Kvinnor är från Mars och män är födda i farstun...







Tänk vad enkelt allt vore ifall man istället var ihop med en kvinna. Alla problem och missförstånd skulle ju minskas radikalt.

Det är verkligen helt sjukt så olika män och kvinnor är..... och framför allt Jens och jag. Ibland när vi diskuterar en händelse så undrar jag om vi verkligen har varit på samma ställe för vi har uppfattat allt HELT olika.

Om Jens hade fått bestämma så skulle vi aldrig tala om när vi har några problem...... det är bättre att sopa under mattan, det går över!! När jag vill duskutera så är jag jättejobbig. Om jag säger - vi behöver prata så får jag ett långt pust till svar och det lyser av lite panik i blicken....blandat med irritation. När jag sen börjar ställa frågor till Jens om hur han upplever vår relation med mjuk röst (egentligen vill jag ju bara skrika till honom vad han gör fel men istället försöker jag vara pedagogisk). Då får jag en väldigt misstänksam blick tillbaka och så säger han att jag försöker sätta dit honom?? -Jag försöker ju bara ta reda på hur du upplever saker och ting så att vi kan hitta en lösning, säger jag.  - Nej, du letar bara efter saker som du kan vända till din fördel, svarar han då.

När det kommer till romantik så lever vi inte heller i samma värld. Så här kan det låta mellan oss:
Jag: -Men du ger ju aldrig mig någon uppskattning.
Jens: -Det gör jag ju hela tiden, men du verkar ju inte märka det!
Jag: -Kan du säga när du har gjort det då?
Jens: -Ja, typ ofta. När jag gick förbi dig för två veckor sedan så smekte jag dig på rumpan.
Jag : - ehh, ok.... nej jag minns inte det faktiskt. Men när sa du senast att du älskar mig?
Jens: - Men, det vet du ju! Och jag säger det ofta.
Jag: -Nej, det vet jag inte för du säger ju aldrig det och känslor kan förändras.
Jens: -Jag sa det ju när vi var på väg till Krabi den där gången.....
Jag: - Du menar för 4 månader sedan???
Jens: -Fast jag visar det på många andra sätt.
Jag: -Hur då?
Jens: -Jag frågar alltid om du vill ha kaffe.
Jag: -Men det frågar du ju dina vänner också, betyder det att du älskar dem passionerat då eller?
Jens: -Jag gör andra saker också, jag tar barnen när du ska på massage, jag hoppade in och jobbade när du ville träna.
Jag: -Det är ju gulligt men det betyder ju inte att du är kär i mig, bara att du är snäll. Du har till exempel inte märkt att jag har gått ner i vikt o blivit lite fastare.
Jens:- Jo det är klart jag har sett det.
Jag: -Men varför har du inte sagt nåt då?
Jens: -Jag säger ju det nu.
Jag: -Bara för att jag frågar ja, hur ska jag kunna lite på att du menar det då eller om du bara säger det för att vara snäll?
Jens: -Men så är det alltid med dig, varje gång jag säger nåt så anklagar du mig för att ljuga..... så därför säger jag inget.
Jag: -Det gör jag väl inte! Men om jag måste fråga om du tycker att jag är fin så fattar du väl att jag inte helt litar på svaret!!!
Jens: -Du tror ju mig ändå aldrig så det är så tråkigt att ge dig uppskattning.
Jag: -ahh, vi skiter i det, det går inte att diskutera med dig, du fattar helt enkelt inget.
Jens: -Nej, o du fattar heller inget, jag är så trött på att få kastat i ansiktet att jag aldrig visar dig uppskattning när det egentligen är du som inte märker något.

Vi är tysta och lägger oss åt varsitt håll i sängen. Jag ligger o grubblar länge och tänker: Usch, nu ligger han och mår dåligt över att vi har problem. Jag bestämmer mig för att svälja stoltheten och sträcker ut en hand o smeker honom på ryggen...... ingen respons..... jag inser att han sover. Vilket as!! Hur fan kan man somna efter ett sånt här gräl?? Jag blir förbannad o väcker honom, frågar hur fan han kan somna när vi precis har grälat. Jag får till svar: -Vi har väl inte grälat? Vi pratade ju bara!

Att leva ihop med en man är som att leva ensam i ett främmande land där man inte förstår varken språket eller kulturen. Varje dag är ett stort jäkla frågetecken.



Postat av: Corrina

Gode Gud, det låter som en händelse taget ur mitt eget liv :-))

Postat den: 2012-03-07 / 08:40:54


Postat av: Jimmy Grönquist

Jens ge dig inte visa nu för en gång skull vad du är för något.Stå på dig jag kommer snart.HÅLL UT

Postat den: 2012-03-07 / 08:59:44


Postat av: Jens

För er som tror att det verkligen är så här kan jag bara siga att det inte är så, vanligtvis så är jag säkert rätt dålig på att visa min kärlek men det betyder ju inte att det dröjer flera månader emellan. Och sen vill jag bara tllägga: VEM FAN VILL DISSKUTERA NÅGOT KL 22 PÅ KVÄLLEN EFTER EN HELVETES DAG PÅ JOBBET, INTE JAG IALLAFALL OCH DET ÄR VÄL INTE SÅ KONSTIGT ATT MAN SOMNAR DÅ???



Anders instämmer säkert i det jag skriver.



Till min kära fru: Puss på dig älskling!!! :-)



Postat den: 2012-03-07 / 09:01:10


Postat av: Corrina

Anders instämmer till fullo och föreslår att Caroline och jag ska gå i terapi om vi har problem :-))

Postat den: 2012-03-07 / 09:40:31


Postat av: pg

Detta är ju riktigt roligt!!!!!!

Postat den: 2012-03-07 / 14:03:52


Postat av: sara

Caroline, jag fattar precis! Jens: Bättra dig, vi vill höra spontana, gulliga saker. spontana pussar osv...



Kram

Postat den: 2012-03-07 / 19:26:29


Postat av: Monica

Tänk att detta går igen hos de flesta kvinnor o män. Kram Monica.

http:///gronqvist.blogg.se Postat den: 2012-03-07 / 19:46:15


Postat av: Mona

Ja, det är inte klokt vad man känner igen sig men det bästa är att acceptera att vi är annorlunda, hur han än är så var han förmodligen så redan när ni träffades :-) men kära systrar, ge inte upp, för efter 20 år är min sambo bättre än någonsin på att visa uppskattning och kärlek =)

Postat den: 2012-03-09 / 07:54:52


Postat av: Anonym

Caroline o Jens!

Hahahahahaha, jag bara älskar att läsa om er.

Caroline, kanske byta bana o bli författare, du skriver helt otroligt!

Postat den: 2012-03-09 / 11:47:16


Postat av: hanna

Kan bara hålla med.....caroline alltså.

Kram

Postat den: 2012-03-09 / 13:34:00


Postat av: Bror

Fan kunde inte bli och skratta .

Jens vi är bröder jag lovar.......

kunde lika gärna varit jag.

Och Caroline håller med många,du e sjukt bra på att skriva.

Mvh Jocke

Postat den: 2012-03-09 / 21:06:55


Postat av: Lena

Detta var hur kul som helst, som hos oss fast vi har det tvärt om kanske inte lika vanligt men uppenbarligen så är detta en klassiker i en relation oavsett vem som gör och säger vad :) Håller helt med Jens om att disskutera saker när man gått o lagt sig och inget hellre vill än att sova, i det läget skiter jag i allt tjafs o vill bara ta nya tag imorgon. Micke håller med dig Caroline.

Kraaam

Postat den: 2012-03-10 / 10:48:56


Postat av: Cina Fantenberg

Ja jisses, så man känner igen det. Caroline - GE UT EN BOK!!! Det är bara såååå kul att läsa det du skriver. Snart är vi på väg.

Postat den: 2012-03-10 / 19:25:22


Postat av: Bodil Johansson

Oh gode gud vad vi har skrattat i min familj, när Elin läste viss avsnitt skrattade vi så vi grät!! Givetvis känner man igen sig, säkert både män o kvinnor. Ja det var banne mig klockrent, du behöver inte vara rädd att bli arbetslös iallafall Caroline, författare nästa tycker vi!! Kramar.

Postat den: 2012-03-11 / 18:52:43


Postat av: Caroline

haha, tack allesammans! Var ju kul att höra att vi inte var ensamma om det här, då kanske det finns hopp om att iallfall ;-)

Postat den: 2012-03-13 / 07:37:22


Postat av: Mattias

Jag är på din sida Jens, jag vet hur gullig du är mot Caroline! Du öser kärlek över henne. Och det förtjänar hon ju! ;-) Fattar dock inte vad som händer med kvinnor efter 22:00?! Det är ju då män behöver kärlek...

Postat den: 2012-03-24 / 19:55:34


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!