Nu kommer vår familj !! :-)


Ikväll kommer min bror och morbror med familjer, ska bli så himla kul!! De blir kvar nästan en månad. De som kommer är: Min bror Jimmy och hans Anette....deras son Johan med flickvän Lisa....min morbror Ola med sin flickvän och hans dotter (min kusin) Tora. Om en vecka kommer även Jimmys andra son Kristoffer hit med sin flickvän men de stannar några dagar i Phuket först.

Barnen längtar ju ihjäl sig, de planerar ju hur de ska lura morbror Jimmy på olika sätt (väldigt poppis, Jamie har visst hittat en grej som ser ut som tuggummi-paket men när man tar ett tuggummi så får man en elektrisk stöt, he he).

Vi har skickat en chaufför till Phuket flygplats för att möta dem idag och vi har även gjort en skylt som chauffören ska möta dem med så att de hittar rätt:


Vi är väldigt lättroade här i Thailand, vi hade väldigt roligt när vi skrev den här :-)

Vad händer annars då?.... Jag kan inte röra mig idag för jag körde mitt andra träningspass med min tränare igår och det var inte nådigt....AJ!! Jamie och mormor var som vanligt ute på äventyr imorse medan jag och Oliver låg o slappade i bungen o tittade på Rudolf med röda mulen. Vi är fullbokade nu så det är också en del att göra med alla gäster, precis nu blev jag avbruten i bloggandet för att det kom två gäster och ville checka in, då visade jag dem till rummet och gav dem alla information. Barnen leker i poolen och Jens byter en lampa i en av bungarna...men han kom precis tillbaka för att kolla upp en orm som han precis såg på en av trädgårdsstolarna....det var en ofarklig grön trädorm så det är lugnt :-) Snart ska Jens och grabbarna åka in till Saladan o köpa en liten leksak, de får köpa en liten sak var varannan lördag och det är dags idag.

Vi har pysslat mycket i trädgården sista dagarna, planterat en massa fina orkideer och satt upp ormnät runt hela tomten för att säkra stället. Jens och Loh har renat våra vattentankar lite och satt upp nytt nät ovanför så det inte kommer in löv och annat skit.


Naala växer och frodas, vi var och gav henne en ny vaccination idag på hundcentrat.



Idag kom Loh med en kattunge, det är hans och han ska ta med den hem på kvällarna men den kommer vara här på dagarna och den är sååå söt :-) Oliver bytte genast bästis, Naala betydde helt plötsligt ingenting....men det går nog över.



Här byggs det och fixas!



Här hamnade några orkideer....



och här några till :-)

Kram på er alla!

/ Caroline



Postat av: Corrina

Herregud, det var länge sen man såg Jens såååå glad över att få jävlas med Jimmy :-))

Postat den: 2011-12-17 / 13:02:18


Postat av: Mona

Då får vi hoppas att det är många svenskar som ser skylten :-) Med tanke på hur deras resa startade så får vi hoppas att resten gått bra ! Här bakas det knäck, bountybollar och bananfudge =) I år har vi varit lite busiga och ställt in granen redan idag, nu blev det julstämning på högsta nivå ! Jill Johnsons julskiva går varm ! Hoppas ni får en bra förstadag med delar av släkten ! Synd att ni drog nitlotten i år, alltså vilket syskon som man firar jul med ....Kramar från hela familjen <3

Postat den: 2011-12-17 / 14:06:48


Postat av: Mellika

Önskar att det var vi som var på väg till Er, Ni hade iofs kunnat skippa skylten till oss;)

Har inte hunnit skapa så mkt julstämning ännu eftersom min bästa vän för tillfället är Pierres hockeybag...

Saknar Er jättemycket<3

Postat den: 2011-12-18 / 12:26:19


Postat av: Anonym

Vi är inta ett dugg avundsjuka. Vi har varit ute och gått i blötsnö idag. Svalt och skönt. Nu har vi tänt alla ljus o bara myser. VAD ÄR VÄL EN BAL PÅ SLOTTET..........

Är vi avundsjuka eller inte?

Kram Monica o Nina.

Postat den: 2011-12-18 / 19:40:21


Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att det är lite svårt att göra en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin sida!

http://smsalåna.nu Postat den: 2012-01-12 / 23:36:46


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!