Beach-party!!


Hej Hopp i lingonskogen! Känner mig lite seg idag så jag passar på att blogga lite så jag slipper jobba :-)

Idag fläktar det lite, underbart. Det har varit så attans varmt på sistone :-) Läste att ni börjat skrapa rutorna i Sverige...det får oss att verkligen uppskatta värmen.

Här kommer lite bilder från sista dagarna...



Den här rackaren hittade vår trädgårdsmästare i poolen tidigt i går morse.... han var visst lite törstig. Tack o lov ingen giftig orm. Det händer ibland att ormar tar sig in på resorten, dock väldigt ovanligt om det är liv o rörelse....det kan hända på natten men då tar personalen hand om dem innan någon går upp på morgonen.



Igår skrev vi kontrakt på leasingen av marken så nu har vi 11 år framåt. Väldigt ovanligt på Koh Lanta, de flesta andra får aldrig mer än 3 år. För att vi ska klara hyran de sista åren (hyran ökar varje år) så kommer vi nog behöva bygga till ett par bungar.



Jamie spelar apa som vanligt :-)



Jens skulle ta ledigt ett timme o bada i poolen..... när jag tittade nästa gång stod han o skrubbade :-) Det är problemet när man driver ett ställe, man hittar alltid något att göra.



Hur många kvinnor krävs det för att få upp ett paraply?? :-)



Mamma som varit nere på lite beachparty på stranden.



När vi hade stängt i går kväll gick även vi ner till Klapa Klum Bar för att fira av Ilse, hon flyttar på torsdag. Personalen följde med oss och det var verkligen jättekul! Vi har bara varit här i ett par veckor men ändå kände vi säkert hälften av alla  som var där.


Gott att få lite party-tid också, barnen låg hemma o sov i bungen bredvid mamma och hon hade barnvakten på.



Ilse var helt galen hela kvällen, vi skrattade hela tiden :-)  Hon står här på Susanna, en annan kvinna som bor på ön.


Ilse och Cedric..... Cedric driver Klapa Klum Bar och bor här på Papillon.



Galen som sagt :-) I bakgrunden syns även Jessica som driver en affär på ön som tillverkar silversmycken.


Ning och Ijang



Killen som trycker sig mellan Ilse och Cedric heter Ae och driver Klapa Klum tillsammans med Cedric. Han är riktigt trevlig!


En av våra gäster var också med...Kerry. Hon bor i Bangkok med sina två barn. De åkte precis härifrån men vi kommer ses igen när vi åker till Bangkok och hon kommer även tillbaka till Papillon. Supertrevlig tjej.


Postat av: Annelie sandberg

Hej Familjen Grönqvist vilket underbart liv o vilka fina bilder ,jag har varit på southen resort för två år sedan så jag blir verkligen nostalgisk när jag ser era bilder,önskar er all lycka o framgång med ert nya liv ,hälsa Sonia i från mig /Kram Annelie (Linns mamma) PS jag kanske dyker upp hos er någon gång :)

Postat den: 2011-10-20 / 10:45:18


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!