Lågsäsong tack!!


Sitter i hängmattan o bläddrar i en tidning som någon glömt kvar, lyssnar på lite reggie i bakgrunden. Kom på att jag kan ju faktiskt passa på att skriva några rader.

Har haft en väldigt hektiskt morgon, alla bungar valde att äta frukost här idag så det var spring i benen från 8 i morse. Jens fick en välbehövlig sovmorgon för en gång skull för jag lyckades locka med mig Jamie upp till restaurangen. Man behöver vara ett uppslagsverk för att tillfredställa Jamie just nu och det är mormor som tar den bollen (tack o lov). De sitter tillsammans varje morgon minst en timme och diskuterar allt ifrån fattigdom o svält i u-länder till pirater ute på havet. Idag var mormor försenad så han började fråga mig en massa om ugglor o örnar o vilken art som hörde till vad och vilka som kunde vrida mest på huvudet osv osv. Men tack o lov dök mormor upp och då överföll han henne istället. De sitter alltid ute vid poolen och där dukade Jamie upp frukost med mormors sarong som duk på bordet..... sedan viskade han lite överlägset till mormor, tänk att de inte har dukar på det här stället :-))

Vi är fullbelagda igen, hade en svacka i början på veckan som gjorde oss lite oroliga men så small det till igen tack o lov. Nåt annat som är kul är att kusin Thomas är här med Anneli och två väldigt trevliga vänner till dem, Mats o Anette. Jättemysigt med lite familj här igen o sen är ju Eskilstuna-dialekt alltid en hit :-)

Vädret har verkligen inte visat sig från sin bästa sida sista dagarna, vet inte vad som händer. Bara åskar o regnar hela tiden. Vi som bor här bryr oss väl inte men det är ju så synd om turisterna som kanske bara har 2 veckors semester. Idag kom iallafall solen tillbaka, hoppas den bestämt sig för att stanna. En rätt dryg grej är att vårt halmtak i restaurangen läcker på 3 ställen så när de riktigt stora skurarna kommer bara öser vattnet ner och vi får flytta runt borden för att gästerna inte ska få en kaskad med vatten på tallriken....ehrm... lite pinsamt. Men Daeng som nu arbetar hos oss ska försöka laga det imorgon när vi har stängt. Daeng är förresten jätteduktigt, Jens är så glad att vi äntligen hittat någon som inte har tummen mitt i handen. Han och Lai (vår städerska och Daengs flickvän) bara ler hela tiden. MEN jag säger inte mer än så, vi har lärt oss nu att skenet väldigt ofta bedrar så jag avvaktar ett tag till innan jag bildar mig en uppfattning om vår nykomling.

Oooops, nu ramlade det inte en massa gäster som vill ha lunch......

I´m back! Jag log hela tiden medan jag tänkte: Gode gud, kan de inte äta någon annanstans?? Ja jag veet att det inte är så en restaurangägare ska resonera men både jag, Jens och Ning är mentalt utmattade efter hela den här grejen. Det känns som om vi ligger på gränsen hela tiden, det är som om skrattet hela tiden är på väg att övergå i gråt. O nu har vi suttit på polisen några timmar igen..... helt i onödan misstänker jag men de låtsas iallafall bry sig. Som ni förstår har inte Min hört av sig. Det är faktiskt inte pengarna i sig som stör mig utan att Min sitter någonstans och frossar i våra pengar.... ostraffad. Det är verkligen inte ok. Först själ hon pengar medan hon jobbar här (vet vi nu i efterhand), sedan lånar vi ut pengar till henne när hennes farmor dör (vilket hon inte gjorde) vilka vi inte fick tillbaka och slutligen själ hon hela vårt kassaskåp. Det minsta jag kan begära för att få ro i själen är iallafall att hon blir efterlyst. Egentligen vill vi ju bara lämna det här bakom oss men jag kan inte det förrän vi lyckats få in henne i polisregistret...och det är lättare sagt än gjort.

Imorgon ska jag och Jens själva åka till Krabi medan mamma har barnen och vår personal tar hand om Papillon själva. Vi ska åka till Big C och köpa ett nytt kassaskåp och även lite annat. Ska se om jag inte kan få tag på lite nya träningskläder..det finns inget sånt här på Lanta och som jag berättat tidigare så har ju tvätteriet stulit varenda träningsplagg jag ägde. Jag är ju så förbaskat vältränad nu så jag måste ju se snygg ut när jag pumpar med mina vikter framför speglarna ;-)



Vi har haft en smekmånadspar på besök och då försökte vi göra lite extra fint för dem....



Svårt att få med allt på bild men vi hade blommor precis överallt i och utanför bungalown.



Så kul att överaska ibland, de hade inte förväntat sig något.



Här är Oliver med sin nya tjej Leia som bor hos oss nu... de går och håller handen ;-)



Thomas (som inte är mycket för solskyddsfaktor) tillsammans med Anneli och Mats....


 
Vi har tagit ner en himla massa grenar och träd omkring bungalow 6 för att få in mer ljus...här ser ni Jens kämpa, trädet är fullt med pissmyror så det är ingen dans på rosor.



Daeng sitter i toppen på trädet och hugger ner grenarna...



..och Oliver är arbetsledare som vanligt :-)



Häromdagen ramlade det ner en stackars fågelunge från ett träd.... så den fick vi ta hand om. Jens gav den en hel mosad banan och då blev den väldigt tyst, trodde faktiskt den dog men den hämtade sig :-)



Både Oliver och Jamie gillar Daeng, han tillbringar kvällarna här medan hans flickvän Lai arbetar i köket och då sitter gärna killarna där bak och ritar med Daeng.



Det var en kinesisk högtid häromdagen och då kom det in en drake på restaurangen, Oliver fick stoppa ner en hundring i gapet.



Var bara tvungen att ta kort på den här.... härom kvällen fick vi många beställningar på hamburgare och när de tog slut improviserade Jens lite... här har han tryckt i pannbiffar istället :-)



Det här kortet tog jag för bara några minuter sedan. Maria, en av våra gäster sitter och visar killarna en massa bilder från när hon var på safari i Afrika, jättespännande! Maria talar bara engelska men de verkar förstå varandra alldeles utmärkt.

Nu ska jag gå ner o läsa en stund i bungen, börjar känna mig lite yr efter några glas rödvin ;-) 

Kram på er alla!

//Caroline


Postat av: Els-Mari

Det var riktigt roligt att läsa bloggen igen, och se en massa fina kort på Jamie och Oliver. Nu hoppas jag att ni få ha det bra tillsammans och kan njuta lite också. Vi hörs igen. Många kramar Els-Mari.

Postat den: 2012-03-10 / 20:09:50


Postat av: Corrina

Idag är jag kär i min man ...så jag hade också kunnat tänka mig smekmånad på Papillon ;-)

Här lyser solen och vi har 25 grader varmt i min solhörna på framsidan,, där vi nu äter frukost.

Idag blir det premiärtur med Motorcykeln..Kram

Postat den: 2012-03-11 / 09:33:23


Postat av: Sara

Vilken sötis den där Deang :)

Postat den: 2012-03-13 / 19:20:06


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!