Ny dag, nya tag....



Nu sitter man här på jobbet med kaffet i hand o filosoferar.....sista arbetsveckan :-) Möhippan för Sara var himla lyckad. Vi var 13 tjejer o under dagen gjorde vi massa kul som exempelvis Afro-Zumba pass, discobowling o flera timmar på varmbadhuset. Sent på kvällen strålade vi samman med svensexe-gänget hemma hos oss där festen fortsatte. Siste man gick vid halv 4 tiden på morgonen. Jens snarkade högre än en galt efter all whiskey, undrar varför alkohol gör att han snarkar mycket högre än vanligt??? Nåja, när vi hade fått städat dagen efter så åkte vi o hämtade barnen hos farmor o det var sååå mysigt, attan vad man saknar dem när man varit utan dem ett helt dygn.

Nu på morgonen har jag precis haft ett samtal med kommunen o jag kände ännu en gång: Vad hade Sverige varit utan alla jäkla regler o paragrafer?? Snacka om att vi som lever i det är samhället blir behandlade som barn (vilket säkert många uppskattar). Det finns ingen som helst flexibilitet hos kommun o landsting, en regel är en regel!!! Jag ansökte om uppehåll utav våra hushållssopor eftersom vi ska vara borta i 3 månader. NEJ men det går ju inte, det finns regler som säger att man måste vara borta minst 6 månader. Ok sa jag, då säger jag upp abonnemanget då, NEJ det går inte, man kan inte säga upp ett ab överhuvudtaget, för det finns människor som missköter sig. Ok sa jag, men jag måste väl ändå kunna ändra abonnemanget så sophämtningen sker mer sällan (vi har ju varannan vecka idag). Nja, det går ju förstås men då tar de ut en kostnad på 750 kr (vilket gör att det går på ett ut). Så det var bara o skita i det. Det är inte hela världen men jag kan inte låta bli att reta mig på alla dessa regler o paragrafer som man möts av vad man än ska göra.

I eftermiddag ska vi gå o titta på Jamies luciatåg uppe i skogen, ska bli mysigt. O i morgon bitta är det dags för Oliver. Denna veckan kommer bara rusa förbi o det blir en perfekt avslutning på fredag för då ska jag o Jens på julbord med mitt jobb. Sen är vi lediga!!

Nu får jag nog jobba lite...ha ha! Bye bye!



  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!