Barnen blir ju aldrig friska!!!


Jamie o Oliver som aldrig är sjuka i vanliga fall har knappt varit friska den här hösten. Förmodligen bara för att jag har ett nytt jobb o behöver visa framfötterna. Himla kul att ha varit hemma nästan varje vecka sedan jag började..ha ha. Tur man är så jäkla oslagbar för övrigt så de inte klarar sig utan mig...eller? :-) Nu när spysjukan gick över för Oliver förra veckan så slog istället en megaförkylning till...ni vet en sån där härlig där det hänger kakor av grönt snor runt näsan. Stackarn kan inte andas på nätterna.

Men men,,,vi ska snart åka till Thailand, tralalalala. En månad kvar...och bara två veckor kvar att jobba innan det vi går på julledighet. Så jäkla gott att vi först är lediga 3 veckor över julen o sen åker vi iväg 3 månader till värmen. Känns nästan för bra för att vara sant! Livet är sååå gott!

Idag fick Jamie o Oliver sina julkalendrar. Snacka om att de som tillverkar de där leksakskalendrarna måste tjäna storkovan. Jag köpte dem för 250 kr styck i tron att det skulle ligga roliga leksaker i men när vi öppnar första luckan så får Jamie en liten gubbe i papper som är 2x2 cm och Oliver får ett klistermärke. Ok?? Det måste varit dyrt att tillverka. Men whatever...så länge barnen är nöjda så.

Vi håller på att renovera hallen o börjar äntligen se ljuset i tunneln. Tapeterna är på plats o nu håller Jens på med listerna. Vi har letat rätt lampor i all evighet men i veckan samsades vi äntligen om en jättefin kristall-lampa. När vi började leta lampa så sa Jens från början att vi skulle ha en kristall-lampa o jag sa självklart. NEJ, det passar inte i en hall..........men som vanligt fick han rätt :-) så himla drygt.

Det bästa med den är veckan: Superkul på jobbet o härligt med lussekatter o glögg. Det var härligt att träffa mina underbara Ljungby-vänner i helgen.

Det sämsta med den här veckan: Oliver är sjuk, jag kan inte ladda upp bilder och jag spydde i två dagar efter att jag träffat mina Ljungbyvänner, måste varit något fel på vinet :-)

Nu börjar snart bästa tv-dagen i veckan, först bonde söker fru o sedan Grey´s, wohoo!



Postat av: hanna

vilken fin blogg! riktigt roligt att läsa om er, sitter här o äter massa julgodis vi gjorde igår o tänker på hur mycket jag ska träna i thailand istället, haha.

Säger bara THAILAND, snart kommer vi....kram på er alla

Postat den: 2010-12-05 / 18:23:41


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!