Bangkok - härlig puls!


Ohhh så var vi hemma efter 4 heldagar i Bangkok. Vi har haft det superbra, lyxat oss rejält och njutit av att vara barnfria. Sista dagen kändes nästan lite för lång för då började vi sakna godingarna här hemma ordentligt :-)
 
Vi bodde på en mycket bra hotell denna gången, Oakwood på soi 18. Måste varit nybyggt för allt var superfräsht och servicen på topp. Ett par hundra meter till skytrain så det var enkelt att ta sig överallt. Vi shoppade som vanligt loss på Central World och Paragon..HM förstås :-) En av dagarna åkte vi ut till Mega Bangla för att gå på Ikea och vi blev verkligen glatt överaskade för det var nog det största köpcentrat i Bangkok. Vi kom fram till att man behöver inte ens åka in till centrum för precis allt man kan önska sig finns därute vid Bangla.....till och med biograf.
 
Vi gick igenom Ikea under många timmar och antecknade vad vi ska beställa till Lazy Days, vi hade även ett möte med business to business avdelningen och gjorde upp hur leveranser och dylikt ska gå till. Om det är något som de blivande gästerna på Lazy Days inte kommer bli besvikna över så är det sängarna iallafall....vi valde ut riktigt fina madrasser med en superskön sultan madrass med latexfyllning, knappt så vi ville resa oss. Sprang runt där i evigheter och bytte madrasser till höger och vänster för att få till den rätta kombinationen. Det blir också riktiga täcken med påslakan från Ikea...och dunkuddar.  Ikeas möbler för övrigt passar inte in på resorten så det får vi ha en snickare till. Vi åt självklart svenska köttbullar med potatis och sås...och vi köpte med oss pepparkakor, kolasnören och kardemummaskorpor!
 
En av kvällarna var vi lite väl "ungdomliga" så vi låg i sängen till efter lunch dagen efter med huvudvärk och illamående...tur vi hade jäkligt kul iallafall :-)
 
Barnen hade det hur bra som helst här hemma, de älskar ju att vara med mormor så när vi kom hem efter 4 dagar undrade de hur tiden kunde gå så himla fort...själv var jag gråtfärdig av längtan, ha ha.
 
Papillon skötte sig som vanligt exemplariskt. Allt var under kontroll hela helgen och vi fick nog bara ett samtal tror jag.
 
Vi tog inte med oss någon kamera den här gången så ni får nöja er med några sjukt dåliga iphone-bilder.
 
Tidig morgon på färjan över till fastlandet.

 
Middag på vår favoritrestaurang i Bangkok,Monsoon på soi 8.
 
 
Gatuunderhållning på hög nivå :-)
 
 
Megabangla ute vid Ikea...enormt!!
 
 
Som vanligt frossade vi på olika caféer...
 
 
Yihoo...sweden!!
 
 
Ordning och reda...det är vi inte vana vid längre.
 
 
Yummi!!
 
 
Mmmm...jag sa till honom att det var jättelikt :-)
 
 
Vi skrattade ihjäl oss när vi fikade här...det var 2 ladyboys som jobbade där och de gjorde absolut inget annat än sminkade sig och kråmade sig...satt o tittade på sina iphones och fnissade. Hur sköna som helst!!
 
 
Bio, vi var på filmen Invergent...rätt bra men vi var lite slitna då så vi somnade ett par gånger :-)
 
 
Shopping shopping shopping :-)
 
 
Våra Ikeainköp...
 
 
De här gick åt snabbt här hemma kan jag säga!
 
 
De här också :-)
 
 
Alltid lika underbart att komma hem till Lanta igen :-)
 
Kram på er alla!
 
// Caroline
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Agneta

Latexmadrasser - blir inte de väldigt varma? Jag hade en skummadrass från Ikea som jag fick lämna tillbaka, sängen blev som en bastu, till och med i mitt kalla svenska sovrum. Och jag tror latex är lite samma grej. Jag googlade nu och det verkar som att folk tycker att latex är varmt ...
En tanke bara :-)
Men det låter som om det blir hur fint som helst på Lazy days.

Postat den: 2014-03-25 / 23:01:00


Postat av: Anna Norberg

Halloj
Tack snälla för att jag fick störa er på Coffee shop, jag blev bara så glad när jag kände igen er. Det var inte meningen att komma och störa er! ser framemot att få komma och bo på relax bay/ beach framöver :) Hade gott Kramar till er alla från Anna i Härnösand

Postat den: 2014-03-27 / 15:07:16


Postat av: Caroline

Tack Agneta, bra input! ska googla på det.
Absolut ingen fara Anna, bara roligt jö! :-)

Postat den: 2014-04-02 / 16:17:38


Postat av: anna norberg

Funderar på hur jag ska kunna öppna ett vatten/lekland på koh lanta ? kanske lättare att köpa P av er och bara åka ner och bo :) jag är sjukt sugen och ska försöka övertala Tommy att flytta ner, han är svetsare och tror inte att det finns nå jobb åt honom därnere...äsch säger jag då. Jag lovar att packa med mig salta godisar till er när vi kommer :)
Hade gott
Kramar
Anna

Postat den: 2014-04-05 / 18:14:34


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!