En härlig ledig fredag :-)


Idag är det fredag och det betyder att vi är lediga! Vi började morgonen med att sova ut....vilket för Oliver betydde kl 7.30. Sen tog vi en stor fruktsallad o rostat bröd till frukost.... en liten kaffe på det också.



Vi packade ihop oss för att gå ner till stranden. När vi är lediga så får barnen bestämma det mesta.



De är glest på stränderna i högsäsong men det är nästan folktomt i lågsäsong :-)



Solen sken från blå himmel hela dagen...



Det finns många stockar, cocosnötter och krabbor på stranden som ska utforskas....



Fina fina Jamie :-)



Och gosiga bus-Oliver....



En Mojito tack!........Hallååå!!


Så himla varmt i havet att det knappt svalkar.... vi var tvungna att ta en kall Chang istället :-)



Sen begav vi oss upp till gatan o hittade en restaurang där vi åt lunch...inget bra val faktiskt, första gången i Thailand där jag tog en tugga och sen inte kunde äta mer.... det smakade som om de hade tömt ett socker-kar i maten, isch. Vi har vant oss vid Weiws och Ijangs goda mat nu.....



Men de hade ju rätt inställning till livet iallafall:-)



Eftermiddagen tog vi vid poolen, vi var själva på Papillon så vi behövde inte ta hänsyn till någon. Barnen skrek för full hals när de lekte :-)



Nu ikväll tog vi en tuk tuk in till Saladan. Vi valde att äta på en härlig restaurang vid vattnet...



Jag och mamma beställde Hotpan vilket var grymt gott...det sved lite i munnen av chilli-frukten men det var det värt.



Vi hade en skön utsikt också.....


Nu har vi krypit ner i sängarna i bungen och tittar på Lucky Luke..... fast jag smygbloggar som ni märker :-)

Kram Caroline



Postat av: pg

Härliga bilder!!!

Postat den: 2011-10-14 / 17:01:20


Postat av: corrina

Gode gud...jag tror jag dör....vilken underbar dag. Anders och jag bestämde oss för att lägga ett bud på baren ni gick förbi....den går nog att fixa till :-))

Postat den: 2011-10-14 / 17:32:35


Postat av: Monica

Underbart att ni har det bra. Här hemma var det 7 grader kallt inatt. I morse när jag gick med Laban i skogen var marken täckt av rimfrost. Men, det var härligt hög luft. Solen började gå upp när vi nästan var hemma. Kram till er alla Monica.

http:///gronqvist.blogg.se Postat den: 2011-10-14 / 19:45:56


Postat av: Elisabeth

Det är så roligt att följa er!Caroline du skriver så bra (förlåt mig Jens men jag ser ju hur mycket du ligger i med grovjobb,,,lampor och så,,,)och i kombination med de fina korten , så känns det nästan som man här hemma är med er på ett litet hörn.Ha det gott ,nu ska jag ut och skrapa bilrutan! :)

Postat den: 2011-10-15 / 09:29:12


Postat av: Caroline

Tack Elisabeth :-)



Jag ska se om jag kan lägga ett bud Corria!



Du vet vad som väntar PG!



Monica, förstår det var härligt med hög luft.... det har vi verkligen inte här just nu....den är grymt låg och kvav för tillfället. Man vänjer sig dock. Kram på er!

Postat den: 2011-10-15 / 11:06:31


Postat av: els-Mari

Hej Jamie och Oliver! Så roligt att se så många bra bilder på er. Jag ser att ni ha det så bra, och vilken fin strand ni har där ni bor. Så skönt att mamma och pappa kunde vara lediga en dag, och bara göra det ni ville. Det ska bli så skönt att få komma till er, men det är ju ett tag till. Kram på er.Ha det så bra.

Postat den: 2011-10-15 / 15:44:28


Postat av: Sara/Mattias

Härligt ni har det. Det är svårt att se att det är så kvavt, ser jättehärligt ut och ni ser ganska "torra" ut;) På kortet där jamie sitter (vilket är superfint) är det nedanför er resort?? Där ser man ju slutet på stranden...

Kram

Postat den: 2011-10-16 / 14:21:15


Postat av: Rose-Marie

Hej Sonja.

Jag har ikke ord, så vackert. Hoppas allt er bra med dej. Når jag har fått ny høft och blitt ok efter den kommer vi ner och besøker dej om vi får. Idag har det varit grått och dimmigt hela dagen. Så ser man på bilderna dina och bara smelter.

Många svala kramar till dej från oss i norge.

Postat den: 2011-10-29 / 18:52:12


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!