10 saker som skulle göra Thailand ännu bättre :-)


Då var det dax för mig igen, Caroline sköter ju det här med bloggandet så bra så jag har liksom inte tagit mig tiden att göra det så ofta...hmm...ofta är väl att ta i , detta blir ju mitt andra inlägg sen vi kom hit så all heder till min fru som lägger ner all denna tid på bloggen.
Det sjuka är att när jag läser bloggen ibland känns det som jag läser om en annan familjs liv. Det är ju så att när man är mitt upp i allt så hinner man sällan reflektera över allt man får uppleva och gå igenom och så har de här sista 8 månaderna varit här nere. Det har varit allt från inbrott, förgiftningar, personal som sticker och folk som blåser en mm. men det känns som om alla dessa motgångar bara gör oss starkare och starkare på nåt sätt, och för att inte tala om alla underbar upplevelser vi har haft, ta tex våra nya vänner och vår härliga personal, dykningen, vädret, den avslappnade livsstilen och all tid jag får med min familj.....ja listan kan göras lång.

Men visst finns det saker som man saknar här nere och det är pga dessa jag tänkte blogga lite om idag. Jag har helt enkelt satt ihop en 10 i Topp lista av "saker" man kan sakna när man bor en bit ifrån Svedala och är det så att det är någon/några där hemma som känner att de gärna vill in på listan eller klättra några steg så går det självklart bra att muta mig:-) 

Nu föll det sig så att jag helt enkelt inte kunde välja vilka jag saknade mest av de på platserna 7-8-9 och 10 så jag valde att sätta ihop platserna 7-10, och det föll sig så här. 



                                                                   Platserna 7-10 går till......

                                    Familjen, Vänner och Kollegerna på Af Chapman gymnasiet 


                          

                         Familjen: Jag som sitter i knäet på en så kallad moster 1975..tvivlar stark på att en
                                 så snygg man som jag hör till denna minst sagt udda familj...hmmm..


                         

Kollegerna på Af Chapmangynasiets julfest 2010 eller nåt, vill helst glömma dessa tråkiga fester så det är inget jag saknar fast kollegorna saknar man ju...Leffe Lif och hans lille Sir Toby, Pg "Pastorn", Damerna med tomte luva i mitten på bilden...Elisabeth och Carina på florist programmet och resten av dårarna på bilden vet jag faktiskt inte vilka de är för man var tvungen och va dyngrak om man skulle palla med en julskiva med de..
Okej då.. bilden är väl inte riktigt sann men den skulle helt klart kunnat se ut så här:-)


                              
                               Fotnot: Jens Grönquist upp till vänster på bilden.


                                         Vännerna: Jag vad ska man säga, visst saknar man dem...:-)



                                                                               Plats nr. 6
 
                                                 The one and only Mr. Hans "Majonnäs" Konungen


                                       

Denna underbara sjuka och otroligt roliga kollega/kompis som jag hade nöjet att få arbeta med under min tid som lärare, han var även min sidekicker i vårt grymt stora företag vid namn "Östersjö Bagarnas Hb",,ja namnet var särskrivet för att det var analfabeten Jens "jag alltså" som lämnade in papperna till skatteverket.Vilket jag också fick höra av Hans ett antal gånger...
Bilden är tagen på Ronneby torgs Julmarknad Dec. 2010 som för övrigt slog besöks rekord det året, hela 15 personer och typ tre knallar stod och frös i 15 minusgrader och Östersjö Bagarna satsade stort på Semlor detta år vilket inte riktigt föll besökarna i smaken. Kan ju bero på att grädden frös, bullen frös och fan ta mig allt frös till is på denna förbannade marknad... MEN när det känndes som att till och med pungen höll på att frysa till is så tar Hans fram ett litet stormkök och en stekpanna , öppnar sin väska och trollar fram en påse Kroppkakor till min förtjusning. Glatt tänder han köket och börjar steka på de små godingarna sen var det bara att frossa:-) Vem fan bryr sig om kylan när man har en ko-lega (som för övrigt är Hans stavning på kollega) som han...Detta är bara ett av all glada minnen från vår tid som Knallar..Du är saknad min vän!!!!


                                                                                Plats nr. 5

                                                                         Svenska Tv-kanaler 


                                       


Svenska Tv-program: Tex. Solsidan, Aktuellt mm. Något som kan göra en galen här nere är ju alla dessa dubbade filmer som går...Suck...därför kommer svensk tv med på listan.




                                                                                 Plats nr. 4 

                                                                                 Svensk Ost

                                                       

Hur svårt ska det vara att göra en ost som smakar något här nere??? Vi ska vara så förbannat lyckliga i Sverige över de underbara ostar vi har..så ta fram en grov macka och lägg på en fet skiva lagrad ost och njut för det saknar jag....!!
  


                                                                                 Plats nr. 3

                                                                               Weber Grillen

                           

    Ja ja ja, jag vet vad ni tänker men håll det för er själva för jag saknar verkligen min grill otroligt mycket!!!

   
            ... och vad hade då plats nr. 3 varit utan plats nr 2....????? Så på plats nr. 2 kommer.........



                                                                                  Plats nr. 2
                                                                     
                                                     Tjock grillad med bröd....Aroy mak maaaa !!!!


                                                       

                                    Säger bara: FET GRILLAD MED BRÖD..!!! Finns inget som slår det..!!!!!!!!
                                                                   (Obs...måste vara grillad på Weber)



Spänningen är ju olidlig eller hur, alla ställer sig ju nu frågan om vad det är dåren saknar mer än en tjock grillad med bröd eller ost macka med extralagrad svensk ost???
Ja det är då inte det kalla vädret , snö slasket, ekorrehjulet eller att gå upp halv sex för att palla sig in till kollegerna på plats 7-10. Nej...det kan jag lova att det inte är och det är inte heller de 4 "underbara" årstiderna som man ofta säger är så bra med Sverige....Nu tänker ni säkert..."de är klart det är kaffet, alla svenskar saknar ju det när man är utomlands" men där har ni fel...he he he...nej kaffet i Sverige är grymt gott och med lite efter tanke så skulle det kanske för tjäna en plats på listan men så mycket saknar jag det inte i år så det kommer in på listan.




                                                                            Nej på Plats NR. 1 

                                                        går med en solklar seger till........????? 


   

                                                                        MILTON  !!!!!!

Denna underbara gosing som man bara kan älska, det knyter sig fortfarande i hjärtat när jag ser på bilderna av han. Den enda trösten jag har är att jag vet att han har hamnat hos en underbar familj och att han har det sååå bra där han är annars hade jag förmodligen givit upp allt här nere och flyttat hem bara för att veta att han hade det bra. Till sommaren kommer vi hälsa på han igen och det är med blandade känslor jag gör det för jag vet fatiskt inte om jag kommer vilja lämna honnom igen om jag får se han:-)

Nåja....tre veckor kvar tills vi kommer hem och vem vet hur listan ser ut efter två månader i Sverige..men innan jag säger hej då vill jag passa på att lobba för Tosia 2012, som i år kan stoltsera med inte bara två utan tre grymt snygga brödförsäljare med Sveriges godaste bröd om jag får säga det själv...missa inte det!!!!  

Ha det så bra nu så får vi väl se om jag lyckas printa ner några rader längre fram.....


// Jens
            



 


 
 



Postat av: Jens

Jag skulle också vilja tillägga att mitt liv här nere vore ingenting värt utan min underbara fru Caroline. Vad vore livet värt utan hennes leende varje morgon. Hon stöttar mig i vått och torrt, hon uppmuntrar mig att alltid gå ett steg till och våga prova nya saker. Det är hon som ser lösningar istället för problem....... sedan gör det ju inte saken sämre att hon är det vackraste som finns. Ibland när jag ser henne så fylls jag av så mycket kärlek att det nästan gör ont. Varje dag med Caroline är en gåva!

Postat den: 2012-05-15 / 18:06:52


Postat av: Corrina

Jag står redo med en Weber grillad tjock korv när du kommer :-))

Postat den: 2012-05-15 / 18:18:22


Postat av: Corrina

Efter den utläggningen om Caroline så kommer hon nog uppfylla ALLA dina önskningar :-)

Postat den: 2012-05-15 / 18:19:59


Postat av: Jimmy G

Gode Gud vilken mes du är Jens man tycker bara synd om dig

Postat den: 2012-05-15 / 19:32:24


Postat av: Anonym

Haha, ni fattar att det där inte var Jens kommentar:) Carro, inte sjysst att blogg-rape:a!

Postat den: 2012-05-15 / 20:54:56


Postat av: Mona

hahahaha, nu var det riktigt kul ! Om du inte hade överdrivit riktigt så mycket Caroline så hade vi trott att det var Jens som skrivit första kommentaren !!

Kul att läsa din lista Jens, den var faktiskt otippad, jag hade inte haft mer än 1-2 rätt om jag skulle gissat :-)

Postat den: 2012-05-15 / 20:59:41


Postat av: Caroline

Nu tycker jag ni är småaktiga... bara för att ni inte har en så kärleksfull partner som gärna visar sin sårbara sida... självklart var det Jens som skrev kommentaren!! ;-)

Postat den: 2012-05-16 / 04:21:11


Postat av: Nu är det jag !! / Jens

Jag har absolut INTE lagt in den översta kommentaren och jag kan inte styrka det som står i den heller...OM jag hade skrivit det inlägget hade förmodligen stått så här i sista meningen: Varje dag med Caroline är en plåga och inte en gåva som det står i inlägget ovan.



O JImmy- Jag vet ju att du är mitt största fan så låtsas inget annat...Tönt...



Mona- Var det Korven och Grillen du gissade rätt på..??? :-)

Postat den: 2012-05-16 / 10:19:39


Postat av: Sara

Mattias som hade förberett en saftig svensk oxfilé.. men vi fixar till några Dennis-korvar, ingen fara!

;)

Postat den: 2012-05-16 / 20:15:49


Postat av: Caroline

Ha ha..... tack Sara, Denniskorvar me som är det absolut äckligaste som finns :-))

Postat den: 2012-05-17 / 03:32:52


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!