Packningen har satt igång....



Ja att packa väskorna är det som jag o Jens fasar mest för eftersom vi aldrig har lyckats packa utan att bli osams. Vi tycker väldigt olika vad det gäller vad som är nödvändigt att ta med och inte. Nu har vi iallfall lyckats packa två av fyra väskor och vi är fortfarande ihop :-) mest min förstjänt faktiskt för jag var väldigt lugn o samarbetsvillig. Fast jag flera gånger tänkte väldigt arga tankar så sa jag inte det högt och jag berättade inte heller att han tänkte HELT FEL..... vilket också gjorde honom lite mindre benägen att tjabba emot.....vilket han annars ALLTID gör. Det är faktiskt helt otroligt om Jens någon gång skulle hålla med mig....tror aldrig det har hänt :-)
Nåja, faran är inte över ännu eftersom vi fortfarande har två väskor kvar o VÄLDIGT mycket som ska få plats i de två väskorna.

Nerverna sitter utanpå nu känns det som..... är så många detaljer som ska falla på plats innan vi åker. T ex Visum som vi har kämpat med i 3 månader nu o som fortfarande inte är i hamn. Det är så mycket byråkratiska knäppa regler så man tror inte det är sant. Tex kan man inte få ett business-visa innan man har fått ett arbetstillstånd.... problemet är att man kan inte få ett arbetstillstånd förrän man har ett business-visa...ehhh? Nåja, för att lösa detta har vår revisor i Thailand (som kan 3 ord engelska) fått sätta ihop en ansökan om ett preliminärt arbetstillstånd....och den ansökan fastnade hos immigration i Thailand JÄTTELÄNGE, så är det ju i det landet, ingen har bråttom. Nu är de papperen äntligen på väg till Sverige med rekommenderad post och om vi har en himla tur så finns alla papper med (ungefär 90 kopior som är stämplade och signerade av olika nämndemän och myndigheter). Saknas något är det kört, då får vi åka ner utan visum och sedan åka ur landet ex Singapore eller Malaysia för att ansöka om visumet där istället. Men om alla papper är med så kan vi ansöka om det på ambassaden i Stockholm på onsdag och försöka tvinga dem att skynda på handläggningstiden...... FÖR VI ÅKER JU EN VECKA SENARE!

Sen är det det här med valutan. Marknaden just nu är ju allt annat än stabil o växlingskurserna far upp o ner som mitt humör ungefär. Vi ska ju om ett par veckor betala resorten och eftersom kursen går upp o ner  så kan det skilja upp till 60.000 kronor som vi förlorar eller vinner beroende på hur kursen ser ut just den dagen. Just nu ligger den högre än någonsin, snart börjar det göra ont :-( Hade det varit för några veckor sedan så hade vi jublat. Men det är bara att försöka ha is i magen och be till högre makter.

Nervositeten får mig att äta konstant så det lär inte bli tal om bikini den första tiden iallfall.... vi lär få betala för övervikt på planet :-) Har aldrig varit så här stor...... men min fina man tittade på mig härom morgonen o sa: - Jag fattar inte vad du gnäller över älskling, du är ju jättefin!!...... trots att han blåljög så tycker jag att det var underbart sagt...precis vad jag behövde höra :-)

Ikväll blir det till att fortsätta flyttstäda. Hoppas ni har roligare saker för er!

Kram Caroline


Postat av: Jessika

Hej på er!

Måste bara säga att jag blir så imponerad över att ni tar chansen och kastar in er i något nytt! Blir lite avis faktiskt. Hoppas ni får en toppenupplevelse och resa. Kan tänka mig att dem gråter floder på Skogsgläntan nu för saknaden blir stor :-( Gråter en skvätt här med. Ha det toppen och hälsa Jamie och Oliver så gott från mig.

Många kramar från er gamla förskolefröken Jessika :-)

Postat den: 2011-09-14 / 14:11:03


Postat av: Caroline

Tack fina Jessika för det. Du är saknad på Skogsgläntan! Om du har vägarna förbi Koh Lanta så vet du var vi finns :-) Kram!

Postat den: 2011-09-14 / 14:33:28


Postat av: cathrine larsson

Hej

Kul att kunna följa er på en blogg. Träffade Mona i somras och hon berättade om erat äventyr. Det är så häftigt och modigt av er, Vi kommer nyfiket följa eran nya resa i livet.

Kram Ronny och Cathrine

Postat den: 2011-09-14 / 18:39:13


Postat av: Caroline

Tack Cathrine o Ronny, vad kul att höra av er! Hoppas ni mår bra och att livet leker :-) Kul att ni vill följa oss..... o ni vet var vi finns om ni skulle närma er Koh Lanta någon gång :-)

Postat den: 2011-09-14 / 19:29:52


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!