Vi känner verkligen att vi lever!!


Ibland är livet helt galet bra :-) som nu.....

Vi har hämtat hem vår älskade Naala idag, hon mår mycket bättre. Vi vet inte riktigt hur mycket skada lever o njurar tagit av giftet och hon ser ut som om hon åldrats 100 år men hon blir starkare för varje dag som går. Nu vilar hon mest o vi försöker göda henne så hon får lite hull på kroppen igen. Tyvärr är nästan alla Naalas vänner döda, efter att jag hade bloggat sist så hittade vi ännu en jättefin hund död, en väldigt skygg och snäll tik som ser ut precis som Naala fast lite större. Vi har länge försökt komma henne nära och har lyckats ett par gånger..... hon var max 1 år gammal och även hon dog i plågor ensam. Men vi får försöka tänka på hur lyckligt det är att iallafall Naala fick en chans till.

Idag kom Jimmy hit och ska stanna 5 veckor! Så himla kul :-) Förutom att han är en väldigt skön människa att ha omkring sig så hade han även väskan fullproppad med saker till oss.....godis i mängder!! Alla tittade på mig med fasa o frågade om jag verkligen tänker äta allt det (typ 5 kg godis)..... och JA, DET TÄNKER JAG! Men självklart har jag tänkt att det ska räcka ett helt år....eller iallafall ett halvår.....eller minst en månad iallafall...jag tänker absolut inte äta upp det denna helgen, det är helt säkert!! :-)
Han hade också en massa legoplattor och starwarslego till barnen, nya löplinor till Naala (vi ska ju ha henne bunden nu så hon inte blir förgiftad fler gånger), en reservdel till vår myggmaskin så vi kanske äntligen kan bli av med de små otygen, påskägg till barnen, arbetsbyxor till Jens OCH......tro det eller ej.... en Ipad till mig och Jens. En fantastisk present från Jimmy som vi verkligen blev så glada för. Det känns ju hur lyxigt som helst att ha en liten smidig platta som vi enkelt kan slänga ner i handväskan när vi åker mellan Papillon och lägenheten. Love it!

Inte nog med det så fick barnen även påskgodis skickat från farmor Birgitta och farfar Ove idag, tack snälla! Och igår fick vi ett stort paket skickat till oss från farmor Els-Mari...det var fullproppat med godis, tidningar, en väderstation, presenter, påskägg och mycket mer.....tack snälla för detta också, vi blir så glada för er omtanke!! En gåva från Sverige är ju 100 gånger mer värd när vi bor här :-)

Vi trivs så attans bra i vår lägenhet...vi har det så skönt nu. Vi har verkligen underskattat värdet av att komma ifrån Papillon tidigare, och att ha ett eget liv också. Mamma är ju som ni vet en lyxlirare och hon insåg snabbt att hon inte tänkte bo kvar nere på Papillon när vi glassar runt här uppe på höjderna ;-).... så hon flyttar in i lägenheten bredvid vår om några dagar. Hon ska bo där de sista två månaderna innan vi åker hem.

Idag reflekterade jag lite över att det är svårt att veta när man jobbar o inte här nere.... att driva Papillon, att ha sitt eget är liksom inte ett arbete utan snarare en livsstil, en identitet på nåt sätt. Så här såg exempelvis min dag ut idag:

Jag åkte ner och öppnade Papillon kl 7.30. Åt lite frukost o pratade lite med Mamma. Serverade lite frukost till våra gäster och kollade igenom lite bokningar och städlistan. Jens o barnen kom ner o Jens körde Jamie till skolan medan Oliver lekte med mormor. Vår vän Lisa kom förbi så vi snackade lite skit o planerade vår träning inför imorgon. När Jens kom tillbaka så åkte vi till Animal Welfare..gick ut med Naala och fick sedan ta med oss henne hem. Vi åkte till Papillon med henne o började skämma bort henne med god mat o massa kel.
Sedan hjälpte jag några gäster som checkade in, visade dem till rummen. Efter det tog jag moppen till Saladan o handlade lite till Papillon...passade på att handla mat till lägenheten också..och även en bärkasse med godis som vi ska ge till personalen på Animal Welfare. Väl tillbaka på Papillon så packade jag in lite varor o sedan åkte jag hem till lägenheten o lämnade lite grejor, fyllde på kylskåpet. Åkte tillbaka och beställde lite lunch o njöt av den..vårrullar.
Tog emot Jimmy som kom från flygplatsen o frossade i alla saker han hade med sig..... gick ifrån o checkade in några gäster och tog några bokningssamtal. Satt o pratade med Jimmy medan Jens hämtade Jamie i skolan....sedan lekte barnen med lego en stund innan de badade i poolen med Jimmy.
Vi fick en ny kaffemaskin levererad så jag o Jens fixade lite med den, lärde oss funktionerna. Sedan åkte jag hem med barnen och har nu tillbringat kvällen hemma....barnen leker och jag har suttit med Ipaden och läst en Tara-tidning. Svarade på några bokningsförfrågningar och ringde Jens för att diskutera vad vi hade ledigt. Satte mig och byggde ihop lite lego till Oliver.... o nu bloggar jag.

Förstår ni vad jag menar? Jag jobbar inte så mycket men på ett sätt jobbar jag hela tiden...."alltid redo" som vi säger i scouterna :-)

I vilket fall så passar det här livet mig så himla bra, jag trivs verkligen. Vi pratade om häromdagen vad som egentligen är den största skillnaden o jag tror det är att livet här nere är som en berg o dalbana..... och det gillar jag för då känner jag ända in i hjärteroten att jag lever. Massa utmaningar hela tiden på Papillon men också lugna sköna perioder med sol o drinkar vid poolen.  I Sverige kändes det många gånger som om mitt liv bara var en rak linje, det hände inte så mycket vilket gjorde mig lite uttråkad o frustrerad. Här känner jag av hela mitt hjärta både lycka och sorg och jag har fullt upp med att hänga med i alla vändningar emellanåt, det går inte att bli uttråkad här....underbart!!!

En annan sak är att det är väldigt "oytligt" här i Thailand....det är verkligen ingen som bryr sig om vad du har för tv eller telefon, vad du har för märke på dina jeans eller något sådant. Du bedöms mycket mer efter insidan istället.... om man är en god människa, om man hjälper andra och ställer upp för varandra. Här sammarbetar vi allihop, om någon har mindre gäster en period så försöker vi alla skicka folk dit osv.... tar maten slut i restaurangen o det är stängt i affären så lånar vi kyckling från någon annan restaurang.
Man öppnar upp sitt hjärta smýcket mer för andra och blir även mycket mer sårbar...på gott och ont...men mest gott tycker jag.

Sedan är det självklart en stor bonus att vi alltid har sol o värme, långa dagar med mycket utomhusaktiviteter.... och en massa tid med barnen. 

Det finns dock en sak som vi alltid kommer sakna med Sverige.... och det är ni...vår familj och våra vänner, vi längtar ihjäl oss ibland.

Stor kram på er!!

 
Här kommer fina Jens hem med en överraskning för att fira att jag tagit mitt dykcert....



Plötsligt händer det.... Jamie reser sig från soffan och går först in i sitt o Olivers rum o städer, bäddar, sopar golvet.... går sedan vidare till mitt o Jens och gör detsamma...o avslutar med att pynta vår säng med girlanger (påtor som han själv har gjort och blommor som han plockade i trädgården....ser ni hans egentillverkade vas? Så himla söt var han den lille godingen.



Här firar vi Jens födelsedag... hurra hurra hurra!


Ja så här flyttar vi hus i Thailand :-)


Efter att ha hotat Oliver med pusskalas hittade vi honom här :-)


Naala tackar för alla hälsningar och låter meddela att henne tar man inte utan en fajt!


Jippi!!


Jimmy tar ett första dopp i poolen...


//Caroline


Postat av: Corrina

Gode gud vilket underbart liv när man tänker efter.....vi skulle nog kunna vänja oss vid det både Anders och jag.

Och vi är INTE avundsjuka på Jimmy och hans första dopp i poolen .......snyft, jag kunde nästan känna värmen från vattnet :-))

Postat den: 2012-04-03 / 19:21:11


Postat av: perka/livsnjutare

hejsan vad bra att hunden mår bra och att ni mår bra.Här i sverige är det som vanligt jobb jobb men man får ej klaga.Man får hoppas att man kan komma till paradiset någon gång till innan man trillar ner i graven

.Mvh/perka

Postat den: 2012-04-03 / 22:23:59


Postat av: Elisabeth

Hej på er! Som vanligt så spännande och intressant att läsa er blogg! Ja att vara småföretagare är en livs stil Carolin, det flyter liksom i hop som du säger på gott och ont men mest på gott och de har ni ju upptäckt!

Vi vill sända en påskhälsning till er, här var det 6 minusgrader i går morse vilket var ett bakslag då vi haft bättre väder-typiskt nu på lovet!

Ha det gott!

Hälsningar

Elisabeth o Lennart

Postat den: 2012-04-04 / 11:31:25


Postat av: Tessan

Åh den bilden på Oliver fick hjärtat att hoppa till av kärlek och längtan! Så mysigt det hade varit att ha honom hos sig en dag;) Skönt att ni trivs så himla bra och att det känns rätt! Tänk om allt bara gått fel och ni bara ville flytta hem!

Stor kram till er alla!!

http://thereseboman.blogspot.com Postat den: 2012-04-04 / 20:04:33


Postat av: pg

KHK TILL ALLSVENSKAN JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Postat den: 2012-04-04 / 22:53:42


Postat av: Jens

Det är helt galet !!! I Like !!!

Var du där Pg ?

Postat den: 2012-04-05 / 09:47:08


Postat av: PG

Nej det var i sundsvall men på fredag ska dom möta borås i sista matchen och då ska dom firas.

ha de gott!!!!

Postat den: 2012-04-05 / 11:08:38


Postat av: Els-Mari

Glad Påsk ! Skönt att höra att allt verkar bra. Hoppas verkligen att Naala blir riktigt pigg igen. Vi har ju fått lite kallt igen, men det blir nog varmare. Hoppet finns alltid där som ni vet. Grattis till dig Caroline att du klarade ditt dykcertifikat. Att våga, är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. Du vågade verkligen. Många kramar till er alla.

http://. Postat den: 2012-04-06 / 11:01:19


Postat av: Caroline

Visst är han fin Tessan:-)



Tack Els-Mari, du har rätt i att man måate våga.



Elisabeth, hoppas ni hade en skön påsk, det ska bli så kul att träffa er om några månader!

Postat den: 2012-04-09 / 02:57:59


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!