Idag fyller man 65 år!




Ja, tänk att det enligt prästbetyget är så. Men min egen uppfattning är att det fel naturligtvis.Det är en omöjlighet när man känner sej som tjugofem. Men bortsätt från den bagatellen så fattar man inte riktigt än att man verkligen på fullt allvar bor här nere i vad jag kallar paradiset. Jag tänker bara på en sådan sak som solbränna. När man  är på semester så kämpar man för att bli så brun som möjligt innan man åker hem. Nu bryr man sej inte dugg om det. Man blir brun antingen man vill eller inte. Den dagliga livsrytmen här som är så lugn och långsam skulle få vilken stressad själ som helst att bli helad på nolltime. Jag har ju nu flyttat till mitt nya hem, rätt över gatan från Caroline och Jens. Jag är ju en morgonmänniska så jag vaknar vid sextiden. Då skalar jag min stora saftiga mango och gör mej en kopp snabbkaffe och sätter mej på min lilla terass och bara njuter. Sedan vid halvniotiden går jag över till Papillon och äter frukost. Dagen fortsätter i samma behagliga stil. Förmiddagen brukar jag tillbringa vid poolen, oftast tillsammans med Jamie och Oliver. På eftermiddagen brukar vi vandra på stranden och leta vackra snäckor. Eller åker man in till den lilla staden Saladan och shoppar lite. På kvällen är det inget som går upp emot att sitta vid stranden och njuta av den fantastiska solnedgången. Så här kommer en stilla undran. Kan man ha det bättre än så här?

 Ljuvligt varma Thailandkramar från Sonia.




Postat av: corrina

Herregud vad vacker du är....ett underbart kort :-))

Postat den: 2011-10-29 / 14:25:09


Postat av: Sara&Mattias

HIPP HIPP HURRA!!!!! Stort grattis Sonia, vad roligt att läsa om vad du gör om dagarna. Låter som att du är i ditt rätta element. Hoppas du har en fantastisk födelsedag!

Många kramar från Sara, Mattias, Vidar & Valter.

Postat den: 2011-10-29 / 14:27:29


Postat av: Ingela

Hej Sonja

Ett stort grattis på födelsedagen inte kan man tro att du är pensionär, du ser så fräsch ut.Vilken grej att flytta till Thailand.

Vi följer er på bloggen och vi se att ni har det underbart.

Många kramar från din gamla chef.Kramar Jens från P-G.

PS vi syns i Januari



Ingela/P-G

Postat den: 2011-10-29 / 14:32:19


Postat av: frida

Vackra mormor, grattis på födelsedagen. Saknar er alla där nere. <3

Postat den: 2011-10-29 / 15:10:36


Postat av: Pia Hjärtström

Grattis på födelsedagen önskar din gamle granne Pia från Norsholm.



Postat den: 2011-10-29 / 20:19:53


Postat av: Anonym

ÅH Sonia vad glad man blir när man läser hur härligt du har det. det är du sååå värd. Kram Malin

Postat den: 2011-10-29 / 22:53:18


Postat av: Mona

Vad fin du är på kortet ! Härligt !

Postat den: 2011-10-30 / 09:43:08


Postat av: Els-Mari



Grattis Sonia!

Alla thailändskor släng er i väggen. Det är så här en kvinna ska se ut. Ser att du har det underbart och mår bra. Vi ses i januari, ha det så bra.

Många kramar från Ronny och Els-Mari.

Postat den: 2011-10-30 / 14:21:45


Postat av: Anonym

Grattis i efterskott älskade Sonia<3

Jag har verkligen aldrig föstått HUR du kan vara så fin år efter år. Du åldras som en sköldpadda...åren syns inte på dig!!!

Du är så vacker finaste Sonia, och jag hoppas att du har funnit din plats bland blommorna och fjärilarna<3 puss o kram Mellika



Postat den: 2011-10-30 / 22:06:17


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!