Hem ljuva hem...


Hej hopp.

Nu är vi hemma på Lanta igen och jag bara njuter. Lanta är verkligen vårt smultronställe o vi älskar att vara här...ibland behöver man åka bort för att bli påmind om det. Vi var bara borta i 9 dagar men jag längtade verkligen hem till Papillon sista dagarna... trots att Bali var underbart.

När vi kom hem igår kväll så skulle jag bara ner tll 7eleven för att köpa mjölk...men kunde inte låta bli att köra bort till Papillon och smyga omkring lite...känna känslan...tänk att man kan känna så för ett ställe :-) Ibland känns det fortfarande overkligt att Papillon är vårt. Sen körde jag hem och vi beställde lite mat....snacka om att vi saknade thaimaten när vi var iväg...maten smakar ju inget på Bali. Jag som inte åt något kryddstarkt överhuvudtaget innan vi flyttade hit, har ju nu blivit beroende av chilli...det är så gott!! Allra helst torkad chilli som de grillat i ugnen. Nu för tiden när jag äter så rinner tårarna lite, näsan likaså och jag är tvungen att pausa emellanåt för det gör så ont i munnen...o ändå älskar jag det.... då är det som bäst :-)

Imorse gick Jamie till skolan och vi åkte ner till Papillon...det var så kul att träffa Naala och personalen igen. Medan vi var iväg så fick vi tyvärr beskedet att Harry, vår trebenta älskling nere på Klapa Klum Bar hade blivit förgiftad och dött. Det gjorde ont...därför var det extra roligt att träffa Naala igen. Vi gav personalen lite presenter från Bali, de blev jätteglada. Sedan började vi planera vad vi ska fixa innan nästa säsong..vi har massor att göra och det ska bli så kul!

Snart ska vi få tillökning på Papillon. Lai o Daengs son Ayatoh ska komma hit o bo med oss. Daengs mamma som idag har hand om honom har tyvärr cancer i magen... och kommer förmodligen dö. De är ju väldigt fattiga och bor i Burma så jag kan inte tänka mig att de får någon vidare läkarvård. Lai o Daeng frågade väldigt ödmjukt om de fick ta hit sin son och det kändes ju självklart. Han är 3 år så nu får Oliver en kompis. Vi får fixa till Lai o Daengs arbetstider så att det funkar o resten av tiden får vi hjälpas åt o ta hand om honom. Ska bli jättekul!

Jag var ute o gick en lång runda på stranden idag.... o det var himmelskt. Lanta är så vackert i lågsäsong...alldeles öde och underbart. Jag bara gick o andades in luften från havet... på hela vägen mötte jag bara två personer. Det finns bara några få ställen öppet nu, alla andra har bommat igen för säsongen. Det ligger massa drivved o bråte som har blåst upp på stranden men jag gillar det...det är så äkta på något sätt.

Här kommer lite bilder från sista dagarna på Bali.

































Bali är en riktig upplevelse-ö och vi rekommenderar er verkligen att åka dit. Massa saker att se o göra, väldigt billig shopping, stort utbud av kläder, smycken och hantverk. Otroligt vacker natur....helt ok stränder. Väldigt mycket folk dock och ganska långa avstånd, man behöver åka runt rätt mycket för alla sevärdheter ligger utspridda.

Om mindre än en månad så åker vi tillbaka till Sverige....ska bli spännande att se hur det känns. Skypade med Corrina idag o hon frågade vad vi vill ha att äta första dagen, efter diskussioner mellan mig, Jens, mamma o barnen föll valet på ugnsbakad falukorv och hemmalagad potatismos :-) Nu längtar vi efter nära o kära så det pirrar i magen av förväntan över att få träffa alla igen.

Kram kram

//Caroline


Postat av: Anonym

Vi längtar efter er också. Detkänns som en evighet sedan vi sågs. Roland o Jag håller på att göra fint i Sonias hus. Kram Monica.

Postat den: 2012-05-08 / 20:18:07


Postat av: Camilla

Hej! Hittade till er blogg när jag sökte på Bali som jag ska åka till om 3 veckor. Tack för fina bilder och intressanta inlägg! Tänkte fråga vart bild nr 7 och 8 är ifrån? Ser jätte härligt ut! Med vänlig hälsning, Camilla

Postat den: 2012-05-08 / 22:35:44


Postat av: Caroline

Hej Camilla.



De är från en väldigt vacker, liten strand som heter Dreamland. Från Nusa Dua ca 40 min, en bit ovanför Jimbaran. Väldigt höga vågor, ett surfparadis. Ingenting annat än en sunkig restaurang o några klädstånd i närheten. Förmodligen den vackraste stranden på Bali men det låg mitt i ingenstans.

Postat den: 2012-05-09 / 02:44:56


Postat av: Frallan

Lanta är speciellt i lågsäsong, det håller jag med om.

http://tastelikechicken.blogg.se/ Postat den: 2012-05-10 / 08:06:57


Postat av: mona hallberg

hej

Kul att läsa dina bloggar, man får uppleva de exotiska vyerna och hur dina fina barn njuter till fullo, underbart för en som bor på landet utanför Ljungby, hälsa mamma, hon skall väl också åka hem till Sverige inom kort

Postat den: 2012-05-11 / 11:06:54


Postat av: Caroline

Visst är det Frallan... har du åkt till Sverige nu eller hänger du kvar på Lanta?



Tack Mona, vad roligt att höra :-)

Ja mamma åker till Sverige med oss nu den 5 juni och sedan blir hon kvar där...men åker hit några månader om året.

Postat den: 2012-05-12 / 13:26:14


Postat av: Mellika

Såg ut att vara en skön semester, men nu vill vi också att Ni ska ta det där planet hem istället:) Saknar Dig så...

Postat den: 2012-05-14 / 18:15:08


Postat av: Maria

Skapligt sugen man blev på att lämna kylan här i Sverige och åka till värmen nu!

Svar: Kan jag tänka mig, ni har ju haft riktigt kallt nu. Får istället njuta av att sitta inne o tända en brasa o äta gott :-)
gronqvist.blogg.se

http://kopafonster.wordpress.com/ Postat den: 2013-01-13 / 16:18:20


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!