Härliga lördag....


Jaha, vad har hänt sista dagarna då??



Inte allt för mycket tack o lov :-)



Vi gör några handtag då och då men vi tar det också ganska lugnt.



Idag började faktiskt både jag och och mamma morgonen med motion. Jag joggade nästan hela Long Beach vid 7 imorse och det var ruggigt jobbigt, var på väg att spy faktiskt. Mamma gick sin vanliga morgonpromenad som tar ca 45 min. Därefter gick vi upp och åt en stor härlig frukost för att ladda inför en utflykt med barnen. Vi brukar hitta på något på helgerna när Jamie är ledig, förra helgen så gick mamma o Jamie och utforskade Long Beach både lördag o söndag vid 7 på morgonen. Den här lördagen ville jag och Oliver följa med så vi packade ihop oss och tog en tuk tuk till Klong Dao.



Vi började med ett mellanmål, en bananpannkaka och lite kaffe....det tar ju på krafterna att åka tuk tuk :-)



Sedan vandrade vi längst norrut på Klong Dao till en privat liten strand som vi hittade sist vi var på Koh Lanta och nu ville vi visa mamma den. Vi var lyxigt nog helt själva där.



Väldigt mysig strand men också ganska högt vatten så vår väska och skor åkte med vattnet ut en gång. Vi hittade en stor sten som vi ganska snart förstod var en gammalt val-skelett... det blev liksom lite mer spännande då :-)



På väg tillbaka så räddade Jamie en termitkräfta från att dö, den hade förirrat sig långt ifrån vattnet. Som tack försökte den nypa Jamie till Olivers förtjusning :-)



Jamie ritade en gris.... hoppas jag :-)



Oliver hittade konstiga kottar som rörde på sig.... han började misstänka att det gömde sig djur inuti??!!



På vägen tillbaka åt vi lunch på Easy Bar, en gammal favoritrestaurang. Barnen var vrålhungriga efter äventyret och åt som aldrig förr.



Både jag och mamma var extremt sugna på att trycka en massa pommes och friterad kyckling som barnen åt....



... men eftersom vi inte ville förstöra vår sunda start på dagen så valde vi istället grönsaker och kyckling...o det var inte fel det heller :-)



Eftermiddagen tillbringades vid poolen och Jamie hade en klasskompis på besök.

Nu är klockan 9 på kvällen, barnen tittar på en film i bungen, Jens är på pokerkväll med ett gäng grabbar (bland annat Lukas pappa som är supertrevlig och bor här på Lanta stora delar av året). Själv sitter jag här o bloggar o dricker en öl. Känner att det varit en skön dag.... vi fick dessutom en väldigt fin julklapp i förskott av mamma idag....pengar till att köpa antingen en ny ugn eller nytt kylskåp...vi blev så himla glada!

Kram på er alla!

//Caroline




Postat av: Mona

Det ser ut som Mamma bara blir smalare och smalare för varje kort. Äter ni inte ordentligt :-) Pojkarna ser ut att ha fått kritvitt hår, framför allt Jamie :-)

Idag har vi varit på dop, det är Linda & Mickes lilla Tuva ! Hon är helt ljuvlig =) Nu är vi nästan klara med allt inför advent, det bli till att sätta en lussebullsdeg när jag stiger upp imorgon ! Det verkar som det är fler som kommit på det här med Kesella i degen för den var slutsåld igår ! Nu är det snart dax att bestämma tema på julklappsinslagningen, jag tror det blir vitt, rött och brunt i år ! Kram Mona

Postat den: 2011-11-26 / 18:21:30


Postat av: Corrina

Jag har också gått en morgonpromenad, min var dock lite kallare ...Det regnade och stormade :-(

Men jag ser fram emot att gå er morgonpromenad när jag kommer :-) Jag fick ett mail från Fritidsresor igår där det stod. Är du redo !! Om några veckor åker du på din resa.....herregud , jag har varit redo sen jag beställde den :-)

Postat den: 2011-11-27 / 10:02:57


Postat av: Caroline

Åhh Mona, vad hade jag inte gjort för en av dina lussebullar!! :-)



Ha ha Corrina, ja det var ju rätt person att fråga... svarade du inte att du redan är färdigpackad :-)

Postat den: 2011-11-27 / 11:47:18


Postat av: hanna

Det värmer verkligen att titta på era fina bilder när det är storm utanför! Julskyltningen blev inställd förrutom det som var inomhus.( I allafall när vi körde förbi kl 18.) Ha det så gott allihopa.kram

Postat den: 2011-11-28 / 08:33:20


Postat av: Monica

Vad kul att allt är på topp igen.Lite avundsjuk blir jag när jag ser er stråla av hälsa. Här har det regnat och stormat. Man får vara glad att det inte kommit någon snö ännu.Kram på er alla i värmen.

http:///gronqvist.blogg.se Postat den: 2011-11-29 / 21:38:10


  / Namn

  / Mail-adress

  / Bloggadress

Kommentar:




Spara uppgifter!