Sköna maj :-)


Hej,

Här är allt lugnt o skönt..... vi tar det riktigt lugnt... åker ner till Papillon ibland o kollar läget...sitter o planerar o ritar upp alla våra planer inför nästa säsong. Vi hade tänkt vänta till Augusti med att börja måla men nu kliar det i fingrarna på oss så kanske sätter vi igång lite redan nu... om bara jag o Jens kan komma överens om den perfekta färgen. Vi anser båda två att den andra är färgblind nämligen så det är inte så lätt :-)

Igår kväll hände det en jättekul grej... tycker jag ;-) Vi hade en myskväll med film o godis i sängen, vi tittade på en riktigt äcklig skräckis som handlande om ett litet barn som hämnades på sin familj genom att döda dem en efter en , The Unborn. Som ni vet är man ju alltid lite obehaglig till mods efter en skräckis. Jag slumrade lite i sängen o jag hörde att Jens gick upp o släckte hos barnen...sedan gick han och låste ytterdörren.... vad han inte visste var att jag då gick förbi honom i mörkret in på toaletten (han trodde ju att jag låg o sov), jag tände inte lampan på toa. Jens kommer sedan gående till toan, går in och trevar efter lysknappen..... och det är nu jag inte kan motstå frestelsen så jag hoppar fram mot honom och skriker till. Ja ni anar inte hur rädd han blev...och den minen var oslagbar. Jag skrattar fortfarande :-) Håret reste sig på Jens armar o ben, jag kände på honom och han var helt knottrig. Han gick in på toan för att pinka men han kunde inte få fram något sen för hela kroppen hade låst sig....hahahaha... jag vet det är elakt och kanske inte så bra för hjärtat men jäklar vad kul det var! Jens berättade i efterhand att han tyckte att jag såg ut precis som "monstret" filmen och det var därför han blev så rädd.... jag har lagt in en bild från filmen nedan.


Kan inte riktigt känna igen mig i den bilden men det får väl stå för honom :-)


Här kommer lite andra bilder från senaste dagarna.....


Sötis :-)



Det ska va gött o leva....



Klapa Klum... nästan enda stället som fortfarande är öppet på stranden. Vi passar på att njuta för snart flyttar de till sitt nya ställe... bara 100 meter bort men ändå. Här ska istället Long Beach Chalet som äger marken bygga bar o restaurang inför nästa säsong (vad vi har hört iallafall).



Idag åkte vi ner till Klong Nin o käkade lunch, Roi Thai som är öppet året om är en av de bästa restaurangerna på Koh Lanta tycker vi... mycket god mat och Klong Nin är ju en väldigt mysig strand.



Den här tavlan hängde på väggen där.... och Oliver frågade om det var mormor på bilden, det tyckte vi var rätt kul :-)



En bild från igår kväll när vi var nere på Long beach och åt middag....



Barnen älskar att leka på stranden.. finns alltid något spännande att gräva upp eller utforska.



Knappt en människa på hela stranden....



Mamma sitter o njuter av solnedgången....


Kram på er!

// Caroline


Postat av: Hanna

Jösses vad jag skrattade när jag läste att du skrämt Jens. Måste sett hur kul ut som helst....nu är ni snart i sverige igen o det ska bli så kul att träffa er. Kram

Postat den: 2012-05-12 / 16:17:06


Postat av: Hanna

Jösses vad jag skrattade när jag läste att du skrämt Jens. Måste sett hur kul ut som helst....nu är ni snart i sverige igen o det ska bli så kul att träffa er. Kram

Postat den: 2012-05-12 / 16:17:45


Postat av: Corrina

Här hemma bestämmer jag inredningsfärger och så.....Varför ??? Jo, för att jag är bäst på det. :-) Anders är bättre på andra saker och då får han bestämma dom. Och jag skrattar också hela tiden, bara jag tänker på hur du skrämde Jens...fy faan vad roligt det måste ha sett ut. Men jag förstår Jens...för det finns faktiskt en viss likhet på dig och monstret :-))

Postat den: 2012-05-12 / 16:36:55


Postat av: Caroline

Kan du ge några exempel på vad det är Anders är bättre på Corrina?? :-)



Ja det ska bli så mysigt Hanna, snart ses vi!

Postat den: 2012-05-12 / 17:55:51


Postat av: Corrina

Nej, faktiskt inte ,ha, ha, ha

Postat den: 2012-05-12 / 21:44:52


Postat av: Jimmy Grönquist

Sluta hacka på Anders han kan mycket om allt.

Jens i det läget är det bara en armbåge som hjälper i mörkret

Postat den: 2012-05-13 / 11:25:02


Postat av: Cissi Jensen

Jag skrattar så mascaran rinner...

Postat den: 2012-05-15 / 13:51:19


Postat av: Mona

Vilka hemska bloggläsare du har ..... :-) Jag skrattade inte och jag tycker synd om Jens. Vi ska ta hand om honom lite extra när ni kommer till Sverige !!

Jag hade kunnat döda för en sån grej och hade haft väldigt svårt för att se det roliga .......men, men det är ju som man brukar säga, hämnden är ljuv =))

Postat den: 2012-05-15 / 17:22:23


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!