Lanta Lanta Lanta


Hej allihop,
 
Nu tog det så där lång tid igen :-) Kommer inte ur semester-bluesen.
 
Allt är bra här....har haft regn i flera dagar vilket är ganska ovanligt. Det brukar ju komma några skurar varje dag men nu har det regnat konstant hela dagarna vilket är riktigt deprimerande. Men idag när vi vaknade så sken solen igen, halelujah!
 
Jag och Jens går i väntans tider kan man säga....vi har en grej på gång (som vi inte kan berätta om nu) och vi går o väntar på ett svar som kan innebära en mycket spännande utmaning . Både jag och Jens är verkligen helt kassa på att vänta, ingen av oss har något tålamod. Därför har den här situationen sugit musten ur oss och det känns som om hela livet är på "hold". Det är meningen att vi ska få ett svar den 10e denna månaden men eftersom det här är Thailand så kan det också innebära om 5 månader och det pallar vi bara inte...vi måste veta nuuuuuu !!!!
 
På söndag kommer dykgruppen från USA som har hyrt hela Papillon i en vecka. Vi hoppas det blir riktigt bra väder så att de kan dyka mycket. Om denna vistelsen blir lyckad så kommer det här företaget att hyra Papillon flera veckor varje lågsäsong och det är ju en riktigt fin chans för oss. Håll tummarna :-)
 
Igår fick vi en jätterolig överraskning, Ida och Isak kommer ner till oss i slutet på månaden och stannar i 2 veckor. Helt underbart...längtar redan :-) De var ju här en månad i januari men nu ska de får uppleva lågsäsongen här, vi får se vad de tycker om det.
 
Det känns verkligen att vi haft semester länge nu för vi har nog aldrig varit så här avslappnade. Det finns inte ett uns stress i kroppen. Jag kan inte ens njuta av massage längre för jag somnar varenda gång efter 5 minuter :-) Vi tillbringar flera timmar varje dag med att sitta nere på Relax Beach och bara njuta. Barnen springer o leker medan vi sippar på en Cappuccino. Relax har blivit vår favoritstrand, vi får abstinens om vi inte åker dit på några dagar.
 
 
Nu är Papillon öppet för säsongen igen :-)
 
Vi fejjar o fixar varje dag. Det är tyvärr knappt inga människor på ön just nu så vi blir inte nedsprungna direkt :-)
 
Barnen är jätteglada att vi är på Papillon på dagarna igen, de leker för fullt. Här tar de en paus o spelar lite.
 
Vår nyfogade pool är vattenfylld igen, det blev superbra!
 
Weiw och Jens förbereder lite köttfärssås. Jens lär Weiw hur man gör för han har bestämt att han inte vill laga någon mat alls nästa säsong.
 
Vår fina Malte har blivit en stor kille nu....dock har han kvar valpbeteendet och biter sönder allt han kommer åt.
 
Barnen inviger Papillon-poolen. Den fick klart godkänt :-)
 
Oliver börjar också bli stor :-)
 
VI fikar väldigt mycket nu....är nog vår favoritsyssla. Oftast tar vi med kaffe o shake till stranden och sitter några timmar.
 
Jag och Lisa har börjat plugga thai på Lanta language school. Jag har bestämt mig att nu får det vara nog, nu ska jag lära mig thai, punkt slut!
 
Jag har börjat plugga in alla bokstäver. Lättare sagt än gjort. Deras alfabet består av 44 konsonanter och 32 vokaler. Inte nog med det utan sedan har konsonanterna olika klasser, låg-mellan-hög och uttalas olika beroende på det. Sedan lägger du till 5 olika toner så över bokstäverna sätter man tecken som beskriver tonen.
Vokalerna i sin tur har dels ett ljud, sedan en specifik plats....alltså alla vokalerna kan vara placerade antingen före, efter, under, över eller runt omkring en konsonant...och har då olika betydelser. De kan ockå var långa eller korta. Ni fattar att den som uppfann det här alfabetet måste varit hög som en julgran när han arbetade :-)
Jag har iallfall pluggat in 34 av konsonanterna nu så jag kan skriva dem och uttala dem. (kan tillägga att många av konsonanterna betyder olika beroende om de är först eller sist i en stavelse, ex betyder det T om det står i början men blir ett N om det står i slutet)...haha.
 
Jag avslutar med lite bilder från vackra Relax Bay där vi tillbringar flera timmar om dagen. Här drömmer jag och Jens om att äga en resort en dag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram på er, njut av sommaren och ta hand om varandra :-)
 
//Caroline
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Sara

Nu blir man ju väldigt nyfiken vad ni ska hitta på ....:) härliga bilder från Relax, kul att ni gillar den lika mycket som vi. Det kändes som ett självklart val när vi gifte oss, exotisk och enkel. Hur blev det med stugan nästa sommar? Kommer ni? Kramar!

Svar: Ja, det är en härlig strand. Det blir ingen stuga nästa år, ändrade planer igen. Vi blir nog bara hemma någon månad och kommer nog våldgästa familjen i så fall. Hoppas ni hade en härlig semester, kram på er :-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-07-05 / 22:11:31


Postat av: Sonja o Bo

Kul att trivs med det ni gör , Vi längtar dit .just t illa er , vi har en typisk svensk sommar reng o blåsigt väder .ha de gott önskar vi

Svar: Hoppas ni kommer hit igen någon gång Sonja....stor kram på er :-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-07-05 / 22:15:07


Postat av: Annelie

Fina bilder i från underbara Papillon åh vad jag hoppas att kunna åka dit igen,så rofyllt o avslappat ,man får leva på minnena så länge o titta på era bilder :)) Ha det så gott /Kramar

Svar: Tack Annelie....vi vill ju så gärna ha hit er igen :-) Stor kram!
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-07-06 / 09:17:01


Postat av: Ditte

Visst rycker det i thailandstarmen när jag ser alla fina bilder och läser texten. Helt klart! Men vi är så smått i gång med att kolla flygbiljetter till hösten. för till Papillon vill vi.
Spännande att få höra vad ni har på G. Men jag vet också att det kan ta tid .....
Lycka till!

Svar: Härligt Ditte, jag har också förstått att ni har en bra sommar där hemma så nu njuter ni kan jag tänka mig :-)
gronqvist.blogg.se

http://akker.blogg.se Postat den: 2013-07-07 / 23:00:41


Postat av: Lena

Men ååååååååååååååååååå så här kan ni ju inte skriva, nu vill vi ju veta!!! Vi har listat ut en del av det, frågan är vad det kommer att innebära... är faktiskt lite orolig.

Kram från mig och Micke

Svar: Haha, självklart skulle ni luska ut nåt ;-) Ni behöver inte vara oroliga...vi berättar mer så snart vi kan. Kram på er!
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-07-08 / 16:57:49


Postat av: Fredman

Nu blir jag nyfiken. Har ni fått mer info?

Svar: Nja...det är snabba svängningar känns det som, det blev inte som vi hade tänkt men samtidigt dök det upp nya möjligheter så nu väntar i ännu ett svar...haha...livet är rätt knäppt ibland :-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2013-07-09 / 11:40:23


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!