Kärt återseende och mycket förvirring....


Hej hopp, idag blir det en snabb uppdatering bara. Jag vill börja med att tacka för alla kommentarer, det är så kul att ni följer oss :-)

Idag sov vi till 11 igen, jättepinsamt, fattar inte vad som hänt, imorgon får vi ställa klockan. I varje fall började vi med att åka till Saladan och öppna ett bankkonto, det var helt sjukt många papper vi skrev på och vi har inte en aning om vad det stod på dem. Sedan visade Ilse oss runt var hon brukar shoppa olika saker som t ex farang-mat (sånt som inte finns vanligtvis i Thailand) och var vi lämnar tvätten, var vi köper målarfärg, grönsaksmarkanden osv osv. Hon berättar vilka affärer som är bra och vilka som är för dyra.

På vägen tillbaka så fick jag köra moppen.....ohh vad kul det var, jag vill köra hela tiden nu :-) Måste bara köpa oss en varsin hjälm, ingen har det här men jag tänker ha det iaf. Sedan körde vi förbi Banana Garden där vi bodde sist vi var här, Annie var inte på plats men det var Paz, indianen som har baren på stranden, det var jättekul och träffa honom. Han har lovat att komma förbi Papillon. Gissa vem vi mer träffade?? Bobbie! Vår fina Bobbie mådde jättebra och han verkade känna igen oss, men är inte säker. (Bobbie är hunden som vi halvt adopterade sist vi var här).


Fina Bobbie fiskade i vattnet.


Jens och Paz diskuterar vad som ska byggas...


Så här skräpigt är det på Klong Dao nu under lågsäsong, det beror på att vindarna blåser in allt skräp från haven under den här perioden....sen rensas stränderna upp under oktober. Klong Dao är den största turiststranden på Lanta.


Vi har också letat en lägenhet till mamma, vi hittade en precis över gatan som hon flyttar in i på söndag. Det är bara ett rum med toalett och en terass. Det är väldigt fräscht och rent för att vara Thailand, allt är kaklat. Det ingår tv, internet och kylskåp så hon klarar sig nog bra...... och hon behöver bara gå över gatan när hon ska till oss. Hon kommer ju ändå äta här.

Sedan har vi lärt oss massor av Ilse och flickorna idag också, Jens började hjälpa till i köket o lärde sig ett par rätter och har försökt lära mig så många kaffedrinkar som möjligt ikväll (det finns alldeles för många).

Hoppas ni alla mår bra! Kram på er :-)

//Caroline


Postat av: Mona

Wow, gud vad snabbt allt går :-) Lägenhet till Mamma på bara en vecka, men jag antar att ni prioriterade just det .... ;-) Ni får ha en loggbok där ni skriver ner allt som Ilse berättar så ni kommer ihåg allt !! Hur länge stannar hon kvar ? Kram Mona

Postat den: 2011-10-03 / 17:26:07


Postat av: Jimmy G

Längtar redan ner två tunga månader kvar sen är jag där.En sak är säkert jag kanske stannar för gott.Vi hörs snart

Postat den: 2011-10-03 / 17:53:24


Postat av: Sara

Vad roligt att ni fick träffa Bobbie!! Rös lite när jag läste det, tror att han kände igen er. Kanske dags att skaffa en Papillon-vovve nu... Jag tippar på att det dröjer 2-3 veckor... :)

Allt låter så himla härligt och vi är väldigt glada för er skull!!

Massor av kramar från oss!

(Caroline: Vi väntar på en bikini-bild)

Postat den: 2011-10-03 / 18:14:48


Postat av: Anonym

Vad roligt att ni fick träffa Bobbie!! Rös lite när jag läste det, tror att han kände igen er. Kanske dags att skaffa en Papillon-vovve nu... Jag tippar på att det dröjer 2-3 veckor... :)

Allt låter så himla härligt och vi är väldigt glada för er skull!!

Massor av kramar från oss!

(Caroline: Vi väntar på en bikini-bild)

Postat den: 2011-10-03 / 18:54:47


Postat av: corrina

Herregud, vad fint och härligt och helt underbart.....jag finner inga ord. Jimmy vi kanske kan flytta kontoret till thailand eller ?? . vi hörs i morgon ...Krama mamma och barnen för nu börjar jag tjuta snart <3<3

Postat den: 2011-10-03 / 20:36:47


Postat av: Anna

Hej. Det ser helt underbart ut. Vad mycket ni verkar hunnit med. Har ni varit på skolan. Kram till er alla från mej,Anna

Postat den: 2011-10-03 / 20:48:34


Postat av: hanna

Åh, ni har ju tagit kort precis utanför picasso!

(det var julia som såg det). Måste vara kul att se Paz igen. Hälsa alla kram



Postat den: 2011-10-03 / 21:27:52


Postat av: Camilla

Så ljuvligt!! Man blir ju lite smått sugen på värme & mys :-)

Snacka om livskvalitet!!! Kram

Postat den: 2011-10-03 / 23:43:10


Postat av: Anonym

Vad kul att ni träffade hunden igen. Han är lika snygg bakifrån. Indianen alltså.

Alla sopgubbarna i Torsås hälsar till Sonia.

Kram till er alla Monica.

Postat den: 2011-10-04 / 10:04:05


Postat av: Monica

Skulle bara kolla om jag gjorde rätt. Monica.

http:///gronqvist.blogg.se Postat den: 2011-10-04 / 12:12:36


Postat av: Caroline

Monica, du gjorde helt rätt!



Sara, bikinibilden får vänta till jag har svultit mig själv ett tag ;-)



Camilla, dags att komma ner nu då ju!



Hanna, det var superkul att träffa Paz...o Bobbie :-)



Anna, vi har inte hunnit besöka skolan, det dröjer några veckor till innan Jamie börjar.



Jimmy, vi kan behöver lite bygghjälp här nere men vi betalar enligt thailändsk standard :-)



Mona, Ilse blir kvar någon vecka till minst. Det gick snabbt med mamma ja. Egentligen hade vi nog kunnat vänta lite men när vi hittade ett ställe så nära så ville vi inte missa chansen. Men hon kommer nog bo här varje lågsäsong för hon stormtrivs i sin bunge.



Corrina, du har nu en stor bunge alla tre veckorna :-)

Postat den: 2011-10-04 / 16:19:59


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!