En Thaikväll....


Jag sitter här i min säng o bara njuter av en lugn söndagsmorgon. Kaffe o dator i knät..det är inte fel det :-) Hela dagen ligger framför oss och vi vet inte alls vad vi ska hitta på..underbart! Det är ju inte så många människor förunnat faktiskt...det är ju vi västerlänningar som är bortskämda med sådan lyx men jag kan säga att de flesta här i Thailand och förmodligen större delen av världen har aldrig upplevt det. De arbetar varje dag för att överleva och efter jobbet har de massor av sysslor de måste ta hand om.

Oliver kom precis in och bad mig stiga in i receptionen som han har byggt upp på sitt rum...när jag kom in så sa han: - Du ska bo i bungalow 3, kom så ska jag visa dig till ditt rum. Sedan visade han mig in i vårt sovrum där han visade var sängen var och var garderoben var osv ... han kommer nog ta över Papillon i framtiden ;-)

Vi har ätit massor av godis nu i påsk så nu längtar jag efter att rena min kropp. Kanske motionera lite med men inte idag .... för idag ska vi bara slappa o njuta av dagen...kanske till o med lägga mig i solen en stund :-)



Det är ju väldigt poppis att Jimmy är här....han har ju ett tålamod som en ängel.



Sedan mamma flyttade in i lägenheten bredvid oss så har hon inte visat sig på Papillon. Hon lagar mat för fulla muggar o bara njuter av att ha ett större boende...



Igår tog vi en kväll med vår personal, vi åkte in till Saladan för att äta något gott o ta några drinkar.



Vi hade riktigt trevligt, gott med en kväll utan barn också för de var hemma med mamma. Det var jag, Jens o Jimmy ...och så alla i personalen.



Saladan är ju väldigt väldigt lugnt nu i jämförelse med den riktiga högsäsongen..... men trots det så var det fullt på flera av restaurangerna så vi fick gå vidare.



Naa mötte upp oss och sedan var vi fulltaliga...



Den här rackaren ville också följa med, han knallade efter på gatan men det sa vi nej till...han var helt enormt stor o läskig.



Vi beställde in massor av mat...det är ju så thailändarna gör, de beställer många rätter som de delar på. Man kan ju tro att Jens är född thailändare för det är ju precis så han också vill äta....plocka från massa olika fat, han var helt lyrisk. Jag o Jimmy däremot mådde lite smått illa o tappade nästan aptiten istället när de satt o bara hävde i sig sega musslor, bläckfiskar o andra väldigt suspekta maträtter. Vi var de fega svenskarna som satt o höll i vår tallrik med fried rice och kyckling med cashewnötter (som vi ätit hundra gånger tidigare)...och hoppades att ingen skulle köra in sin gaffel på vår tallrik :-)

Kram Caroline


Postat av: Corrina

Lilla Oliver....han kommer aldrig att flytta hem igen. Vi hade en underbar Påskafton, Mycket god mat och många skratt som vanligt ....men vi saknade faktiskt er :-))

Postat den: 2012-04-08 / 09:50:37


Postat av: Hanna

Låter som en "ta dagen som den kommer" dag. När man verkligen förstår hur bra man ha det. Hälsa lite extra till Jamie o Oliver att snart är det sommarlov och då träffas vi och då får de berätta om alla sina äventyr. Cyklarna står och väntar på dem.....kram på er alla

Postat den: 2012-04-08 / 10:16:08


Postat av: Mona

Vad härligt, det känns som det blev så himla lyckat med det nya boendet. Kul ! Jag sitter själv vid köksbordet men min första kopp kaffe då Johnny jobbar och barnen sover fortfarande. Solen strålar utanför men jag ser att det bara är 6 grader varmt så skenet bedrar :-) men det blir nog ändå till att fixa uteplatsen idag så vi kan börja sitta där framöver. Efter påskbordet igår får det bli något lättare idag :-) Kram Mona

Postat den: 2012-04-08 / 10:22:17


Postat av: Caroline

Vad mysigt att påskbordet blev så bra, önskar vi var där. Tänk att det redan är dags för uteplatsen Mona, underbart ju!



Barnen saknar att cykla Hanna så det blir kanon!

Postat den: 2012-04-09 / 02:52:24


Postat av: Fredrik

Vilken fantastisk blogg detta är!!

Postat den: 2012-04-09 / 07:13:07


Postat av: Sara

Glada påskkramar till er allihop!!!!

Postat den: 2012-04-09 / 19:42:01


Postat av: Jens

Tack det samma och stort grattis på dig Sara, hälsa Matte och resten så gott:-)

Postat den: 2012-04-10 / 07:46:30


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!