Det här är sååå coolt!!


Herregud vad kul det här är. Dagarna bara flyger förbi och vi tycker inte vi hinner någonting men när vi sedan ser tillbaka på dagen så har vi ju gjort massor :-)

Idag har jag fått lära mig att städa bungalows, måste ju kunna det om någon blir sjuk. De fnissade lite åt mig bakom ryggen hörde jag men jag får bjuda på det, haha. Insåg snabbt att vi behöver effektivisera städningen rejält så jag o Jens åkte iväg med en tuk-tuk till marknaden och köpte massor av städprylar. Vi gick över till Yak som hyr ut mopeder, bilar och tuk-tuks, han ligger rakt över gatan. Först när vi sa att vi ville hyra en tuk-tuk så började han be om pass o sånt men när han förstod att vi var nya ägare till Papillon så var det annat ljud i skällan..... vi fick låna en stor tuk tuk direkt och behövde absolut inte betala (vi skickar ju alla våra kunder till honom). I vilket fall var det tur vi fick låna en tuk tuk för den var fullpackad.

Jens och Loh, vår trädgårdsmästare jobbade hårt i trädgården idag, flyttade växter o sånt. Barnen badade många timmar i poolen och mormor passade på att sola lite :-)








Mammas lunch idag, hon var rätt nöjd kan jag säga :-) Vi äter så jäkla gott här så det är himmelskt varje gång vi får in något nytt.

Vi har även lagt en del tid på marknadsföring idag. Vi finns ju med i en del broschyrer och annat vilket behöver förnyas och bytas bilder. Sen kommer det löpande förbi partners som vill att vi ska marknadsföra deras båtturer eller biluthyrning osv. Det blir många trevliga samtal med både partners och kunder.

Det är ju en himla tur det är lågsäsong för när jag tog min första order tidigare i kväll kände jag mig jättestressad. De vill ha både förrätt, varmrätt och drinkar!! Hur ska jag hinna det!? :-) Så ikväll har jag lärt mig att göra en "sex on the beach".

Vi försökar hjälpa till så mycket vi kan med allt nu så att vi lär oss. Det är riktigt stressigt men också attans kul, tror verkligen vi kommer trivas med det här livet :-)



Postat av: corrina

Gud vad härligt det ser ut....jag längtar så jag kan döööö, men det är ju bara 11 veckor kvar nu :-))

Postat den: 2011-10-04 / 16:18:07


Postat av: Sara

Ni verkar ha träffat så jäkla rätt. Jag tror att det är perfekt att det är lite stressigt, ni behöver ju lite fart och full rulle!

Jens passar bra med krattan :)

Kraaaam

Har Jamie gått sin första skoldag ännu?

Postat den: 2011-10-04 / 21:14:39


Postat av: Caroline

Ja Sara, det känns faktiskt så :-) Jamie börjar skolan i slutet av månaden. Allt bra hemma?

Kram!



Corrina, hoppas tiden går fort :-)

Postat den: 2011-10-05 / 04:03:36


Postat av: Mellika

Jag gillar den kommentaren bäst "Nu har jag lärt mig att göra en SEX ON THE BEACH" WHAT...DEN HAR DU GJORT SEN DEN DAGEN JAG LÄRDE KÄNNA DIG;) Försök nu inte spela pryd gumman:)

Skämt åsido, Det ser helt underbart ut och det känns som om det är över förväntan...

Sitter och fösöker komma på ett sätt att åka (helst imorgon)...puss och kram<3

Postat den: 2011-10-05 / 08:36:19


Postat av: Cina Fantenberg

Sååå kul och härligt det verkar! Jag blir riktigt avis på er. (varför gör man inte mer sånt här när man är i det där ekorrhjulet och trampar?)



Jag kommer definitivt att följa er på bloggen och på FB.

Sen lovar jag att titta till er i mars.

Förresten, är det något ni vill ha ner hemifrån så hör av er så kan vi ta med...



Kram

Postat den: 2011-10-05 / 09:17:23


Postat av: Caroline

Önskar du vore här Mellika :-)



Tack Cina, bra att veta, ska tänka på saken!

Postat den: 2011-10-05 / 14:22:51


Postat av: Ingela

Hej på er

Caroline,Jens, Jamie, oliver och sist men inte minst mormor Sonja.

Vi har följt er på bloggen och vad vi har läst och sett bilder så vi tro att ni har hamnat rätt och P-G tycker som ovan att Jens passar bra med en kratta i hand.( P-G saknar Jens ibland)Mormor Sonja vad ska jag säga, du passar bra i solstolen och det är väl inte mer än rätt att du få glassa lite i solen. Vi är bara lite avundsjuka....men vi kämpa på i detta kalla och blöta land men vi kommer i Januari och hälsa på, då ska vi glassa.........



Många kramar från P-G och Sonjas före detta chef Ingela Abrahamsson

Postat den: 2011-10-05 / 21:24:13


Postat av: Anonym

OJ,oj ni behöver inte vara sysslolösa iallafall,men så härligt ändå. Häftigt att du fått tag på lägenhet Sonya. Allt gott!!

Postat den: 2011-10-06 / 17:02:19


Postat av: Carina Polnäs

Sååååå härligt det ser ut, och vilken underbar strand! Tänk att ni redan har varit på plats i flera veckor. Vi saknar Jens på jobbet, men vet ju att ni har det underbart och bättre på Papillon, än här hemma i snålblåsten. Bertil är deppig, han känner sig fortfarande, som en big looser, vi gör vad vi kan för att hålla humöret uppe på honom. Kul att följa er och barnen, Caroline är en fena på att skriva roliga texter, man "får bilder". Kramar till er alla, och fortsatt lycka till. Om några skall klara en sådan utmaning som denna, så är det ni!!! Carina och Bert.

Postat den: 2011-10-11 / 19:28:45


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!