Teambuilding!


Dagarna springer iväg som vanligt men det vet i sjutton om det inte börjar lugna ner sig lite nu.... jag börjar gå o fundera på vad jag ska äta o det gör jag inte om jag är stressad. Imorgon börjar Jamie skolan också o i samband med det slänger vi in lite rutiner.... exempelvis tar Jens o tjejerna frukosten själva medan jag är med barnen o äter frukost med dem, fixar till osv. När Jamie är i skolan så är Oliver med mormor några timmar medan jag och Jens jobbar. (bara under högsäsong för i lågsäsong behöver vi aldrig jobba samtidigt). Sedan hämtar jag Jamie i skolan och leker med dem några timmar, därefter är Jens ledig med dem några timmar. Vid halv sex-tiden på kvällen äter vi middag tillsammans och sedan får barnen pysa in i bungen o titta på film en timme innan läggdags. Jag o Jens jobbar båda två på kvällen när barnen sover. Låter väl som en bra plan va??

Så här har sista dagarna sett ut:


Vi har storstädat förrådet så att vi äntligen får lite ordning och reda. Jag tar mig nu fram till "kontoret" och inga spindlar hänger framför ögonen:-)



Jens fick ta hand om avloppsvattnet o annat äckligt som svämmade över golvet.



Den här vackra fjärilen flyttade in i vår restaurang....så himla stor o fin. Vi ser vackra fjärilar i trädgården varje dag så Papillon förtjänar verkligen sitt namn.


Busungarna bråkar som vanligt :-)


I fredag bestämde vi oss för att ha lite "teambuilding" så vi bjöd med personalen på en utflykt. Vi hyrde en longtail-båt och utgick från Lanta Old Town som ligger på andra sidan ön. Båten tog oss runt på några av öarna och efter det gick vi lite o shoppade i Lanta Old Town. Utflykten i sig var lite av en besvikelse faktiskt.... öarna var inget speciellt. Sist vi åkte runt bland öarna utanför Koh Lanta så var det mycket mycket finare. Men nu vet vi allafall att vi inte ska rekommendera de små öarna utanför Old town. Maten var också kass, knappt ätbart om jag får säga vad jag tycker. Ändå valde vi en firma som fått utmärkelser för sin fina service..... ehh ok?

MEN det var härligt att komma iväg ändå.... och kvällen var underbar nere på stranden!
Här är vi på väg..... kan säga att Thailändare är hysteriskt rädda för solen. Rätt komiskt faktisk, thailändare smörjer in sig med krämer för att bli vitare (det står på massor av produkter här nere...whitening lotion) och de använder vitt puder. De har på sig jackor hela tiden när de åker iväg på moppen bara för att inte få någon solbränna. Vi västerlänningar kämpar istället för att blir bruna genom att sola, smörja in oss med brunkräm och foundation osv. Är det inte sjukt?? Vi borde byta land :-)



Nu är vi på väg med longtail-båten....



Lanta Old Town är en liten mysig fiskeby.



Första anhalten var mangrove-träsket där vi stannade o matade apor...... det var typ hundra stycken o de var halvt aggressiva.... en rev Jamie på armen o vi var alla lite smårädda för de såg inte glada ut :-)






Medan vi satt i fören o njöt av havet som stänkte på oss så satt tjejerna o skrek till för varje vattenstänk o försökte skydda sig med handdukar :-)



Här stannade vi på en liten ö mitt ute i havet, den var typ 30 meter i diameter.



Bubu Island, här var vi några timmar och åt lunch, plockade snäckor och utforskade lite. Det fanns många varaner här och Jens såg en...jag missade den självklart.



Oh, Ning och Weiw, vår städerska - servitris - kock.



Jamie och Loh kollar runt lite.....



Sonia in action :-)



Weiw håller ordning på Oliver :-)



Snäcksamling...



Lunch-time!





Det här skeppet körde vi förbi på vägen hem...



Här är vi på jakt efter glass i Lanta Old Town.... vilket konstigt nog inte var det lättaste.



På vägen hem fick vår personal sitta inne i bilen medan jag, Jens, mamma och barnen åkte på flaket :-)



På kvällen gick vi ner till Klapa Klum Bar..



Här sitter jag o mamma o softar o snackar skit med Cedrik som äger Klapa Klum.... vi hade det hur skönt som helst.



Tittut :-)



The spider!!!



Jens o barnen spelade fotboll i solnedgången.....



O vi satt på stranden o bara tittade på ut mot havet.... det är livskvalitet det! Jamie kröp upp i min famn o sa att han vill avsluta alla dagar såhär :-)

Kram på er alla!