Ja vad gör vi egentligen?


Ja här sitter jag och försöker komma ihåg vad vi gjort sista dagarna. Det är bra att blogga för det gör att jag också reflekterar lite över allt :-)
 
Idag provade jag första gången träning via vårt Xbox. Spelet heter Your Shape och jag kan verkligen rekommendera det här. Vi har ju alltså Xbox Kinect som fungerar så att allt du gör händer på skärmen... du använder inga kontroller utan bara din egen kropp. I det här spelet kunde jag välja mellan massa olika sporter, som exempelvis boxning, afrodans, hip hop, kondition/work-out, styrketräning osv. Jag valde först afro, sen box och slutligen kondition o jag kan säga att det spelet var GRYMT bra, riktigt bra och roligt. Jag var helt slut.... jag valde en hög nivå o det tog kol på mig. Det är som att ha en personlig tränare... jag ser mig själv på skärmen hela tiden och när jag gör rörelserna fel säger de till mig.... o sen peppar de hela tiden o säger typ: Snyggt, det där gjorde du riktigt bra! osv.... :-) Men de säger också när du behöver ta i lite till, typ: kom igen nu, lyft benen lite högre, du klarar det!.... o sen svarar de när man gör det med att höja en till skyarna. Det som är lite irriterande är att instruktören som står framför dig på skärmen är skitsnygg o smal... sedan visar de mig ännu fetare än verkligheten (hoppas jag) så man kämpar ännu mer. I vilket fall så tycker jag ni ska prova det här om ni vill ha rolig träning som man kan göra hemma.
 
I söndags var jag ute o tog en drink med tjejerna. Vi tog en (eller några :-) drinkar på Layana, det 5 stjärniga hotellet på Long Beach.... vi satt o tittade på solnedgången o bara njöt. Det var jag, Lisa, Sue och Fiona... mycket trevligt. Jag drack så himla goda drinkar, en med krossad vattenmelon, lime och vodka.... och en som serverades i en kokosnöt - kokosmjölk, ananasjuice, vodka o is...ahh så fin den var!
 
Höjdpunkterna på dagarna är definitivt när vi äter... jag har aldrig njutit så här mycket av mat i hela mitt liv. Jag inser nu att jag var lite tråkig förra säsongen i Thailand, jag åt mest kyckling med chilliJam o cashew. Nu äter jag precis allt känns det som o nu när jag insett hur mycket gott det finns så äter jag aldrig ChilliJam längre :-) Det blir mycket curry... rödcurry, gröncurry, gulcurry i alla dess former. Starkt som tusan o ju fler chilli desto bättre. Även om vi ofta provar nya restauranger så äter vi oftast på Krua Kritsana här på Long Beach.... alltså deras mat är oslagbar. Att de dessutom har väldigt bra priser och är underbart trevliga är en bonus.
 
Nu har Ning kommit tillbaka och även Naa har varit o hälsat på flera gånger. Naa börjar inte jobba förrän nästa månad men Ning är redan igång. Vi målar, sätter upp lampor, bygger staket, lagar tak och mycket annat. Tyvärr så har vi lite problem med kemin i gruppen så på torsdag ska vi sätta oss ner och försöka prata igenom allt. Lai och Naa har tydligen en historia sedan tidigare ihop och kommer inte alls överens vilket gör att stämningen sjunker drastiskt när de kommer tillsammans. Eftersom det inte ligger i thailändarnas natur att reda upp saker så blir det här en utmaning. Vi tycker så mycket om både Naa och Lai så vi vill ju reda upp det här men vägrar de att öppna sig blir det svårt. I Sverige upplever jag att vi är bättre på att jobba ihop med människor som vi inte gillar.... man har liksom en arbetsmoral som säger att oavsett om jag gillar henne eller ej så måste vi jobba ihop och därför behärskar jag mig och biter ihop. Så funkar det inte här kan jag säga! Vi får väl se hur det går... allt går att lösa med kärlek sägs det ;-)
 
Ikväll har Jamie varit med om ett jättespännande äventyr. Vi upptäckte härom dagen ett enormt getingbo högt uppe i ett träd på Papillon. Nu snackar vi minst en halvmeter i diamet och riktigt ilskna stora monster inuti. Vi fick veta att det fanns folk som kunde ta ner det åt oss men de skulle ha ungefär 2000 bath. Detta fick Jens o Daeng att fnysa irriterat och de bestämde sig för att lösa detta själva :-) De väntade tills det blev mörkt för att getingarna skulle vara i boet o sova.... sedan använde de ett jättelångt bamburör för att sätta eld på boet. Ni ser bilderna nedan. När Jamie kom hem sa han att det här var bästa kvällen i sitt liv, haha.
 
Här är boet... inte så bra bild men det satt ca 7 meter upp i ett träd.
 
Här eldar de på :-)
 
Här ser ni ett gäng rostade getingar...
 
Nu kommer det värsta... Daeng plockar ut larver ur vaxkakan...
 
Som han sedan äter!!!
 
Och han fick Jens att äta en!!! Fatta vad vidrigt, han gjorde det!!
 
Jamie agerade brandman efteråt och släkte elden.
 
Vi fick äntligen en bild på grodorna som låter så högt. Det låter som om grodan skulle vara ungefär stor som en noshörning men den är alltså så här liten.... ser ni den lilla lilla bruna grodan i mitten?
 
Sen har vi tydligen fått apor på Papillon, det sitter en uppe i hörnet :-)
 
Och Oliver har börjat röka cigarr.... det går utför.
 
Vem behöver leksaker när det finns vattenslangar?
 
Rep o trägungor funkar oxå!
 
Jens låtsas jobba igen....
 
Jag däremot var jätteduktig och limmade fast alla snäckorna som vi plockade på stranden, fint va? Superlim är människans bästa vän :-)
 
Weiw, Lai o Ning målar sängarna svarta..... imorgon börjar vi måla väggarna vita.
 
Ett välförtjänst dopp efter en hård arbetsdag :-)
 
Om det regnar så gör det inget... då blir det bara ännu roligare tydligen!
 
Ha det så gott tills vi hörs igen!
 
Kram Caroline
 
 


Postat av: Anonym

Caroline tycker du ser lite mullig ut på bilderna sa du inte att du tränar.Ha det så bra din bror Jimmy

Svar: Jimmy jag vet att du har ångest nu över din egen fetma men försök att lägg på en mask, det blir så pinsamt annars ;-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-08-21 / 17:58:24


Postat av: Mona

Gode gud, du är inte rädd om livhanken anonym- bror- Jimmy...... Altså det där med larverna...... Jens, där gick du över gränsen... bläää och isch :-) Jag måste säga att jag ser fram emot maten och alla olika rätter som vi ska testa !! 115 dagar kvar ! Krama pojkarna ! Herregud vilken goding han är, thaipojken !

Svar: Ja visst är han söt godingen.... tyvärr ska ha nog tillbaka till Burma nu i högsäsongen och så kommer han tillbaka nästa lågsäsong. Ja Jens är verkligen galen.. jag säger bara ALDRIG ALDRIG ALDRIG att jag hade gjort det.
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-08-21 / 18:48:08


Postat av: Corrina

Oj oj oj, Jimmy är inte rädd om livhanken ;-)
Faan vad man längtar ner när man läser om allt som ni hittar på ...Kram

Svar: Mmmm, men nu kommer det gå snabbt tills ni ska ner... hösten brukar springa iväg. O du har massa jobb ... och hockey innan dess ;-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-08-21 / 20:04:43


Postat av: Sara

Carro du chockar varje gång- du är ju fruktansvärt kreativ! Kan knappt tro att du klistrade alla dom snäckorna själv! (eller så var det Jamie o du tog limburken o en snäcka när kameran kom fram..)
Kram

Svar: Jag veeeet Sara, är så imponerad av mig själv :-)
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-08-22 / 19:29:20


Postat av: bea

Underbart att läsa, man kolla varje dag om det är nått nytt på sidan. Hur gick det på mötet?

Hälsa barnen och krama om dom... // Bea

Svar: Tack Bea :-) Mötet gick över förväntan faktiskt!
gronqvist.blogg.se

Postat den: 2012-08-23 / 17:05:09


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!