Vi klarade eldprovet i restaurangen....


Huamig, idag var det stressigt. Vi hade en beställning på 14 personer i kväll vid ett o samma bord, de hade inte förbeställt någon mat och det var fyra olika notor. Man kan inte tro hur mycket jobb det är för ett litet kök som vårt att göra mat för 14 personer samtidigt.... plus att vissa beställde förrätter. Det gick väldigt bra faktiskt och jag tror att både vi och personalen lärde oss massor av saker som vi ska göra bättre nästa gång. Vi var ju klart lite nervösa också men det var bra övning inför högsäsongen :-)

Annars har det varit en ganska soft dag faktiskt, jag låg o solade lite vid poolen i förmiddags samtidigt som jag organiserade i bokningspärmen. Sedan tog jag o mamma moppen in till Saladan för att handla.... halvvägs fick vi självklart punktering och fick ringa efter vår personal som kom o hjälpte oss. Mamma tog en tuk tuk hem o jag körde vidare (efter reparation) o handlade på mig en massa grejer...sopborstar och plasthyllor mm.....jag såg nog ut som en riktig thailändare med packningen fram på moppen :-)

Vi pratade med Corrina som ska fylla en låda åt oss med saker vi behöver, jättegulligt! Nu måste vi bara fundera på vad som är viktigast..... bland annat har vi upptäckt att de inte finns lingonsylt här nere men det har vi på menyn...hmm...:-)


Morgonrutiner vid poolområdet....


Olivers största nöje just nu.... köra sin radiostyrda bil.... idag försökte han dock köra ner den i poolen (med flit) men han hade nog inte blivit så glad när den inte funkade längre.


Jens o Jamie bakade jättegoda brödbullar idag o Jamie var sååå stolt, han bjöd alla på sina små söta (mörkbruna) klumpar :-)


Fullt ös i köket vid den stora beställningen...Jens ser dock lite förvirrad ut. Själv håller jag mig borta från själva matlagningen, jag tar beställningar och hoppar in o diskar om det behövs. Springer ut med lite mat o dricka emellanåt.

Nu ska vi snart stänga restaurangen.... kram allihop..... och tack för alla kommentarer ni ger hela tiden!

//Caroline



Postat av: hanna

verkar ju inte som om ni har svårt att fylla dagarna med "aktiviteter". Men det roligaste var nog att läsa om när du tog fel moppe. Vilken syn...

Allt verkar ju underbart och vi ser ju en ny bagare i köket. Bra jobbat Jamie. kram på er alla

Postat den: 2011-10-09 / 17:26:29


Postat av: Mellika

Jag tycker bara allt ser otroligt mysigt ut:)

Postat den: 2011-10-09 / 19:06:46


Postat av: Sara/Mattias

Håller med, ser så spännande o kul ut allt. Skulle vilja se en bild på dig och en fylld flakmoppe :) Håller med HAnna, det bästa var att läsa om när du tog fel moppe. Jag kan se dig framför mig, fast besluten att det var DIN moppe. Jag hade dött, hahahaha. Det är iallafall kul att ni bjuder på lite amötör-mistakes till oss här hemma.

Kram

Postat den: 2011-10-09 / 20:03:17


Postat av: Mona

Ok, kommer du ihåg vem som gjorde sig rolig över mitt Hugaligen ........ Huamig .... är väl ungefär på samma nivå :-)) Oohh vad trött man blir

, punktering !! men det är väl lika bra att vänja sig, det lär säkert hända igen =)) Kul att se Jamie & Oliver =)

Postat den: 2011-10-10 / 21:08:25


Postat av: Lasse Hanson

Kära Familj.

Jag är fortfarande otroligt stolt över er och modet att ge sig ut i världen.

Ni är bäst !

Lasse

Postat den: 2011-10-18 / 19:41:35


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!