En dag i solen....


Nu har vi varit här en vecka bara men på ett sätt känns det som om vi varit här i flera månader för vi är redan inne i Lanta-lunken. Kanske förmedlar Lanta en känsla som skänker ett lugn eller så är det vetskapen om att vi ska vara här jättelänge. Barnen har ställt om sig helt, Jamie blev jätteförvånad när jag sa att vi bara varit här en vecka. Idag började vi dagen som vanligt med att ligga o dra oss och sedan gå ut på terrassen och äta frukost. Jag började ladda inför mitt yogapass, Ashtangayoga, himla spännande.

Yogapasset var grymt! Nu fattar jag vad riktig yoga är, det jag gått på innan är ju bara trams. Det var ett stenhårt pass i 2 timmar o jag var helt slut, kommer inte kunna gå på en vecka. Men också väldigt mysigt och skönt, fortsätter jag med det här lär jag jäkla i mig kunna vira benen runt huvudet.

Sen gick vi ner till stranden o bara njöt, badade o solade, drack iskaffe. Efter ett tag så tyckte Oliver det var dags att gosa en stund i vagnen, så jag satte lurarna i öronen och började vandra längs stranden. Den är ca 4 km lång så det blir en bra runda om man går fram o tillbaka.

När jag gick längs stranden med Melissa Horn och Winnerbäck i lurarna så stockade det sig i halsen, livet känns så fulländat här nere. Man har så mycket tid att tänka och här är så vackert. Det känns som om någon lindar bomull runt mitt hjärta och läker alla sår som någonsin funnits.  Här nere finns det inga prestationskrav, det spelar ingen roll hur fint hus man har, ingen bryr sig om vilka kläder du bär eller hur du ser ut, det enda som är viktigt är att leva och vara. Människor här är så vänliga och bara ger o ger utan att förvänta sig något tillbaka. Här fokuserar jag bara på kropp och själ, att hitta en inre balans.

Vi har så mycket tid med barnen nu. Vi spelar spel, busar, gosar, gör saker tillsammans som vi kanske inte tar oss tid till hemma. Eftersom vi inte tittar på tv så blir det så mycket tid över. I love it! Skypade med Corrina när vi kom hem till bungen. Hon känner oss innan och utan och frågade - hur ska ni överleva hemma i vardagen efter det här? Ja, det är frågan. Om livet här nere känns lika rätt efter tre månader som det gör nu så måste vi hitta en bra lösning som möjliggör att vi kan vara här periodvis iallafall. Allt går om man vill, det är en prioriteringsfråga. Vi får åka hit på sommaren (koh samui är ju fint då) och förlänga julledigheten så gott det går.


yogastudion, uppe under stråtaket yogar vi, fåglarna kvittrar utanför, mycket härligt.


såååå gott!





Morgondrinken...



JAMIE OCH OLIVERS BLOGG...

Oj vad vi har det kul. Vi börjar bli riktigt solbrända och mår riktigt bra. Vi är mer i vattnet än vad vi är på land. Imorgon har mamma o pappa hyrt en moped med sidovagn, då ska vi utforska ön, vi ska åka längst ner i söder till ett vattenfall.
'

Här gräver vi ner Oliver i sanden...


Såna här coola ödlor springer omkring överallt.


Här är en krabba i sanden, den syns knappt eftersom den har samma färg som sanden.


Krabborna gör en massa mönster i sanden så på morgonen ser hela stranden ut som en tavla.

SAWADEE KAP!



Postat av: Corrina

Nu får ni sluta skriva så vackert ...jag tjuter snart varje dag och det på grund av er..<3<3<3

Postat den: 2011-01-14 / 13:21:57


Postat av: elin

åh va ni skriver fint! jag har aldrig intresserat mig för utlandssemester men som ni skriver så nu vill jag inget annat än att prova en långsemester...=)ser helt underbart ut!=) får nog kolla upp detta närmre=)=) stor kram till er=)

http://www.hanssonlafamilia.blogspot.com Postat den: 2011-01-14 / 15:08:23


Postat av: Johan & Fia

Hej på er nere i solen, Fia och jag sitter här i snöslasket och räknar ner dagarna. Nästa måndag åker vi, underbart!!!!



Som ni har beskrivet Lanta så verkar det vara rena paradiset vi kommer till. Längtar!!!



Ses om ca 2 veckor



Kramar Johan & Fia

Postat den: 2011-01-16 / 11:22:43


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!