Vår underbara personal :-)


Nu har vi lärt känna vår personal bättre och vi är verkligen helnöjda. De är så himla gulliga och jag kan säga iallafall till 90% att de kommer stanna hos oss. Många här i Thailand har problem med att deras personal bara slutar och sticker utan att säga till...... men det tror jag inte våra kommer göra. Igår kväll hade vi ett snack tillsammans och det var nästan gruppkrams-känsla :-) Vi bestämde att vi alla är jämlika, de kan ta upp allt med oss. Vi vill vara en stor familj och de behöver lära oss vissa saker och vi behöver lära dem vissa saker. De var nog lite rädda för att det skulle vara hierarktiskt...big boss-syndromet som många västerlänningar utnyttjar. De har lovat att  säga till om de vill sluta minst en månad innan och vi har lovat att om de bara frågar oss när de behöver ha ledigt så löser vi det....bara vi vet det i förväg. Som Ijang sa..... you can pay us all the money in the world but you can´t buy our hearts..... och så är det ju. Vi kan inte behandla dem illa o tro att det hjälper att bara betala mer..... de är stolta....och det gillar jag! Det känns redan som att vi är en stor familj faktiskt.....det här kommer bli så bra!




Här i receptionen hänger vi ofta. Ijang (till vänster) kommer följa med Ilse nu när hon flyttar men Ning i orange tröja blir kvar och även Weiw i svart tröja som är vår kock. Pong till höger är Ijangs pojkvän och följer med henne.



Idag har Jens gjort köttbullar, vår personal var inte så förtjusta i dem men vi var väldigt nöjda. Det är inte helt enkelt att hitta rätt råvaror här nere.



Här har vi dem, gjorde på nötkött blandat med lite ris.



Ilse och Weiw i köket. Ilse är gamla ägaren...eller nuvarande faktiskt för papperen är inte helt klara ännu.



Ijang skojar med Jens, hon är en riktigt härlig tjej. Tjejen i röd tröja är Oh, vår städerska.



När Ijang såg att jag fotade var hon tvungen att låtsas hjälpa till så att det skulle se ut som att hon faktiskt arbetade :-) Pong, Loh och Jens bygger ett bambustaket. Killen i brun tröja är Loh (vår trädgårdsmästare och "fixare". Loh är för övrigt gift med Oh, vår städerska, de har 4 barn.



Ning, Ijang och Oh skrattar och skämtar som vanligt.



Ning till vänster är vår solstråle, hon är alltid glad och jag bara älskar henne. Hon talar engelska så hon översätter det mesta vi säger till Oh, Loh och Weiw.


Idag tog jag Jamie på moppen och åkte till en stor allt i allo affär så han fick köpa en leksak.



Mormor, Jamie och Oliver chillar lite :-)



Killarna bygger torn och spelar spel en hel del.



Våra gäster som bor i en av bungarna just nu, Tom och Sylvia från London.



Nakenfisar kommer ofta springande till restaurangen, vi har inte riktigt hittat rutinerna ännu.

Idag fick vi även besök av våra vänner..... först kom Paz och ville se hur vi hade det. Sen kom Annie och hennes chef Meta från Banana Garden så vi visade dem runt. Annie ska skicka kunder till oss när de är fullbokade, hon blev verkligen jätteglad över att se oss. Hon ville äta upp Oliver, han är ju hennes lille favorit.

Idag fyller Weiw år, vi gav henne ett halsband och jag övade in grattis på födelsedagen på thai (det lät nog sådär :-). Nu ska vi äta chokladtårta och ikväll ska flickorna sticka iväg till en karaokibar och fira. Imorgon ska Jens åka till Krabi med Ijang och Pong, vi behöver köpa in en massa saker. Eftersom det är tjejernas lediga dag så följer de med, de tycker det är kul att åka till stan. Vet inte hur alla ska få plats i bilen men jag antar att de ska sitta på flaket :-)





//Caroline



Postat av: hanna

allt verkar ju bara så härligt. Man blir så lycklig av att läsa om allt ni gör.... hälsa lite extra till Jamie o Oliver. Kram

Postat den: 2011-10-06 / 17:08:43


Postat av: Jimmy G

Ser ut som att det blir riktit bra.

Caroline försök undvik Jens på kort det blir inte så bra reklam.Ha det så bra.

Postat den: 2011-10-06 / 18:14:36


Postat av: Jimmy G

Oj glömde en sak hälsa Ning från mig

Postat den: 2011-10-06 / 20:06:18


Postat av: Els-Mari

Jag blir så glad när jag ser dessa bilder från er, och att ni är så nöjda. Allt verkar ju så bra. Det ser ut som Jens trivs i köket. Det ska bli så roligt att få komma dit. Längtar redan. Många Kramar.

Postat den: 2011-10-06 / 20:13:24


Postat av: Jimmy G

Oj glömde en sak hälsa Ning från mig

Postat den: 2011-10-06 / 20:17:06


Postat av: corrina

Tjata inte Jimmy....dom fattade nog första gången du skrev, ha, ha, ha

Underbara bilder, tror jag får börja packa snart :-))

Postat den: 2011-10-06 / 20:47:39


Postat av: Anonym

Oohh, vad mysigt att allt stämmer så bra ! Det måste ju vara en stor sten som faller :-) Snart kommer alla rutiner att sätta sig oxå ! Vi vill ha fler bilder på våra älsklingskillar, Jamie & Oliver ! Är det adressen på hemsidan om man ska skicka något till er ?

Jimmy, skräm nu inte iväg deras underbara personal när du kommer ner .....

Postat den: 2011-10-07 / 10:54:20


Postat av: Mona

Ojdå, glömde skriva mitt namn ovan :-)

Postat den: 2011-10-07 / 10:55:01


Postat av: Caroline

Mona, jag har redan varnat dem för Jimmy, har sagt att det kommer ner en snuskgubbe i jul :-) Ja, adressen på hemsidan stämmer. Och tack :-)



Ja Hanna, här är härligt så boka en resa nu!! :-)



Kram på er Els-Mari o Ronny, vi får skypa någon dag nu!

Postat den: 2011-10-07 / 16:00:42


Postat av: Jimmy G

Gubbe ?????

Postat den: 2011-10-07 / 16:20:29


Postat av: Mellika

Åh, jag blir så lycklig när jag ser bilderna på Er och alla dessa underbara människorna omkring Er:)

Känns verkligen som om alla bitarna faller på plats dag för dag....

Trodde iofs INTE att Jensa skulle behöva stå på pall i köket;))

Kram på Er...och pussa Sonia ifrån mig<3

Postat den: 2011-10-08 / 10:50:59


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!