Our new place!!!!


Vi ska flytta.....JIPPIIIII!!!! Ni anar inte hur glada vi är, jag vaknade i natt o log av lycka för jag insåg att om två dagar bor vi i vår nya lägenhet :-)

Jag kan säga att efter att ha bott två vuxna och två barn i ett rum med alla våra väskor, saker, sängar, kläder och leksaker så kommer det bli ett himmelrike att få ett eget rum. Vi har ju haft planer på att bygga ut, bygga nytt, eller hitta ett billigt boende. Det blev inget av det...för när vi såg lägenheten på White Flower som området heter så var vi sålda direkt. Jens sa direkt.... japp, här ska vi bo sen får det kosta vad det vill :-) Vi gjorde en deal med ägaren och skriver kontrakt på ett år och därmed får vi ner hyran jättemycket och jag vill nog säga att vi gjorde ett kap :-)

Vi flyttar in i övermorgon.... som vanligt är vi impulsiva och ser ingen som helst anledning med att vänta utan vi låter det stå tomt de två månaderna vi är i Sverige. Men vi har ändå två månader kvar innan vi ska hem o vi ska verkligen njuta av vårt nya boende. Tänk att vi faktiskt kommer att få ett liv utanför Papillon.... vi kanske till och med kan prata om något annat än Papillon?! :-) Det ligger bara en kilometer bort och nedanför backen från huset ligger byn med alla restauranger och 7eleven. När jag säger backe så överdriver jag inte, kan säga att man cyklar inte uppför den.... knappt att man går ....man kör motorcykel!

Happy happy happy!!


White Flower apartments



Ingången till vår lägenhet är glasdörrarna bredvid solsängen...jobbigt att det är så långt till poolen ;-)



Och här ska jag sitta på morgonen och äta frukost o bara njuta av tystnaden....



Vårt sovrum...



Jamie och Olivers sovrum... vi ska sätta sängen i mitten och sätta upp ett draperi så de får halva rummet var.... och Jamie ska få en byrå med lås där han ska ha sitt star wars lego...som Oliver INTE ska få röra ;-)


Vårt minimala kök.... men det spelar ingen roll för vi äter ju ändå alltid ute....det blir bara att man äter frukost o kanske en natta-macka :-)


Toan....



Vardagsrummet... tänk att vi nu ska få säga godnatt till barnen, stänga dörren till deras rum och själva sätta oss i soffan o titta på tv.... och sen gå in i vårt eget sovrum!! Ujjj så nice .... fast det blir bara första natten sen åker Jens ut i personalbostäderna som vanligt igen ;-)


När vi flyttar in ska vi självklart sätta lite egen prägel, ut med den fula träsoffan osv för att sätta in en hylla istället.



Idag flyttade mamma tillbaka in på Papillon igen...gott! Kolla in henne på denna bilden, skrattade ihjäl mig, hon ser full ut :-)


Jag avslutar med den här rackaren som satt på vårt staket...visst är den cool. Tokai-ödla... den kan visst bitas rätt hårt.

Kram på er...nu ska jag ner o packa lite :-)

//Caroline






Postat av: solveig ericsson

hoppas jag vinner - hade varit en perfekt timing att kolla på en ny soffa på Ikea efter ett diskbråck jag fick lagom till julledigheten. Lite god mat på det inför påsken hade inte heller varit fel!! Yes!!

Postat den: 2012-03-23 / 12:33:12


Postat av: solveig ericsson

hoppas jag vinner - hade varit en perfekt timing att kolla på en ny soffa på Ikea efter ett diskbråck jag fick lagom till julledigheten. Lite god mat på det inför påsken hade inte heller varit fel!! Yes!!

Postat den: 2012-03-23 / 12:33:56


Postat av: Sara&Mattias

Shit, vad härligt för er! Ser rätt nice ut :)

Oj, vad vi hoppas att vi kan komma ner till er snart o uppleva er vardag.

Men nu klarar vi oss, här hemma gassar solen det är underbart med vår!

Vilket datum kommer ni hem? Och hur länge? Du ska jobba lite också va? (om det inte är alldeles för fint väder;)

Kram

Postat den: 2012-03-23 / 13:11:53


Postat av: Caroline

Sara, vi kommer 5 juni och stannar nog tills i slutet på juli. Ja jag kommer jobba lite på distans.... vi får se hur vi kommer bo o så. Vad det gäller dykcert så måste vi självklart ut o dyka. Antingen tar du ett cert som tar 3 dagar eller så gör du ett experience-dive, då får du dyka 2 dyk med instruktör, det var det jag gjorde.



Det ska bli jättekul när ni kommer ner till oss :-)... men först ska vi njuta av ert sällskap i Sverige!

Postat den: 2012-03-23 / 13:17:33


Postat av: Mona

Herregud vad roligt ! Det kommer ju bli perfekt ! Nu kommer Jamies alster till användning som utsmyckning i den nya lägenheten :-)

Omgivningen såg helt fantastisk ut !

Grattis !!

Postat den: 2012-03-23 / 13:34:29


Postat av: Corrina

Gud vad fint och så himla STORT !!! Vilken skillnad mot nu.... Och nära till Bajjen :-))

Postat den: 2012-03-23 / 17:26:53


Postat av: Hanna

Jättefint! Måste kännas hur bra som helst. Stort och fint. Ska bli kul att träffa er alla i Sverige till sommaren.kram

Postat den: 2012-03-23 / 18:23:24


Postat av: Mattias

Vad bra, nu kan Jens verkligen visa att han älskar dej Caroline ;-)

Postat den: 2012-03-24 / 19:58:03


Postat av: Jens

Japp, sant Matte:-)

Hmmm...kanske skulle överaska henne med lite S/M någon kväll. ja nu menar jag inte såna kinky sexlekar som ni tänket på utan något helt annat men det kan jag inte skriva som ni förstår;-)



Postat den: 2012-03-26 / 03:58:46


Postat av: Caroline

Jag hoppas det står för saltgodis/muffins..... :-)

Postat den: 2012-03-26 / 07:21:35


Postat av: Sara

Jag vill höra mer Jens, vad menar du??

Postat den: 2012-03-26 / 21:43:33


Postat av: Caroline

Jag fattar inte heller Jens o jag har inte sett något överaskande ännu ;-)

Postat den: 2012-03-27 / 14:45:22


Postat av: Jens

Nu kan jag avslöja Sara att S / M står för Skumpa och Massage, Skumpan fick hon igår och massagen får hon välja när hon vill ha. Ville fira nya dyk-certet lite.

Postat den: 2012-03-30 / 06:16:22


Postat av: Anonym

Jens, jag var rädd att du menade Sara & Matte?! Vilken överraskning det varit :-)

Postat den: 2012-03-30 / 16:33:28


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!