En ledig dag i solen....


Igår hade vi lite ledigt faktiskt. Under lågsäsong stänger vi restaurangen på fredagar. Det var riktigt skönt! Jag, mamma o barnen låg o slappade vid poolen, det var superväder. På kvällen åkte vi in till Saladan och visade runt mamma och så åt vi vid plaststolarna som vi kallar det, mycket god och billig mat. Mannen som äger det stället (ståndet) är så himla gullig :-)

Jens var i Krabi med tjejerna, de hade en jättekul dag. Egentligen var det personalens lediga dag men de valde att följa med o hjälpa Jens istället. De var runt på sjukhus (läkarintyg för arbetstillståndet), Namthip (vår revisor) och en massa affärer där de handlade till Papillon. Dock tog dagen slut för fort (de var hemma kl 22 på kvällen) så vi måste åka tillbaka om en vecka o handla tv-apparater o dvd spelare o mycket annat. Tjejerna verkade nöjda för det blev massa skratt under dagen o Jens bjöd dem på mat o glass.

Idag har vi fixat med våra nya menyer, vi hade gjort en massa fel så vi var tvungna att printa ut vissa sidor igen. Jag åkte till Kodak-shoppen för att göra det. När jag kom ut så kunde jag inte starta min moppe.... höll på hur länge som helst men det funkade bara inte. Det satt några gubbar i en bil några meter bort och skrattade åt mig..... sen ropade de: Hey.... it´s the wrong motorbike! Helt otroligt pinsamt, det var inte ens samma färg på mopparna o ändå gick jag till fel, typiskt mig:-)

Nu på kvällen så bjöd vår personal på mat som de brukade äta, nudlar med någon stark fisksås o grönsaker. Alldeles för starkt för mig. Sedan fick barnen provsmaka chicken satay som vi ska ha på vår nya meny (de har inte haft det tidigare) men vi har lovat barnen det eftersom det är deras favorit...... det blev klart godkänt, Jamie åt hur många som helst.

Vi har skypat med Els-Mari o Ronny idag. Även Corrina som hade med sig Monica så nu kan mamma o Monica skypa då o då.... det är ju himla smidigt!

Vi känner oss rätt slitna idag faktiskt.... även om det är kul med allt nytt så tar det också på krafterna. Ska bli skönt att krypa ner snart, restaurangen stänger om några timmar.


Helt ok att jobba i den här miljön :-)


Morgonkaffe i solen....


Mamma dödar väl mig för att jag lägger in den här bilden men jag tycker hon är jättefin på den....


Barnen badar flera timmar varje dag.


Här äter vi vid "plaststolarna"...


Sen blev det en taxi hem i mörkret...


Här lär Jens vår personal att baka brödbullar.... det blev jättegoda.



Chicken satay a la Papillon....


Vårt kontor.... hrm....kanske behöver rensa lite här :-)


Det här är kvittot jag fick igår när några gubbar var här och utförde ett avlopps-arbete....det här är Thailand :-)


Vi hörs!

Kram Caroline






Postat av: corrina

Mamma var jätte fin...men den revisorn som godkänner det kvittot är inte dålig , ha, ha, Kram

Postat den: 2011-10-08 / 17:08:24


Postat av: Jimmy G

När jag såg det fina kvittot så tror jag att thailand skulle passa mig kanon.Vi hörs snart ha det så bra.

Postat den: 2011-10-08 / 18:24:56


Postat av: Sara/Mattias

Vad roligt att se alla bilder!!

Jens: Kan tro att du hade roligt med tjejerna i Krabi... :)

Caroline: Har du inte ätit sen du kom ner?? Du såg ju mager ut på kortet!

Sonja: Jättefint kort, det får mig såå att tänka på mormor, du är himla lik henne.

Stor kram till er alla!!

(Vi ska försöka oss på att skaffa skype imorgon)

Postat den: 2011-10-08 / 20:16:32


Postat av: Ken sjöö

Hej carro fantastiskt bra gjort att åka iväg som ni gjort. Jag drömmer själv om att göra något liknande tillsammans med familjen. Hoppas allt kommer att gå bra. Vi kanske kommer förbi och hälsar på någongång.

Sköt om er ska bli kul att följa er

Hälsningar från ken sjöö med familj

Postat den: 2011-10-08 / 23:52:06


Postat av: Mona

Mamma var jättefin på kortet. Klagar hon så får ni säga som Johnny brukar säga till mig: Du ser ut så ..... :-)

Postat den: 2011-10-09 / 09:47:03


Postat av: Caroline

Tack Sara ... du vet vad man ska säga till en rulta som mig ;-)



Ja Jens har nog fullt upp med flickorna, han verkar inte vantrivas direkt ...hrm!



Mona, tänk att Johnny fortfarande envisas med att vara ärlig, ska han aldrig lära sig att ljuga!! :-)



Tack Ken, kul att ni följer oss. Ni är väldigt välkomna om ni har vägarna förbi Koh Lanta!

Postat den: 2011-10-09 / 17:09:26


Postat av: Elisabeth

Kvittot! Ja gode tid vad vi skarattade här hemma på vår ö. Är det så här .....ja Jens du förstår vad jag menar.

Så roligt att följa er.

Kan berätta att jag idag har tagit fram vinter

jackan när vi i efm har eldat vid stranden,



Lite skillnad på våra stränders klimat just nu!



Stor kram och ha det så gott !Elisabeth o Lennart

Postat den: 2011-10-09 / 18:40:10


Postat av: Jens

Vinterjackor o höstregn känns främmande just nu Elisabeth. Kul att ni följer oss!



Ha det så gott o hälsa.

Postat den: 2011-10-10 / 04:51:35


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!