December på Lanta....


Sista dagarna har varit bra tycker jag. Vi har mycket nöjda gäster och då blir man ju varm om hjärtat :-) Två gäster i restaurangen senaste tiden har sagt att de tycker vi har den godaste maten på Koh Lanta....jättekul att höra. Sedan har vi fått ett inlägg på Tripadvisor, 5 av 5 möjliga :-) Dessutom så har vi haft många kunder nu som valt att stanna längre än planerat bara för att de trivs så bra.... exempelvis Lorna och Dan från England som är ute på en jorden runt resa...de har inte stannat längre än 5 dagar på något ställe under 7 månader förrän nu....de ändrade sina planer och valde att stanna kvar här 2 veckor...det ni!! Hur gott känns inte det?? :-)

Ingen julkänsla har infunnit sig ännu... vi har försökt att pynta lite men det gick så där...barnen öppnar sin bamsekalender och sina chokladkalendrar varje dag och tittar en del på juldisney....sen så övar Jamie o resten av klassen på Luciasånger nu så lite jul är det väl ändå. MEN så kom det ett paket från Elsmari igår med massa svenska specialiteter...Jens hade också bett henne skicka med pepparkakor och julmust (essens) till mig så nu älskar jag min man igen :-) Tack Elsmari för paketet!


mmmm, Mor Annas pepparkakor, min favis! Sen är det julmust i mineralvattensflaskan bakom mjölken, vi bara häller essens i vattnet o det blir väldigt gott. Inte exakt som Apotekarnas men dock :-)



Det är till att vara lat :-)



Ibland har vi det riktigt lugnt i restaurangen... då blir det mest att vi sitter o babblar. Av någon anledning kommer alltid gästerna samtidigt och då är det jättestressigt....sen blir det kav lugnt. Då slänger jag mig ofta i hängmattan, sjukt skönt med hängmattor tycker jag!



Vi har kommit efter lite i trädgården på sistone, vi har haft mycket annat. Därför tog vi chansen och anställde en tjej som kom förbi igår tillfälligt för att göra fint. Hon ska vara här 2 veckor sedan får vi se. Hon verkar dock hur bra som helst så egentligen skulle vi vilja ha kvar henne (men då får vi ju skicka vår ordinarie och det har jag inte hjärta till). Han är inte jätteduktig i trädgården men han är bra på mycket annat, i köket exempelvis.



Loh och Min :-) som för övrigt fick eld i baken när jag anställde den nya tjejen, har aldrig sett dem jobba så hårt. Kanske blev lite oroliga att de skulle bli utbytta.



Brödbak idag igen.... Jens lär tjejerna och de blir bättre o bättre.



Idag åkte Guido och Tina hem, våra underbara gäster som bott här i över tre veckor. Vi kommer sakna dem!


Några av våra gäster som bestämt sig för att gå på lina :-)




Imorse ställde jag klockan på 6.30, det är så härligt på stranden då....


Öde och vackert...


Några av hundarna som bor på stranden...


Mitt favoritställe längst ner i söder på Long Beach, tycker det är fint när det är stenigt.


En kompis jag träffade på vägen...


En strandad haj..... om man har bra fantasi :-)


En skön snubbe som som tog en paus på stranden o kanske rökte en braja...vad vet jag :-)


Jag föll lite för den söta thai-gubben till höger.....han gick länge fram o tillbaks i vattnet o fiskade...


På vägen tillbaka kom mamma gående...då var hon ute på sin morgonpromenix...


De här sötisarna möter oss varje gång vi går ner på stranden, de bor bara 30 meter ifrån oss.


Ingången till vår bakdörr....något tattig men vi hinner inte ta tag i det just nu. Skylten har klätt in i gladpack eftersom färgen började regna bort :-)...........men vi är ju faktiskt i Thailand....det är inte direkt så att man har någon press på sig att allt måste vara perfekt :-)


Nästa vecka kommer Jimmy o gänget ner....ska bli så himla kul!! De ska stanna en hel månad :-)






Postat av: Corrina

Skylten tycker jag var jätte fin, det är ju som du säger Thailand, och då ser det ut så....snygga T-shirts personalen hade på sig. Och jag har aldrig sett fram emot morgonpromenader så mycket som jag gör nu :-))

Postat den: 2011-12-09 / 09:51:16


Postat av: Els-Mari

Vilken tur att jag skickade paketet, så det inte blev skilsmässa. Nu är jag lugn igen. När jag läste om hur olika ni tycker, så kunde jag inte låta bli att skratta samtidigt,. Jag vet ju att ni är rätt så envisa bägge två, men ni klarar det mesta. Längtar till er, kommer ju snart. Många kramar till er alla Els-Mari.

Postat den: 2011-12-09 / 11:58:16


Postat av: Corrina

Ja tack Gode gud för Els-Mari :-))

Postat den: 2011-12-09 / 12:01:49


Postat av: Lisa Thyr

Hej! Nu sitter jag här och läser eran blogg, jag kan nog inte riktigt förstå att det faktiskt bara är fyra dagar tills vi kommer ner till er! Det ska bli så himla roligt, jag ser fram imot detta jätte mycket! Vilka fina T-shirts personalen har, och alla ser så otroligt snälla ut! och vilka söta hundar på stranden! Jag längtar jätte mycket för att få träffa er alla, stora kramar på er! =)

Postat den: 2011-12-12 / 11:08:06


Postat av: pg

Jamie du är jättemodig med giftormen!!!!

Postat den: 2011-12-12 / 20:31:41


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!