Det är deppigt nu, suck!


Jaha, vad händer hos oss då? Det går sakta sakta sakta nu, tiden släpar sig fram och vår hemlängtan är enorm. Vi känner oss just nu lite halvt apatiska, tar oss inte för någonting. I Thailand tittar vi ju sällan på tv men det har vi tagit igen nu kan jag säga, med råge! Men mest pratar vi och drömmer om Lanta, vi planerar vad vi behöver köpa in till renoveringarna, vad vi ska fokusera på, hur vi skulle vilja utveckla, personalplanering osv. Det kliar i fingrarna på oss nu att få sätta igång med allt, det ska bli så kul! Sedan letar vi boende i Bangkok, funderar på vilken del vi vill utförsta denna gången. Vi stannar ju där 4-5 dagar på vägen hem för att handla saker som behövs till Papillon.
 
Vi är lite deprimerade nu, både jag och Jens. Sverige funkar inte för oss nu helt enkelt, vi ser liksom ingen charm alls i det. Jag trodde att vi skulle uppskatta Sverige mer nu när vi varit borta så länge men jag tycker det blivit tvärt om, känns inte som om någonting lockar mig just nu..... vi tackar gud varje kväll och är så tacksamma för att vi fått chansen att bo på Lanta. Tyvärr är ju inte vi människorna som säger lite käckt: "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Vi blir istället riktigt deppiga av allt jäkla regn o rusk, vi fryser ju för fasen ihjäl!! Vi försökte ta tag i det igår och bestämde oss för att ta en skogspromenad med barnen när solen stack fram.... vi hann halvvägs innan regnet kom, sen var den rundan förstörd. Sen blåser det ju hela tiden isvindar, det är ju helt sjukt!
 
En positiv sak är iallfall att barnen fått leka med kusinerna, det gillas. Sedan har vi sett några riktigt bra filmer på sistone, bland annat: Jägarna 2, Hamilton och Safe House (med Denzel Washington).
 
Nu är det bara nedräkning, snart bara 2 veckor kvar. Jag får fjärilar i magen av lycka när jag tänker på hur det kommer kännas när vi checkat in bagaget och är på väg hem :-)
 
Här kommer några bilder från dagen då vi hade lite sol..... Jamie var helt överlycklig efter att fått åka madrass efter sin farbrors motorbåt, hur kul som helst!
 
 
 
 
Stor kram på er!
 
/Caroline
 
 
 
 


Postat av: Tessan

Era stackare. Så är det också en av våra sämsta somrar på väääldigt länge. Jag håller med er- det är verkligen kallt- man kan ju inte ens sitta ute på kvällarna:( Kram på er men jag hoppas ni vågar er "hem" till Sverige nästa sommar i alla fall EN månad:))

Kram Kram

http://thereseboman.blogspot.com Postat den: 2012-07-17 / 17:39:56


Postat av: Jonas Malmgren

Tack för en trevlig blogg. Ja, sommarvädret är verkligen inget att hurra för i år. Det får bli en sväng till Thailand i vinter. Ska bli kul att följa er inför Pappillion-säsong nr. 2 :) /Jonas

Postat den: 2012-07-18 / 18:00:10


Postat av: Caroline

Tack Tessan och Jonas :-)

Postat den: 2012-07-21 / 18:59:25


Postat av: Anna

hej
har följt er blogg ett tag , har varit thailand många gånger förr men aldrig lanta. i december blir det premiär dit för oss ! och då ska vi även gifta oss där.
Tänkte fårga om du vet någon mysig restaurang med bra mat , där man kan sitta 18-20 pers ?
vi ska gifta oss på relax bay , men vet inte om vi vill äta där , har hört både ris och ros (och så var det ganska dyrt)
tack för en fin blogg !
/Anna

Postat den: 2012-07-21 / 19:32:32


Postat av: Caroline

Hej Anna,

Tack för ditt inlägg :-)

Tips på restaurang..hmm, det är svårt. Vi vet många bra restauranger men när det gäller bröllopsmiddag så ska det ju ha ett mysigt läge på stranden gissar jag.

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig ThaiCat som ligger på Long Beach. De har väldigt bra mat, väldigt bra service och mysigt läge på stranden. Bra priser också. Long Beach ligger ju strax innan Relax bay om du kommer från Saladan men man behöver ändå någon typ av transport för att ta sig dit. ThaiCat ligger nästan längst norrut på Long Beach, det innebär att det bör vara ungefär 4 km från Relax.

Hoppas det var till någon hjälp. Behöver du fler råd så får du gärna maila mig så hjälper jag till. Du når mig på: [email protected]

//Caroline

Postat den: 2012-07-22 / 22:45:24


Postat av: hanna

Hej, Ja det var kul tyckte Lova att få åka på däck/flotte! Tur att ni hade kameran framme och det ser nästan ut som det är lite sol på någon bild!!Här saknar vi också solen så vi har bokat en vecka på Kos i sept. Ska bli så härligt. Hälsa hela fam. kram

Postat den: 2012-07-23 / 09:51:39


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!