Jobb jobb jobb.... pust.


Ja det är hårt nu, vi jobbar nästan varje dag.... vi åker ner på Papillon så fort vi har sovit ut och ätit frukost, omkring kl 10. Sedan målar vi o pular lite..... i ett sträck ända fram till lunch bortsätt från någon fruktstund och kafferast. Då brukar vi pusta och säga att nu får det räcka för idag. Sedan åker vi ut o äter lunch på någon mysig restaurang (vi har hittat så grymt bra restauranger nu i lågsäsong) och sedan åker vi hem o slänger oss i poolen. När det börjar svida lite i skinnet av all sol så går vi in o lägger oss en stund o sover lite siesta. Framåt kvällen fixar vi till oss och går ut o äter.... ibland tar vi mopparna o bara kör omkring o utforskar små grusvägar inne i djungeln. Ahhh...ni förstår säkert att vi gillar lågsäsong :-) Maj har hittills varit vädligt fin...några få regnskurar annars bara strålande sol o väldigt varmt. Knappt inga turister på ön men nu har alla thailändare istället vaknat upp och man ser dem överallt. Det är som om de drar sig undan lite i högsäsong och när sedan lågsäsong kommer så tar de tillbaka ön :-)

Imorgon fyller jag år... då är det jag som bestämmer hela dagen. Då blir det mest lugn o skönt... tänkte skämma bort mig på Dreamy Spa med en rad behandlingar och sedan blir det nog glass på vårt favvoställe över gatan....och på kvällen tror jag vi åker till Klong Nin o äter middag på Roi Thai. En toppendag mao!

Om ett par dagar så börjar jag faktiskt jobba på riktigt :-) Det ska bli jättekul. Jag ska arbeta halvtid för Contribe, IT-bolaget som jag arbetade för innan vi flyttade hit. Carin som tog över min tjänst ska ha en liten bebis snart så jag ska hoppa in under tiden hon är mammaledig och arbeta på distans. Vissa uppgifter går ju inte att sköta på distans så det tar andra kollegor över men allt som går att sköta ska jag ta över. En smidig lösning för Contribe eftersom jag redan är insatt i allt..... och en jättekul chans för mig eftersom jag älskade att jobba för dem och eftersom mitt hjärta fortfarande klappar för Contribe :-) Mina arbetsuppgifter kommer vara exempelvis att hitta uppdrag till våra konsulter, hålla kontakt med partners, varumärkesarbete och administrativa uppgifter.

I och med detta så kommer jag inte arbeta mycket på Papillon nästa säsong.... bara hålla i bokningar och personalbiten annars så blir det Jens som sköter allt. Vi har lagt upp det så att Jens ska jobba dag men vara ledig på kvällarna för då jobbar ju jag för Contribe. Eftersom vi ligger 6 timmar före så börjar ju min arbetsdag kl 14 för då är kl 8 i Sverige. Det kommer bli kanon!



Här målas det.... ni som har fb vet nog att den här färgen sedan blev grön/grå och sedan ljusgrön/vit. Vi blev missnöjda två gånger och gjorde om allting :-)



Lunch på Alex restaurang som vi nyligen hittat. De gör otrolig mat där....vi skulle vilja ha den kocken.



Oliver o Ayatoh leker varje dag....



De verkar trivas bra ihop...



Baren har fått sig en ny blank fräsch färg.....



O här sätts första pinnen till ett halmtak vi ska bygga över baren.... Jimmy brors förslag så vi får väl se hur det blir :-)



Sen är det mycket lek i poolen. Oliver fick ju en gummihäst av Jimmy när han fyllde år och vi tävlar om vem som kan hålla sig kvar längst på den utan att ramla av.... det är lite som rodeo :-)


//Kram Caroline


Postat av: Corrina

Det verkar som om ni måste lära er och ta det lite lugnt....ni jobbar för mycket :-)

Postat den: 2012-05-19 / 16:38:23


Postat av: Fred

Ni ser ut att ha det underbart! Kul att följa er blogg!

Postat den: 2012-05-19 / 18:36:02


Postat av: Mona

Jag tror faktiskt att jag skulle kunna stå ut med det schemat :-) När ni börjar vid 10-snåret har jag hållt igång 4 timmar och lunch på en mysig restaurang blir det inte heller :-))

Gud vad jag saknar Jamie & Oliver idag, det ska bli så kul att träffa dom igen !! Vi är nog extra känsliga idag då Gustav´s hockeykompis kämpar för sitt liv nere i Lund efter en mopedolycka :(

Livet kan ändras på några sekunder, ta hand om varandra extra mycket och njut av din födelsedag Caroline. ! Hip Hip Hurra för min kära lillasyster på hennes födelsedag ! Presenten väntar på dig när ni kommer hem =) Kram Mona

Postat den: 2012-05-19 / 19:30:26


Postat av: Caroline

Men fyyy Mona vad hemskt.... det får ju bara inte hända. Krama Gustav och vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå bra. Det gör ju ont bara att tänka sig in i situationen.



Snart ses vi!! Massa kramar <3

Postat den: 2012-05-20 / 04:13:16


Postat av: Elisabeth

Tack Jens för ditt fina inlägg och " vackra" kort på oss här i Östersjö huset. Jag fick klippa lite extra med ögonlocket...vi har frågat Hans majonnäskonungen om en liten återträff när det passar dig, när ni är hemma. Har den största respekt och förståelse för det blir många liknande inbjudningar när ni kommer till Svedala,men en grillad korv och en öl kanske ni två herrar kan spika i hop. Alltid lika kul att kika på er blogg!!//Elisabeth

Postat den: 2012-05-20 / 09:59:55


Postat av: Jens

Det ska vi absolut hinna med Elisabeth:-) Var och när kan vi bestämma lite längre fram när vi vet vilka veckor vi blir i K.na. Vi kommer i alla fall börja nere i blekinge så jag kan vara med vid studenten sen får vi se hur det blir. Hälsa resten av klanen, ja inte Berra förstås då jag glömt vem han är, men resten kommer jag ihåg väl. Kram på er ladys:-)

Postat den: 2012-05-20 / 14:58:30


Postat av: hanna

håller med Mona. Det schemat skulle jag med stå ut med! Verkar ju toppen med ditt "nya" jobb Caroline. Nu känns det som om nedräkningen för er Sverige vistelse har börjat.....kram på er alla

Postat den: 2012-05-21 / 11:01:35


Postat av: Jimmy E

Grattis Carro. Och Slit inte ut er, hälsa grabbarna att cyklarna är nyservad och väntar på att dom.

Postat den: 2012-05-21 / 20:37:06


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!