Önskar man kunde stanna tiden.....


Har ni känt någongång att det här är nog höjdpunkten i mitt liv? Det känns så för mig just nu.... jag önskar att jag kunde stanna tiden och förbli i det här ögonblicket för alltid. Det kanske är så att när jag ligger på min dödsbädd och funderar över vilken som var den bästa tiden i mitt liv....så blir svaret 2012 :-)

Jag känner mig så väldigt skön o harmonisk just nu. Jag är avslappnad till max, gör precis vad jag vill och trivs med mig själv. Känner mig bra i kroppen, retar mig inte ett dugg på att jag har några kg för mycket utan känner mig lagom rund :-) Jag äter bra mat (och godis), är ute o går en lång runda varje dag, sover ut varje morgon o dricker mycket vatten.
Vår lilla familj verkar blomstra just nu... Jamie o Oliver mår hur bra som helst. Jamie stormtrivs i skolan, han trivs till o med bättre nu när de bara är 5 i klassen vilket förvånade mig lite eftersom jag trodde det skulle kännas lite tråkigt men icke. Oliver bara går o myser, leker hela dagarna o är nästan jämt glad o go. För mig o Jens är det här lugnet rena rama medicinen och vi känner oss nykära.... går o nyper varandra i baken hela dagarna ;-)

Jag tror kanske att valmöjligheten är det som gör att jag trivs så bra. Det är ju en av de stora fördelarna med att driva eget. Om jag väljer att jobba mindre och självklart också tjäna mindre pengar så är ju det upp till oss. Som häromdagen åkte vi ner till Papillon o målade lite... men efter en stund kände vi att Nej, det här var inte kul... så jag la ner penseln, åkte hem o la mig i en solstol med ett glas rött istället :-) Jens höjde ögonbrynet o frågade om vi börjat dricka vin på förmiddagen nu.... o jag tittade helt oförstående på honom, för klockan var ju 9 minuter över 12 !?! o då var det ju ok sa Jens ;-)

Vi åker till Bangkok om exakt en vecka. Och även om det ska bli jättekul så ser jag inte fram emot det direkt. Jag trivs ju så bra här...under min korkek!

Här kommer lite bilder från min kvällstur på Klong Dao... för mig finns det absolut inget bättre än att gå längs stranden på kvällen när solen går ner med min älsklingsmusik i lurarna. Jag tror att alla människor har sin speciella plats på jorden där de riktigt känner att de hör hemma.... jag tror att min plats är här :-)



















//Kram Caroline


 




Postat av: Monica

oh, vilka underbara bilder. Förstår att livet måste kännas skönt när allt klaffar. Men, vi längtar efter er så det skall bli skönt när ni kommer hem.

http:///gronqvist.blogg.se Postat den: 2012-05-23 / 19:13:26


Postat av: Corrina

Jag säger bara ...UNDERBART !!

Postat den: 2012-05-23 / 22:31:07


Postat av: Mona

Vad härligt det låter med nyp i rumpan :-) Visst är det en härlig känsla när man känner att allt stämmer och framför allt att alla i familjen mår bra. Det är den känslan man vill "konservera" :-)

Här vaknar vi upp till ännu en solig dag och nu väntar 2 dagar i Stockholm ! Kram !

Postat den: 2012-05-24 / 05:31:22


Postat av: mona hallberg

Hej

Är så trevligt att läsa att du verkligen njuter av livet och nuet, är alltid lika mysigt att läsa din blogg, ger mig mycket att få uppleva Thailand genom er.

Tyvärr dog Lennart i lördags den 19 maj, du kanske kan hälsa sonja detta, kram fråm Marås, Mona

Postat den: 2012-05-25 / 09:55:44


Postat av: Caroline

Vi beklagar verkligen Mona, det var väldigt tråkigt att höra. Sonia ber mig att skicka dig en stor styrkekram från henne.

Postat den: 2012-05-25 / 14:55:55


Postat av: Niklas

Vad kul att läsa! Gillar er blogg..

Postat den: 2012-05-26 / 00:11:47


Postat av: Caroline

Tack Niklas :-)

Postat den: 2012-05-26 / 05:33:15


Postat av: Jimmy Grönquist

Caroline du skrev att det var höjdpunkten i ditt liv,hur blev du av med den där dryga Jens,jag förstår att du är lycklig nu,ses snart

Postat den: 2012-05-27 / 08:18:59


Postat av: Caroline

Jimmy jag åkte bort med honom till kareoki/massage baren och sen såg jag inte honom mer :-)

Postat den: 2012-05-28 / 10:53:10


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!