Nu är vi snart klara med storstan...


Sista dagen i Bangkok! Kan säga att vi längtar hem till Lanta nu. Det är spännande med storstan men nu vill vi njuta av lugnet. Jamie sa till mig idag: - Mamma, guuud vad jag längtar hem till Lanta nu... tänk när vi sitter på moppen och kör runt på grusvägarna i djungeln, det finns inget bättre. Jag håller med honom :-)
 
Idag har vi varit på MBK och eftersom vi gett oss den på att åka skytrain så gjorde vi det. Det var rätt smidigt faktiskt, man köpte biljetter i en automat och sedan stod man som packade sillar 7-10 minuter innan vi var framme. När man väl kliver av vid stationen som heter SIAM så har man allt inom gåavstånd, Paragon, Siam Center, Siam Discovery och MBK ligger i samma korsning.
 
Vi hittade precis det vi behövde idag...massor med fina bilder som vi ska ha på väggarna i bungarna. Sedan bytte vi skalet till Iphonen och sedan fick även Jamie o Oliver köpa sig ett par skor. Väl hemma igen så jobbade jag medan Jens packade väskorna inför imorgon, vi fick ner allt :-)
 
Nu ikväll tog vi en promenad bort till Terminal 21.... ett riktigt kanonställe verkligen. Det går ju inte att jämföra med MBKs shopping men det är så härligt att gå omkring där. Vi åt supergod thaimat.... det var första gången på flera månader som jag åt så stark mat att jag grät, munnen värkte en halvtimme efteråt :-)
 
Vi gick förbi ett ställe som sålde frusen yogurt....ajajaj så gott det var. Såg ju inte mycket ut för världen men riktigt fräscht och gottigt!
 
Skytrain....det var väldigt viktigt för Jens att vi stod på exakt rätt pilar medan vi väntade (de gula ni ser på bilden)... ibland påminner han riktigt mycket om Rune ;-)
 
Ja här står vi packade som sillar....
 
MBK!
 
Skoaffärer måste finnas minst 500...
 
Här letar Jens X-boxspel...
 
Barnens nya skor. Jag sa till Oliver att de skorna skulle skava och inte vara sköna men han envisades och vägrade ge med sig. När han gått i dem en stund så började han halta men varje gång jag frågade om det gjorde ont så fick jag svaret  - Nepp! :-)
 
Fast i fikapausen valde han ändå att byta skor till sina gamla.... han vill ju gärna variera sig lite ;-)
 
Här äter vi på thairestaurangen på Terminal 21... mycket gott men jag var tvungen att häva den där ölen för att mildra smärtan i munnen efter den starka maten. Behöver tydligen öva upp mig igen!
 
Frusen yogurt, yammi!!
 
Bangkok by night...
 
En massa fina bilder som vi hittade idag... vi köpte 28 st.
 
Detta är min favorit... det var faktiskt Corrina som berättade för mig vad den stod för: Det är inte bra för barn att höra för mycket, se för mycket eller prata för mycket ;-)... den är så söt.
 
Imorgon flyger vi kl 9, vi bör vara på Lanta strax efter lunch..... jag börjar nästan gråta när jag tänker på att kliva in på Papillon....och krama Naala!
 
Kram o hej på er!
 
//Caroline
 
 
 


Postat av: Corrina

Gud vad skönt att ni fick tag på allting....nu ska ni bara få allt på plats också,,,men det är ju det som är roligt.
Saknar er redan ;-))

Postat den: 2012-08-06 / 15:33:25


Postat av: Mona

Prutar ni i alla köpcentrum, ex. MBK ? Vi läste någonstans att man kunde pruta ända upp till 75% även på ställen inne på MBK. Stämmer det ? Härligt att ni snart är på plats ! Kram !

Postat den: 2012-08-06 / 18:30:46


Postat av: Mona

Prutar ni i alla köpcentrum, ex. MBK ? Vi läste någonstans att man kunde pruta ända upp till 75% även på ställen inne på MBK. Stämmer det ? Härligt att ni snart är på plats ! Kram !

Postat den: 2012-08-06 / 18:30:47


Postat av: Hanna

Snart framme...skall bli så kul att följa er igen. Ha det så gott, kram

Postat den: 2012-08-06 / 22:18:11


Postat av: Hanna

Snart framme...skall bli så kul att följa er igen. Ha det så gott, kram

Postat den: 2012-08-06 / 22:18:12


Postat av: Caroline

Vi saknar er med Corrina!

Ja Mona, det är alltid pruta som gäller. Kan vara svårt i början att veta hur mycket man ska pruta, efter ett tag vet man ju ungefär vad en vara ska kosta. Jag har aldrig upplevt att man kan pruta 75 % på MBK men hälften är inte ovanligt. Ibland börjar de själva hyfsat lågt, då kan man max får ner 25%. I många av skoaffärerna är det fasta priser.

Postat den: 2012-08-07 / 01:11:33


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!