Plötsligt går allt som på räls....


Plötsligt händer det....på en och samma dag så har helt plötsligt allt löst sig. Vi har ett fungerande internet (har till och med kunnat titta på en film på Swefilmer utan att det buffrade), vi har tvkanaler (bland annat nickelodeon som barnen längtade efter) och vi har en fungerande skrivare/fax på Papillon (tog ju bara 2-3 månader för dem att hitta felet) YES!!!
 
Åhh, nu är det bara en dag kvar till vår långweekend i Bangkok. Underbart ska det bli. Idag blir det fullt upp med packning, städning, och handling så de har det gott här i helgen. Mamma o Nina kommer nog hålla sig mest här hemma med barnen så vi har fyllt kylskåp och skafferi ordentligt med godsaker. Jamie ska vara ledig från skolan både fredag och måndag och bara umgås med mormor och Nina....lyx!
 
Vi är inte oroliga för Papillon. Sunny är jätteduktig och kommer klara dagarna bra.....sedan kommer Ning på eftermiddagarna och hon har järnkoll på allting. Kommer bli lite jobbigt när Ning slutar för säsongen om några veckor för det så himla skönt att bara kunna lämna över allt till henne....det tar ju ett tag för Sunny att komma in i matchen på samma sätt.
 
Vi hade möte häromdagen med personalen och gick igenom hur vår lågsäsong kommer se ut. Det har varit en intensiv säsong på Papillon i år och vi har bestämt att ge vår personal så mycket fritid som är möjligt i lågsäsong...så de hinner ladda sina batterier. Vi kommer stänga helt 2 månader, juni och september....och de övriga månaderna jobbar de 4 timmar om dagen, och har en dag helt ledig. Daeng och Lai bestämde sig direkt för att åka hem till Burma både juni och september medan Mii o Tho kommer åka hem bara i juni. Sunny kommer nog vara ledig lite hon också.
 
Vi bokade in vår resa häromkvällen. Vi åker till Malaysia 29 maj och blir borta 17 dagar. Vi ska utforska Kuala Lumpur, Singapore och Johor...kanske också Sibu Island som ligger i närheten. Ska bli superkul!! Vi har bestämt oss för att skippa sol o bad och bara gå "all in" för storstäder och upplevelser. Vi ska bland annat besöka: Legoland i Johor, Universal Studios i Singapore, världens största shoppingcenter i Kuala Lumpur och mycket annat.
 
Vi kommer inte göra mycket underhåll i år...mest lite snickeri och målning. Vi har inte råd att bygga några nya bungalows i år utan ska göra det nästa lågsäsong när vi fått in lite mer pengar på kontot. Det är väldigt dyrt att bygga men samtidigt så borde vi göra det så snart som möjligt för att kunna få in så mycket pengar som möjligt på dem. Vi har en lång lågsäsong framför oss som kommer kosta en massa pengar och ge väldigt lite.....därför vill vi se hur det går först innan vi vågar ta några pengar till nybygge.
 
Jag ställde mig på vågen igår för första gånger på ett år eller nåt. Jag hatar egentligen att väga mig för jag får alltid sån ångest men den här gången resonerade jag som så här: Just nu trivs jag bra och känner mig lagom i kroppen, jag kan ha mina kläder och känner mig rätt snygg.....alltså är det här min idealvikt oavsett vad vågen säger. Det var ju tur att jag hade tänkt så innan jag vägde mig för det visade sig att min "nya" idealvikt är en siffra som för några år sedan betydde - Gode gud, ta tag i ditt liv tjockis!!....haha...lite komiskt. Men skitsamma, jag är 37 år nu och kroppen förändras....jag är iallafall glad att mina extrakilon har satt sig på rumpan och låren istället för runt magen, känns lite kurvigare då :-) Tur man är perfekt för övrigt, ehrm.
 
Häromdagen åkte vi ner till en restaurang på Kong Kong som vi blivit rekommenderade, Papaya. Mysigt ställe med bra personal. Jens tyckte maten var jättegod men både jag och barnen tyckte den var på tok för söt. Jag vet att många gillar det men jag mår illa när det blir så där sött o sliskigt. Däremot såg jag att de erbjöd BBQ också så vi får nog ge dem en chans till.
 
Barnen lekte på stranden i solnedgången....
 
medan jag och Jens njöt av en kall öl...
 
Sämre kan man ha det :-)
 
Mamma o Nina på Papillon, de hänger där hela dagarna, vi blir inte av med dem :-)
 
Jamie o Oliver på volleybollträning häromdagen....
 
Så här såg det ut när jag åkte upp till White Flower där mamma o Nina bor...
 
Vi passade på att skypa med kusin Malin o Elin, superkul!
 
Avslutningsvis så har nu Jamie läst ut sin första bok som var på drygt 120 sidor. Bra jobbat av min goding. Läsning är inte hans starkaste sida så han får kämpa en del.
 
Stor kram på er, nu blir det nog ingen bloggning förrän vi är tillbaka från Bangkok....vi ska ju njuta njuta njuta av lite egentid nu. Tillbaka på Lanta på måndag igen!
 
//Caroline
 
 
 
 


Postat av: sonja eliasson bo stjänstöm

Ha det nu gott å härligt i Bankok va rädda om varann hälsa pappilon

Svar: Tack Sonja. Hoppas allt är bra med er hemma i Sverige, hörde att det var snökaos nu. Stor kram, hälsa Bo!

//Caroline och Jens
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-03-14 / 07:23:35


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!