Livet här o nu....


Jaha, då var snart denna helgen slut....alldeles för fort som vanligt :-). Vi har hunnit med mycket faktiskt så det känns bra, vi har hunnit umgås med familj o vänner, vi har hunnit byta ytterdörr (eller Jens o Mattias har gjort det, Jens tycker inte om när jag skriver vi om någon han har gjort :-)

Nu är det 4 arbetsveckor kvar... tick tack tick tack :-) Vi har suttit borta hos Sara o Mattias idag o planerat vad vi ska ha med oss. Ska vi packa en resekaffebryggare, snabbkaffe eller filter o malet kaffe?? Ja det är ju den svåra I-landsfrågan som måste lösas, ha ha. Självklart gick ju Aftonbladet ut idag med STORA VARNINGAR om alla som dör av brännmaneter i Thailand också..precis som om det var nåt nytt. Risken att dö i taxin på väg till hotellet är betydligt större o när man väl läste artikeln som sa att resebolagen gick ut o varnade resenärerna betydde egentligen att fritidsresor hade skrivit in det i sin informationspärm eftersom det inte funnits med där tidigare. Men men..lite nojjig blir man ju ändå så vi kommer vara noga med att ha med oss vinäger till stranden ifall olyckan är framme.

Igår tittade vi på tredje delen av Twilight, Eclipse.....ohhh så bra den var!!! Bäst hittills!

Mamma har precis varit här o vi satt o planerade när hon ska gå i pension, hon fyller ju 65 nästa år...vad hände??? Känns jättemärkligt att mamma är så gammal så det är dags för pension! Innebär det att vi är medelålders nu då??? Nääääää :-) Men mamma har lovat att leva tills hon är 100 o när jag var liten bestämde vi att jag skulle leva tills jag var 70 o då kunde vi dö samtidigt så att vi slapp vara utan varandra. Hmmm men nu har ju jag Jamie o Oliver, så nu vill jag leva tills jag blir 100 för att få njuta av dem. Tror nog det är ok för mamma, hon får bara vänta in mig några år på andra sidan, det finns ju ändå inget tidsbegrepp där sägs det :-)

Imorgon är det ny vecka o nya utmaningar. Jag älskar mitt jobb o där händer så mycket nu så veckan kommer bara springa iväg. O på fredag åker jag ensam till Ljungby o ska träffa tjejerna. Vi ska sitta inlåsta hos Helena o bara skratta o dricka vin ett helt dygn, ska bli underbart!



Jag o mamsen



Postat av: Elsa

Håller med, Eclipse är så bra! :}

http://elsaglans.blogg.se/ Postat den: 2010-11-22 / 16:47:45


Postat av: Elsa

Tack! :}



Hihi, du läste nog lite fel, en annan tjej som hade kommeneterat på min blogg skrev det där om julgardiner. ;} Håller med dig, inte än!

http://elsaglans.blogg.se/ Postat den: 2010-11-22 / 20:01:08


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!