffa o en terass på typ 70 kvm med utsikt över Phi Phi öarna..... mjae...är inte helt missnöjd med det här som ni förstår.
 
Enda tråkiga är att vi redan har skrivit kontrakt och betalt ett annat stort fint hus mitt emot med 3 sovrum under perioden 10 mars till 18 maj...... så nu ska vi försöka hyra ut det i andra hand.
 
Jag håller på att förbereda mitt avslut på Contribe.... Carin som jag vikarierar för kommer tillbaka i januari så jag ska sluta vid nyår. Känns tråkigt att lämna Contribe men jäkligt skönt att få mer ledig tid :-)
 
Här kommer lite bilder på huset.... pöss o kram på er!
 
 
 
 


Postat av: Corrina

GODE GUD...... vilken lyxvilla. Det kommer ju bli skit bra. Hoppas bara att ni får det andra uthyrt....annars känner jag mig tvingad att åka ner igen och hyra det ;-))

Svar: Du kan få bo där gratis om du lovar att komma ner en hel månad... du kan väl jobba på distans i ditt jobb ;-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-12-11 / 13:03:32


Postat av: Jimmy g

Så fint

Svar: mmm, tro nu inte att du får komma o använda vår pool ;-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-12-11 / 14:47:58


Postat av: Hanna

Men jösses vad fint hus. Det blir säkert underbart att bo där. Kram på er

Svar: Ja det blir det säkert... Tack Hanna och kram på er!
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-12-11 / 15:18:47


Postat av: Fredman

VILKET HUS!!! Får man fråga vad en årshyra är?

Svar: Hej Fredman....njae..jag vill inte säga vad just det här huset kostar med respekt för husägarna. MEN jag kan väl säga så här att vi har blivit erbjudna ett antal fina hus på Lanta för omkring 240.000 bath per år.
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-12-11 / 20:12:21


Postat av: Sara

Från koja till slott på bara ett år :)

Svar: mmm... det känns så :-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-12-11 / 21:13:52


Postat av: Lena

Herregud!!! Skiiiiitfint!!!

Svar: Tack Lena! Hoppas ni mår fint.... inte så länge kvar tills vi ses. Kram o God jul!
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-12-12 / 08:53:02


Postat av: Annelie

Oj vad fint vilken terass o egen pool rena lyxen nu när jag ändå skriver önskar jag er en God Jul o Gott nytt år ,(jag jobbar med Jens moster i bland :) ) Många kramar i från ett kallt Svedala

Svar: aha... vad kul Annelie. Då får du hälsa från oss :-) God jul på er också, hoppas ni får en skön jul och får njuta av nya barnbarnet!
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-12-12 / 10:17:46


Postat av: pg

Det här paradiset ska vi kolla upp noga!!!!

Svar: Ja herregud, ni kommer ju snart!!
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-12-12 / 13:40:07


Postat av: Fam Nilsson

Inte alls avundsjuka::: Är faktiskt ricktigt skönt med ca 20 minus och snö eller =(
Ser kanonfint ut,

Svar: Mja... just över jul är det nog lite mysigt med snö va? Hoppas allt är bra med er Jocke, kram på er och goooo jul!
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-12-13 / 12:30:33


Postat av: Jessica

Å herre min Buddha!!!
Förstår lyckan :)
Se you soon...

Svar: Jajamen Jessica, snart så ses vi!
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-12-14 / 16:40:05


Postat av: Anna

Vilket hus ser ju helt magiskt ut.
Pusspuss

Svar: mmm visst gör det. O med 3 sovrum så tar vi gärna emot långväga besök :-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-12-17 / 20:30:13


Postat av: Ida

Men hallå ja!!! Vilket snajsigt hus :) Där kommer ni ju och trivas hur bra som helst, och gör ni inte det är det helt ok om ni överlåter det till mig..... Kram

Svar: Det finns plats för dig me :-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-12-18 / 13:41:12


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!