Lanta Festival


Härliga lördag.... idag hade vi sovmorgon och det är ju aldrig fel. Vi var på Lanta festivalen i Old Town igår så det var rätt skönt att slappa idag.
 
Idag kom Annelie och Ville från Sverige...släktingar till mig. De hade med sig en sååå stor påse godis och den ska vi festa på nu ikväll framför en familjefilm. Eftersom jag har munnen full med lakrits så låter jag bilderna tala för sig själva idag :-)
 
Så här varmt har vi på kvällarna nu....galet...just nu är det lyx att stänga alla dörrar och sätta på AC.
 
Härom kvällen var vi och åt på Thai Cat med mamma o Nina..... de skulle självklart prova strawberry daiquiry :-)
 
Damerna i solnedgång...
 
Och vilken solnedgång vi hade!
 
Jamie och hans skolkamrater hade "Vasaloppet" häromdagen med massa stationer på stranden.... o blåbärs-soppa förstås :-)
 
Igår lånade vi en bil av Yak o åkte över till Old Town där det är festival i 3 dagar.
 
Mycket trevligt med massor av människor, musik, mat och uppträden...
 
Oliver och Jens är ju likadana så de gick o små-åt hela kvällen....
 
Mat och dricka paus....
 
Thaidansare uppträdde på stora scenen.....med kungen i bakgrunden självklart ;-)
 
 
Mängder av matstånd....
 
och annat krims krams förstås....jag köpte två par shorts.
 
Här köper Jens sushi....som vanligt.
 
Idag åkte Lars, en vän till Jens vidare. Han har bott hos oss med en vän några dagar. Alltid kul att träffa människor hemifrån.
 
Idag kände vi för att ut o köra lite....vi hittade några djungelvägar längre ner på ön där vi körde in. Underbart....helt ensamma och alldeles tyst.
 
Vi stannade och tog lite dricka uppe vid viewpoint....
 
Sen hämtade vi upp mamma o Nina för att åka o äta på Krua. Nina var lite små nervös över att åka moppe men det gick så bra så :-)
 
Kram o hej på er! Vi hörs snart igen :-)
 
//Caroline
 
 
 


Postat av: Maria

Hej hela härliga Papillon!! ....å nu vill jag inget hellre än åka till Thailand:) Råkade trilla in på er fina blogg via blogg.se där jag själv bloggar och nu har jag läst heeeela bloggen. Jag lovade mig själv dyrt och heligt att ALDRIG mer åka på "solsemester" med min familj efter 2 förvarmtgnäll veckor på Rhodos 2012. Att min man Per dessutom är rastlös och ogillar flyga så har Thailand inte ens funnits på kartan trots allt fint man hört. Nu är jag såld...ni gör det fantastiskt....och om vi dyker upp så kan ni få gratis arbetskraft (mannen) så jag kan få lugn och ro i solen;) Ni har gjort helt rätt som följt era hjärtan och drömmar -Livet ska Levas!

Ha det underbart och ni har ny trogen bloggläsare!

/Maria



Svar: Oj Maria vad jag blev glad för din kommentar, tack så mycket :-) Ni är såå välkomna till Lanta!
Kram!
gronqvist.blogg.se

http://malvaktsmamman.blogg.se/ Postat den: 2013-03-12 / 13:16:53


Postat av: hanna

Så skönt att se bilder med värme. Här var det massa snö när vi vaknade idag!!! Längtar till våren nu. Ha det så skönt i solen. Kram hanna

Svar: Åhh vad skönt att vintern snart är slut Hanna.... nu har ni en lång vår och sommar att se fram emot! Vi saknar er, önskar ni kunde komma hit snart.
Kram!
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-03-13 / 11:33:33


Postat av: Maria

....och minsann igår om jag inte fick ett mejl från flygrädda husband; "kan du inte skicka lite info om det där stället i Thailand" -Upstått har Jesus! Ha en härlig weekend...kraaaam!

Svar: Haha, underbart!! :-)
gronqvist.blogg.se

http://malvaktsmamman.blogg.se/ Postat den: 2013-03-14 / 08:21:01


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!